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市場調査レポート
商品コード
1472115
ボトル入り飲料水の世界市場規模調査・予測:製品別、パッケージ別、流通チャネル別、地域別分析、2023年~2030年Global Bottled Water Market Size study & Forecast, by Product (Spring Water, Sparkling Water, Mineral Water, Others) by Packaging (PET, Cans, Others) by Distribution Channel (Off-trade, On-trade) and Regional Analysis, 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ボトル入り飲料水の世界市場規模調査・予測:製品別、パッケージ別、流通チャネル別、地域別分析、2023年~2030年 |
出版日: 2024年04月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のボトル入り飲料水市場は、2022年に約3,039億5,000万米ドルと評価され、予測期間2023年~2030年には5.9%以上の成長率で成長すると予測されています。
ボトル入り飲料水とは、ペットボトルやガラス瓶に詰められて販売されている飲料水を指します。栄養強化水を好む顧客の増加は、健康とウェルネスをより優先する傾向が強まっていることを示しています。社会人、行楽客、法人顧客からの需要が増加しています。ここ数年、アルカリ性、電解質リッチ、カフェイン入り、水素や酸素を強化したといった表示がされた製品の人気が高まっています。
消費者の健康と幸福への関心の高まりが、ボトル入りの超微粉末や精製粉末の需要を押し上げています。スポーツドリンクやジュースのような高カロリー、発泡性、糖分の多い飲料よりも健康的な選択肢であるため、顧客は外出時にこれらのボトルを利用することを選びます。ビバレッジマーケティングコーポレーションによると、2022年のボトル入り飲料水の販売量は前年比で減少したもの、価格上昇により生産者の収入は約12%増加しました。ボトル入り飲料水の1人当たり消費量は46.5ガロンと過去最高を記録しましたが、炭酸入り清涼飲料の消費量は36ガロンにとどまりました。一部の地域では飲料水が不足しているため、清潔な飲料水への需要がさらに高まっており、これが製品の売上を押し上げ、市場の拡大を加速させています。しかし、水道水などの代替飲料水源が利用可能であることが、2023年~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
ボトル入り飲料水の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。2022年には、アジア太平洋地域が世界市場で最大の収益シェアを占めました。中国、インド、マレーシア、インドネシアなどの国々における健康とウェルネス意識の高まりは、衛生消耗品へのニーズの高まりによる市場拡大の主な要因の一つです。ボトル入り飲料の需要は、衛生的な飲料オプションの価値に対する意識の高まりと連動して増加しています。このことが、同地域におけるボトル入り飲料水市場拡大のチャンスを広げています。また、アジア太平洋地域は、持続可能で環境に優しいパッケージオプションに対する消費者の需要の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Bottled Water Market is valued approximately at USD 303.95 billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 5.9% over the forecast period 2023-2030. Bottled water refers to drinking water that is packaged in plastic or glass bottles and is available for sale. Rising customers' preference for nutrient-fortified water is indicative of their growing tendency of placing a higher priority on health and wellness. The demand from working people, holidaymakers, and corporate clients has increased. In the past few years, products labelled as alkaline, electrolyte-rich, caffeinated, or fortified with extra hydrogen or oxygen have grown in popularity.
The increasing focus of consumers on their health and well-being is pushing the demand for ultra- and purified-powder options in bottles. Customers choose to utilize these bottles when they're on the go because they're a healthier option than high-calorie, fizzy, and sugary drinks like sports drinks and juices. The Beverage Marketing Corporation reports that while the volume growth of bottled water decreased in 2022 compared to the year before, rising pricing caused producers' income to rise by about 12%. The per capita consumption of bottled water reached a record high of 46.5 gallons, while the consumption of carbonated soft drinks remained at 36 gallons. The demand for clean drinking water is further driven by the scarcity of drinking water in some areas, which boosts product sales and accelerates market expansion. However, availability of alternative sources of drinking water, such as tap water stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Bottled Water Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. In 2022, Asia Pacific dominated the market with largest revenue share in the global market. Growing health and wellness consciousness in nations such as China, India, Malaysia, and Indonesia is one of the main drivers of the market expansion because of the growing need for sanitary consumables. The demand for bottled choices is rising in tandem with the growing awareness of the value of hygienic beverage options. This is opening up opportunities for the expansion of the bottled water market in the region. Also, Asia Pacific is expected to grow with Highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as growing consumer demand for sustainable and eco-friendly packaging options.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: