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市場調査レポート
商品コード
1472081
エアレス包装の世界市場規模調査・予測、包装タイプ別、材料タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023~2030年Global Airless Packaging Market Size study & Forecast, by Packaging Type, by Material Type, by End-User and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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エアレス包装の世界市場規模調査・予測、包装タイプ別、材料タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2024年04月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のエアレス包装市場は、2022年に約53億9,000万米ドルとなり、予測期間の2023年から2030年には4.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
エアレス包装は、製品容器に空気が入らないようにする包装設計のタイプで、製品の完全性、鮮度、賞味期限を維持するのに役立ちます。特定の化粧品、スキンケア製品、医薬品、食品など、空気に触れることに敏感な製品には特に有益です。エアレス包装の主要な特徴は、容器に空気を戻すことなく製品を吐出できることです。さらに、高級製品に対する需要の増加、美容・パーソナルケア業界における需要の高まり、製品の保護と保存性に対する需要の高まり、予測期間の2023年から2030年の間に市場に有利な需要を生み出すと予測されるeコマース部門の台頭などがあります。
さらに、美容・パーソナルケア産業はエアレス包装の主要な消費者です。高級スキンケアや化粧品への需要と、繊細な製剤を保護するための効率的な包装の必要性が相まって、この分野でのエアレス包装の採用が増加しています。このため、美容・パーソナルケア業界の成長が市場成長を支えるものと予測されています。Statistaによると、2019年、世界の美容・パーソナルケア産業は942億5,000万米ドルとなり、2022年には1,438億5,000万米ドルとなり、2025年までには1,909億9,000万米ドルに達すると予測されています。その結果、同地域における美容・パーソナルケア産業の成長が市場の成長を支えるものと予想されます。さらに、包装技術の革新とリサイクル可能なエアレスディスペンサーの導入は、市場に有利な機会を生み出すと予想されます。しかし、製造コストが高く、製品の差別化レベルが低いことが、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
エアレス包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。消費者の意識の高まり、高級品や贅沢品への需要の高まり、持続可能な包装への注目の高まり、エアレス包装の設計と製造プロセスにおける技術進歩の高まりにより、2022年には北米が市場を独占しました。一方、アジア太平洋は、eコマース産業の台頭、高級品や贅沢品に対する需要の高まり、化粧品やパーソナルケア産業における需要の高まりなどの要因により、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予測されています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Airless Packaging Market is valued at approximately USD 5.39 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.90% over the forecast period 2023-2030. Airless packaging is a type of packaging design that prevents air from entering the product container, helping to maintain the product's integrity, freshness, and shelf life. It is particularly beneficial for products that are sensitive to air exposure, such as certain cosmetics, skincare products, pharmaceuticals, and food items. The key feature of airless packaging is its ability to dispense the product without letting air back into the container. Moreover, the increasing demand for premium products, rising demand in the beauty and personal care industry, growing demand for product protection and shelf life, and rising e-commerce sector that anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period 2023-2030.
Additionally, the beauty and personal care industry is a major consumer of airless packaging. The demand for premium skincare and cosmetic products, coupled with the need for efficient packaging to protect sensitive formulations, has led to increased adoption of airless packaging in this sector. Thus, the growing beauty and personal care industry is anticipated to support the market growth. According to Statista, in 2019, globally the beauty and personal care industry was valued at USD 94.25 billion; in 2022 the industry was valued at USD 143.85 billion and it is anticipated to reach USD 190.99 billion by 2025. As a result, the growing beauty and personal care industry in the region is anticipated to support the market growth. Moreover, the innovations in packaging technology and the introduction of recyclable airless dispensers are anticipated to create lucrative opportunities for the market. However, the high cost of manufacturing and low level of product differentiation stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Airless Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing awareness among consumers, rising demand for premium and luxury products, growing focus on sustainable packaging, and growing technological advancements in airless packaging design and manufacturing processes. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the fastest growth rate over the forecast period, owing to factors such as the rise of the e-commerce industry, rising demand for premium and luxury products, and growing demand in the cosmetics and personal care industry.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: