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市場調査レポート
商品コード
1525347

クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模調査:展開モード別、タイプ別、アプリケーション別、地域別予測、2022-2032年

Global Generative AI in Creative Industries Market Size study, by Deployment Mode by Type by Application and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模調査:展開モード別、タイプ別、アプリケーション別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場は、2023年に約22億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて29.67%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

生成AIは、機械学習アルゴリズムを活用し、既存のデータから発見されたパターンを認識・模倣することで新たなコンテンツを生成する、人工知能における変革的な進歩を意味します。このテクノロジーは、音楽、アート、デザイン、文学など、さまざまなクリエイティブな領域に深く応用され、従来のクリエイティビティの限界を押し広げる革新的でユニークなアウトプットを提供します。生成AIモデルは、ソーシャルメディア、ブログ、記事用の広範なテキストや画像の投稿を自動的に作成することが可能であり、企業と個人のコンテンツ作成者の双方にとって、大幅な時間節約ツールを提示します。

世界の生成AI市場は、AI、ML、クラウドコンピューティングなどの最先端技術を取り入れることで、組織と消費者の双方に大きなメリットをもたらしています。これらの利点には、より効率的な問題解決能力、生産性の向上、コスト削減が含まれます。生成AIはまた、高度なデータフィルタリングやユーザーエクスペリエンスの向上、さらにはダイナミックな脅威のランドスケープや進化するビジネス需要に適応するために必要な柔軟性や拡張性も提供します。これらの特性は、予測期間中、クリエイティブ産業向け生成AI市場の大幅な成長を促進する見通しです。さらに、AI技術の急速な進歩、パーソナライズされたコンテンツに対する需要の増加、クリエイティブ産業におけるARとVRの統合の拡大は、さらなる市場拡大のための有利な機会を提示します。しかし、データ漏洩に関連する潜在的なリスクは、予測期間2024-2032年の間の市場全体の需要を阻害することになると思われます。

世界の生成AI市場調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域が含まれます。2023年、北米は市場発展の最前線に立つ数多くのハイテク企業の存在により、最大の市場シェアを占めています。逆に、アジア太平洋地域は、通信システムやクラウドコンピューティングなどの先進技術の普及が世界市場を総体的に強化しているため、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。

目次

第1章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場:エグゼクティブサマリー

  • クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 展開モード別
    • タイプ別
    • アプリケーション別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のクリエイティブ産業向け生成AI市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • AI技術の進歩
    • パーソナライズされたコンテンツに対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • データ漏洩に関するリスク
  • 市場機会
    • クリエイティブ産業におけるARとVRの統合

第4章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模・予測:展開モード別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場:展開モード別の収益動向分析、2022年・2032年
    • オンプレミス
    • クラウド

第6章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模・予測:タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場:タイプ別の収益動向分析、2022年・2032年
    • Text-to-Image生成
    • Image-to-Image生成
    • 音楽生成
    • ビデオ生成
    • 3Dモデリング・アニメーション

第7章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模・予測:アプリケーション別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場:アプリケーション別の収益動向分析、2022年・2032年
    • ゲーム
    • 映画・テレビ
    • 広告・マーケティング
    • 音楽・音響制作
    • その他

第8章 クリエイティブ産業向け生成AIの世界市場規模・予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Synthesis AI, Inc
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Autodesk, Inc.
    • IBM Corporation
    • Unity Software Inc.
    • Epic Games
    • Alphabet
    • OpenAI
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Adobe Inc

第10章 調査プロセス

目次

Global Generative AI in Creative Industries Market is valued approximately at USD 2.20 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 29.67% over the forecast period 2024-2032. Generative AI represents a transformative advancement in artificial intelligence, leveraging machine learning algorithms to generate new content by recognizing and emulating patterns found in existing data. This technology has profound applications across various creative domains, including music, art, design, and literature, offering innovative and unique outputs that push the boundaries of traditional creativity. Generative AI models are capable of automatically producing extensive text and image posts for social media, blogs, and articles, presenting a significant time-saving tool for both businesses and individual content creators.

The Global Generative AI market is driven by incorporation of state-of-the-art technologies such as AI, ML, and cloud computing brings substantial benefits to organizations and consumers alike. These benefits encompass more efficient problem-solving capabilities, enhanced productivity, and cost reduction. Generative AI also offers advanced data filtering and improved user experiences, alongside the flexibility and scalability needed to adapt to dynamic threat landscapes and evolving business demands. These attributes are poised to drive substantial growth in the generative AI in creative industries market during the forecast period. Moreover, the rapid advancements in AI technology and the increasing demand for personalized content and growing integration of AR and VR in creative industries presents lucrative opportunities for further market expansion. However, potential risks associated with data breaches is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Generative AI market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America held the largest market share driven by the presence of numerous tech companies at the forefront of market development. Conversely, the Asia-Pacific region is expected to witness the highest growth rate during the forecast period, attributed to the proliferation of advanced technologies such as communication systems and cloud computing, which collectively bolster the global market.

Major market players included in this report are:

  • Synthesis AI, Inc
  • Autodesk, Inc.
  • IBM Corporation
  • Unity Software Inc.
  • Epic Games
  • Alphabet
  • OpenAI
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Adobe Inc.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment Mode:

  • On-premise
  • Cloud

By Type:

  • Text-to-Image Generation
  • Image-to-Image Generation
  • Music Generation
  • Video Generation
  • 3D Modeling and Animation

By Application:

  • Gaming
  • Film and Television
  • Advertising and Marketing
  • Music and Sound Production
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Generative AI in Creative Industries Market Executive Summary

  • 1.1. Global Generative AI in Creative Industries Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Deployment Mode
    • 1.3.2. By Type
    • 1.3.3. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Generative AI in Creative Industries Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Generative AI in Creative Industries Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Advancements in AI Technology
    • 3.1.2. Rising Demand for Personalized Content
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Risks Related to Data Breaches
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Integration of AR and VR in Creative Industries

Chapter 4. Global Generative AI in Creative Industries Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Generative AI in Creative Industries Market Size & Forecasts by Deployment Mode 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Generative AI in Creative Industries Market: Deployment Mode Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. On-premise
    • 5.2.2. Cloud

Chapter 6. Global Generative AI in Creative Industries Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Generative AI in Creative Industries Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Text-to-Image Generation
    • 6.2.2. Image-to-Image Generation
    • 6.2.3. Music Generation
    • 6.2.4. Video Generation
    • 6.2.5. 3D Modeling and Animation

Chapter 7. Global Generative AI in Creative Industries Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Generative AI in Creative Industries Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Gaming
    • 7.2.2. Film and Television
    • 7.2.3. Advertising and Marketing
    • 7.2.4. Music and Sound Production
    • 7.2.5. Others

Chapter 8. Global Generative AI in Creative Industries Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.1.1. U.S. Generative AI in Creative Industries Market
      • 8.1.1.1. Deployment Mode breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Generative AI in Creative Industries Market
  • 8.2. Europe Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.1. UK Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.2. Germany Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.3. France Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.4. Spain Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.5. Italy Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Generative AI in Creative Industries Market
  • 8.3. Asia-Pacific Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.1. China Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.2. India Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.3. Japan Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.4. Australia Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.5. South Korea Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Generative AI in Creative Industries Market
  • 8.4. Latin America Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.4.1. Brazil Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.4.2. Mexico Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Generative AI in Creative Industries Market
  • 8.5. Middle East & Africa Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.5.2. South Africa Generative AI in Creative Industries Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Generative AI in Creative Industries Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Synthesis AI, Inc
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Autodesk, Inc.
    • 9.3.3. IBM Corporation
    • 9.3.4. Unity Software Inc.
    • 9.3.5. Epic Games
    • 9.3.6. Alphabet
    • 9.3.7. OpenAI
    • 9.3.8. Microsoft Corporation
    • 9.3.9. NVIDIA Corporation
    • 9.3.10. Adobe Inc

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes