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市場調査レポート
商品コード
1472152
スマートキッチン家電の世界市場:市場規模・予測 - 製品別、用途別、地域別分析、2023~2030年Global Smart Kitchen Appliances Market Size study & Forecast, by Product (Smart Refrigerators, Smart Cookware & Cooktops, Smart Dishwashers, Smart Ovens, Others), by Application (Residential, Commercial) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートキッチン家電の世界市場:市場規模・予測 - 製品別、用途別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2024年04月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスマートキッチン家電の市場規模は、2022年に約159億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に17.90%以上の健全な成長率で推移すると予測されています。
スマートキッチン家電とは、高度な技術、接続性、自動化機能を備え、調理や料理の準備をより簡単に、より便利に、より効率的にする家電製品です。これらの家電製品はインターネットに接続されていることが多く、スマートフォンやその他のスマートデバイスを使って遠隔操作することができます。スマートキッチン家電には、冷蔵庫、オーブン、コンロ、食洗機、コーヒーメーカーなどがあります。遠隔監視・制御、レシピ提案、エネルギー効率、他のスマートホームデバイスとの統合などの機能を提供することができます。単身世帯の増加、可処分所得の増加、スマートホームの建設、小型家電のオンライン販売、モノのインターネット(IoT)技術の家電への統合の増加など、数多くの要因が市場の成長を促進しています。
最先端の家電製品のイントロダクションや、IoTや人工知能(AI)の導入拡大が市場拡大を後押ししています。例えば、Spring USAは2020年10月、新しいLoPRO インダクションレンジラインを発表しました。過電圧/低電圧保護機能を備えたこのシリーズは、最高の性能とエネルギー経済性を実現する理想的な温度を保証します。デザインと機能性を融合させた環境に優しいスマートキッチンガジェットや家電製品は、消費者の間でますます人気が高まっています。さまざまな機能を備えたインテリジェントキッチン機器の市場も拡大しています。eコマースプラットフォームによって消費者が国際ブランドにアクセスしやすくなったため、スマートキッチンガジェットの利用はさらに拡大しています。さらに、市場に新規参入する企業は、初めてスマートキッチン機器を購入する消費者にとって、実現可能な可能性や合理的な選択肢となる競合価格の商品を提供しています。市場には厳しい監視の目が向けられています。IEC 60335-1は、スマートホーム製品を含む家庭用機器の安全規格です。ハザードベースの安全工学は、IEC 62368-1(HBSE)などの新しい規格の焦点となっています。また、プライバシーやデータセキュリティに関する基準も追加されています。さらに、エネルギー規制と二酸化炭素排出量の削減を保証するために、いくつかの規制が制定されています。この産業では、市場のプレーヤーが最先端の特性を備えた最先端の商品を発売するため、イノベーションが大きな役割を果たしています。2022年8月、インドでSamsungのBixby対応スマート冷蔵庫が発売されました。この家電製品に内蔵されたビューカメラにより、消費者は食品にデジタルで賞味期限をマークすることができます。また、このガジェットを使って冷蔵庫の中を遠隔操作で見ることもできます。しかし、スマートキッチン家電のコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。
スマートキッチン家電の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は2022年に市場を独占しました。スマート家電の市場は米国で拡大しています。2023年8月、RubyHomeのブログ記事によると、米国のスマートデバイスユーザーは約6,343万人です。この地域の不動産市場は活況を呈しているため、住宅購入者の多くはスマートホームのためにより多くの出費をする準備ができています。スマートホームへの需要の高まりにより、スマートキッチン家電の売上は急増すると予想されています。アジア太平洋は、家計支出の増加や商業活動の活発化などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Smart Kitchen Appliances Market is valued at approximately USD 15.90 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.90% during the forecast period 2023-2030. Smart kitchen appliances are appliances that are equipped with advanced technology, connectivity, and automation features to make cooking and food preparation easier, more convenient, and more efficient. These appliances are often connected to the internet and can be controlled remotely using a smartphone or other smart devices. Smart kitchen appliances can include refrigerators, ovens, stoves, dishwashers, coffee makers, and more. They can offer features such as remote monitoring and control, recipe suggestions, energy efficiency, and integration with other smart home devices. Numerous factors, including the rise in single-person households, disposable income, smart home construction, online sales of small appliances, and the increasing integration of Internet of Things (IoT) technology into household appliances, are driving the market's growth.
The introduction of state-of-the-art home appliances and the growing uptake of IoT and artificial intelligence (AI) are propelling market expansion. For example, in October 2020, Spring USA unveiled their new LoPRO induction range line. With over/under voltage protection, this series ensures the ideal temperature for maximum performance and energy economy. Eco-friendly smart kitchen gadgets and appliances that blend design and functionality are becoming more and more popular among consumers. The market for intelligent kitchen equipment with a variety of features and capabilities is also expanding. As e-commerce platforms facilitate better access for consumers to international brands, the use of smart kitchen gadgets has grown even more. Additionally, new entrants into the market are providing competitively priced goods that either turn into feasible possibilities or reasonable alternatives for customers purchasing smart kitchen appliances for the first time. There is intense scrutiny on the market. IEC 60335-1 is the safety standard for household equipment, including smart home products. Hazard-based safety engineering is the focus of new standards such as IEC 62368-1 (HBSE). Additional criteria cover privacy and data security. In addition, several other regulations have been enacted to guarantee energy regulation and the decrease of carbon emissions. Innovation plays a major role in this industry as players in the market launch cutting-edge goods with cutting-edge characteristics. August 2022 saw the launch of Samsung's Bixby-enabled smart refrigerator in India.With the appliance's integrated view camera, consumers may digitally mark food products with expiration dates. Customers can also use the gadget to remotely view inside the refrigerator. However, the high cost of Smart Kitchen Appliances stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Smart Kitchen Appliances Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022.The market for smart home appliances is expanding in the United States. In August 2023, a RubyHome blog article stated that there were approximately 63.43 million smart device users in the US. Because of the area's booming real estate market, most home buyers are ready to spend more for a smart home. Sales of smart kitchen appliances are expected to soar due to the growing demand for smart homes. . Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as high household spending and rising commercial activities.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: