デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1514811

A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模調査:タイプ別、トラフィック別、メッセージングプラットフォーム別、産業別、用途別、地域別、2022年~2032年の予測

Global A2P & P2A Messaging Market Size study, by Type, by Traffic, by Messaging Platform, by Industry, by Application and Regional Forecasts 2022-2032

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=142.54円
A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模調査:タイプ別、トラフィック別、メッセージングプラットフォーム別、産業別、用途別、地域別、2022年~2032年の予測
出版日: 2024年07月11日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のA2PおよびP2Aメッセージング市場は、2023年に約39億9,000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には11.77%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

アプリケーション・ツー・パーソン(A2P)メッセージングとは、一般に企業や組織が管理するアプリケーションから個人のモバイルデバイスへのメッセージ送信を指します。この方法は、SMS、MMS、またはアプリ内プッシュ通知による通知、アラート、マーケティングメッセージ、ワンタイムパスワード(OTP)、販促コンテンツの送信に広く利用されています。逆に、Person-to-Application(P2A)メッセージングでは、個人がアプリケーションに向けてコミュニケーションを開始することができ、一般的にA2Pメッセージへの返信、アポイントメントの確認、情報のリクエスト、アンケートや投票への参加に使用されます。

A2PおよびP2Aメッセージング市場は、モバイルメッセージングサービスを活用して世界中の顧客にリーチするすべてのビジネスセクターを網羅し、SMSの配信と受信を最適化するためのさまざまなプラットフォーム、サービス、技術的進歩に焦点を当てています。市場の成長は、収益性を高めるために消費者を取り込む必要性、モバイルマーケティングとオムニチャネル広告の増加、銀行、ヘルスケア、小売、eコマースなどの分野での顧客コミュニケーションサービスの採用が原動力となっています。しかし、地域規制、国別ガイドライン、通信事業者の収益に影響するグレールートの乱用といった課題が、世界全体の市場成長を妨げています。

成長機会としては、A2Pメッセージング分野におけるリッチコミュニケーションサービス(RCS)の統合、パーソナライズされたメッセージングキャンペーンのためのAIと機械学習、通信事業者とオーバーザトップ(OTT)プレーヤーのコラボレーションなどが挙げられます。リーチを拡大するために企業間でA2Pメッセージングに対する需要が高まっていることや、柔軟性とスピードによりクラウドAPIメッセージングプラットフォームに対する好みが高まっていることも、市場の拡大をさらに後押ししています。

世界のA2P &P2Aメッセージング市場の調査対象としている主な地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界のその他の地域が含まれます。北米は、スマートフォンの普及率の高さ、堅調なeコマースセクター、テクノロジーの高度な導入により、A2P &P2Aメッセージングサービスにおいて支配的な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、技術革新、モバイル利用の増加、モバイル契約数の急速な伸び、デジタル・インクルージョンの取り組みにより、高い成長を遂げています。さらに、高度な通信サービスの進化とオムニチャネル通信戦略への移行が、2024年から2032年の予測期間にわたって市場拡大のためのさまざまな成長機会をさらに活用しています。

目次

第1章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場エグゼクティブサマリー

  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • タイプ別
    • トラフィック別
    • メッセージングプラットフォーム別
    • 業界別
    • 用途別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のA2PおよびP2Aメッセージング市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 収益性を高めるための消費者エンゲージメントのニーズの高まり
    • モバイルマーケティングとオムニチャネル広告の増加
    • 銀行、ヘルスケア、小売、eコマースにおける顧客コミュニケーションサービスの採用増加
  • 市場の課題
    • 地域規制と国別ガイドライン
    • グレールート不正利用の特定と防止
  • 市場機会
    • A2Pメッセージングにおける高度通信サービス(RCS)
    • パーソナライズされたメッセージング・キャンペーンのためのAIと機械学習の統合
    • 通信事業者とオーバーザトップ(OTT)プレーヤーのコラボレーション

第4章 世界のA2PおよびP2Aメッセージング市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • A2P
    • P2A

第6章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:トラフィック別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 複数国
    • 国内

第7章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:メッセージングプラットフォーム別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • クラウドAPIメッセージングプラットフォーム
    • 従来型&マネージドメッセージングプラットフォーム

第8章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:産業別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 航空宇宙・防衛
    • 自動車・運輸
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 建築・建設・不動産
    • 消費財・小売
    • 教育
    • エネルギー・公益事業
    • 政府・公共部門
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 情報技術
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 通信業界
    • 旅行・ホスピタリティ

第9章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 認証サービス
    • 顧客関係管理サービス
    • 問い合わせ・検索関連サービス
    • インタラクティブメッセージ
    • 通知・アラート
    • プロモーション&マーケティングサービス
    • プッシュ型コンテンツサービス
    • 投票・エンターテイメント

第10章 A2PおよびP2Aメッセージングの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米のA2PおよびP2Aメッセージング市場
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州のA2PおよびP2Aメッセージング市場
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋のA2PおよびP2Aメッセージング市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカのA2PおよびP2Aメッセージング市場
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカのA2PおよびP2Aメッセージング市場
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Tata Communications Limited
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • China Telecom Global Limited
    • ClearSky Technologies, Inc.
    • Comviva Technologies Limited
    • Telnyx LLC
    • Global Message Services AG
    • Infobip Ltd.
    • LINK Mobility Group Holding ASA
    • Mavenir Systems, Inc.
    • MessageBird B.V.

第12章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global A2P & P2A Messaging Market is valued at approximately USD 3.99 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.77% over the forecast period 2024-2032. Application-to-Person (A2P) messaging refers to the transmission of messages from an application, that is generally managed by businesses or organizations, to an individual's mobile device. This method is extensively used for sending notifications, alerts, marketing messages, one-time passwords (OTPs), and promotional content via SMS, MMS, or in-app push notifications. Conversely, Person-to-Application (P2A) messaging allows individuals to initiate communication towards an application, commonly used for responding to A2P messages, confirming appointments, requesting information, or participating in surveys and votes.

The A2P & P2A messaging market encompasses all business sectors leveraging mobile messaging services to reach customers globally, focusing on various platforms, services, and technological advancements to optimize SMS delivery and reception. The market's growth is driven by the need to engage consumers to drive profitability, increased mobile marketing and omnichannel advertising, and the adoption of customer communication services in sectors like banking, healthcare, retail, and eCommerce. However, challenges such as local regulations, country-specific guidelines, and gray route abuse affecting telecom operators' revenue that is hindering the market growth across the globe.

Opportunities for growth include the integration of rich communication services (RCS) in the A2P messaging space, AI and machine learning for personalized messaging campaigns, and collaborations between telecom operators and over-the-top (OTT) players. The increasing demand for A2P messaging among businesses to expand their reach and the rising preference for Cloud API messaging platforms due to their flexibility and speed further support the market's expansion.

The key regions considered for the global A2P & P2A messaging market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is accounted as the dominating region in A2P & P2A messaging services due to higher smartphone penetration, a robust e-commerce sector, and advanced adoption of technologies. Whereas, the Asia Pacific region is witnessing high growth due to technological innovation, increasing mobile usage, rapid growth in mobile subscriptions, and digital inclusion initiatives. Additionally, the evolution of advanced communication services and businesses transitioning to omnichannel communication strategies are further leveraging various growth opportunities for market expansion over the forecast period of 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Tata Communications Limited
  • China Telecom Global Limited
  • ClearSky Technologies, Inc.
  • Comviva Technologies Limited
  • Telnyx LLC
  • Global Message Services AG
  • Infobip Ltd.
  • LINK Mobility Group Holding ASA
  • Mavenir Systems, Inc.
  • MessageBird B.V.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:

  • A2P
  • P2A

By Traffic:

  • Multi-Country
  • National

By Messaging Platform:

  • Cloud API Messaging Platform
  • Traditional & Managed Messaging Platform

By Industry:

  • Aerospace & Defense
  • Automotive & Transportation
  • Banking, Financial Services & Insurance
  • Building, Construction & Real Estate
  • Consumer Goods & Retail
  • Education
  • Energy & Utilities
  • Government & Public Sector
  • Healthcare & Life Sciences
  • Information Technology
  • Manufacturing
  • Media & Entertainment
  • Telecommunication
  • Travel & Hospitality

By Application:

  • Authentication Services
  • Customer Relationship Management Services
  • Inquiry & Search Related Services
  • Interactive Messages
  • Notifications & Alerts
  • Promotional & Marketing Services
  • Pushed Content Services
  • Voting & Entertainment

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global A2P & P2A Messaging Market Executive Summary

  • 1.1. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Type
    • 1.3.2. By Traffic
    • 1.3.3. By Messaging Platform
    • 1.3.4. By Industry
    • 1.3.5. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global A2P & P2A Messaging Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global A2P & P2A Messaging Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Growing need for consumer engagement to drive profitability
    • 3.1.2. Increased mobile marketing and omnichannel advertising
    • 3.1.3. Rising adoption of customer communication services in banking, healthcare, retail, and eCommerce
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Local regulations and country-specific guidelines
    • 3.2.2. Identifying and preventing gray route abuse
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. High communication services (RCS) in A2P messaging
    • 3.3.2. Integration of AI and machine learning for personalized messaging campaigns
    • 3.3.3. Collaboration between telecom operators and over-the-top (OTT) players

Chapter 4. Global A2P & P2A Messaging Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. A2P
    • 5.2.2. P2A

Chapter 6. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Traffic 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Traffic Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Multi-Country
    • 6.2.2. National

Chapter 7. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Messaging Platform 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Messaging Platform Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Cloud API Messaging Platform
    • 7.2.2. Traditional & Managed Messaging Platform

Chapter 8. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Industry 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Industry Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Aerospace & Defense
    • 8.2.2. Automotive & Transportation
    • 8.2.3. Banking, Financial Services & Insurance
    • 8.2.4. Building, Construction & Real Estate
    • 8.2.5. Consumer Goods & Retail
    • 8.2.6. Education
    • 8.2.7. Energy & Utilities
    • 8.2.8. Government & Public Sector
    • 8.2.9. Healthcare & Life Sciences
    • 8.2.10. Information Technology
    • 8.2.11. Manufacturing
    • 8.2.12. Media & Entertainment
    • 8.2.13. Telecommunication
    • 8.2.14. Travel & Hospitality

Chapter 9. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Authentication Services
    • 9.2.2. Customer Relationship Management Services
    • 9.2.3. Inquiry & Search Related Services
    • 9.2.4. Interactive Messages
    • 9.2.5. Notifications & Alerts
    • 9.2.6. Promotional & Marketing Services
    • 9.2.7. Pushed Content Services
    • 9.2.8. Voting & Entertainment

Chapter 10. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 10.1. North America A2P & P2A Messaging Market
    • 10.1.1. U.S. A2P & P2A Messaging Market
      • 10.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada A2P & P2A Messaging Market
      • 10.1.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.2. Europe A2P & P2A Messaging Market
    • 10.2.1. UK A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.2. Germany A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.3. France A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.4. Spain A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.4.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.5. Italy A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.5.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.6. Rest of Europe A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.6.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.3. Asia-Pacific A2P & P2A Messaging Market
    • 10.3.1. China A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.2. India A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.3. Japan A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.4. Australia A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.4.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.5. South Korea A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.5.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.6. Rest of Asia-Pacific A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.6.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.4. Latin America A2P & P2A Messaging Market
    • 10.4.1. Brazil A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.4.2. Mexico A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.4.3. Rest of Latin America A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.5. Middle East & Africa A2P & P2A Messaging Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.5.2. South Africa A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. Tata Communications Limited
      • 11.3.1.1. Key Information
      • 11.3.1.2. Overview
      • 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 11.3.1.4. Product Summary
      • 11.3.1.5. Market Strategies
    • 11.3.2. China Telecom Global Limited
    • 11.3.3. ClearSky Technologies, Inc.
    • 11.3.4. Comviva Technologies Limited
    • 11.3.5. Telnyx LLC
    • 11.3.6. Global Message Services AG
    • 11.3.7. Infobip Ltd.
    • 11.3.8. LINK Mobility Group Holding ASA
    • 11.3.9. Mavenir Systems, Inc.
    • 11.3.10. MessageBird B.V.

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes