![]() |
市場調査レポート
商品コード
1453754
Truck-as-a-Service(TaaS)の世界市場:規模・予測 - トラックタイプ別、サービスタイプ別、最終用途別、地域別分析(2023年~2030年)Global Truck-as-a-Service Market Size Study & Forecast, by Truck Type By Truck Type, By Service Type, By End Use, and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
Truck-as-a-Service(TaaS)の世界市場:規模・予測 - トラックタイプ別、サービスタイプ別、最終用途別、地域別分析(2023年~2030年) |
出版日: 2024年03月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界のTruck-as-a-Service(TaaS)の市場規模は、2022年に約1,507億2,000万米ドルに達し、予測期間2023年~2030年に14.2%超の健全な成長率で成長すると予測されています。 Truck-as-a-Service(TaaS)は、トラックと関連サービスが、先行購入や長期リース契約の代わりに、サブスクリプションまたはペイ・パー・ユース・ベースで顧客に提供されるビジネスモデルです。
Truck-as-a-Service(TaaS)は、輸送サービスに対する先進的なオンデマンド・アプローチにより、ロジスティクス分野に革命をもたらしています。TaaSは、ルート計画を合理化し、荷送人と輸送会社のマッチングを円滑にし、デジタル・プラットフォームと最先端技術を利用することで、業務効率を向上させています。その柔軟性により、企業は輸送リソースを需要にうまく適合させることができ、より経済的なオペレーションと無駄な支出の削減につながります。その適応性により、企業は需要に応じて輸送リソースを調整することができ、より費用対効果の高いオペレーションを実現し、無駄な経費を省くことができます。持続可能性重視の高まり、輸送部門におけるデジタル化の進展、フレキシビリティソリューションの台頭と相まってコスト効率が向上していることが、世界中の市場需要を規定している主な要因です。
さらに、オンラインショッピングの急増と多様な配送オプションが、柔軟で効率的な輸送ソリューションの必要性を高めています。TaaSは、需要の変動に対応することに苦労している企業に拡張性と適応性を提供します。Statistaによると、2015年の世界の小売Eコマース売上高は1兆5,480億米ドルで、2026年には8兆1,480億米ドルに達すると予測されています。このように、オンラインショッピングと多様な配送オプションの急増が、2023~2030年の予測期間中、TaaS(Truck-as-a-Service)市場の成長を促進すると思われます。さらに、TaaSにおける先端技術の統合の増加や、デジタル貨物仲介の採用の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会を提示する見込みです。しかし、データセキュリティとプライバシーに関する懸念、規制の統一性の欠如が、2023年~2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となる見通しです。
Truck-as-a-Service(TaaS)の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、広範な物流インフラの存在、急速な技術統合、持続可能性の重視の高まりにより、2022年の市場を独占しました。特に米国とカナダでは、合理的でスケーラブルな輸送ソリューションの需要に後押しされ、TaaSの導入が急増しています。この成長は、大手TaaSプロバイダーの存在と、市場内の革新と開拓を促進する規制的枠組みによってさらに促進されています。一方、アジア太平洋は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。急速な都市化、人口の急増、Eコマースの拡大が、効率的なロジスティクスと輸送ソリューションの必要性を煽っています。さらに、地域政府はスマートシティの取り組みに積極的に投資しており、これがTaaSの採用を促進しています。この動向は、モビリティオプションを強化し、混雑を緩和することを目的としており、都市の生活水準を向上させるという包括的な目標に沿うもので、地域全体の市場需要を大きく促進しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Truck-as-a-Service (TaaS) Market is valued at approximately USD 150.72 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 14.2% during the forecast period 2023-2030. Truck-as-a-Service (TaaS) is a business model where trucks and associated services are offered to customers on a subscription or pay-per-use basis, instead of needing to make an upfront purchase or sign long-term leasing agreements. Transport as a Service (TaaS) is revolutionizing the logistics sector with its advanced on-demand approach to transportation services. TaaS improves operational efficiency by streamlining route planning, facilitating smooth shipper-carrier matching, and using digital platforms and cutting-edge technology. Because of its flexibility, organizations may better match transportation resources to demand, resulting in more economical operations and a reduction in wasteful spending. Its adaptable nature empowers businesses to adjust transportation resources according to demand, leading to more cost-effective operations and eliminating unnecessary expenses. The rising emphasis on sustainability, growing digitization in the transportation sectors, and increasing cost efficiency coupled with the rise in flexibility solutions are the major factors that are stipulating the market demand across the globe.
In addition, the surge in online shopping and diverse delivery options are driving the need for flexible and efficient transportation solutions. TaaS offers scalability and adaptability for businesses struggling to meet fluctuating demand. As per Statista, in 2015 global retail e-commerce sales were USD 1,548 billion and the number is anticipated to reach USD 8,148 billion by 2026. Thus, the surge in online shopping and diverse delivery options is propelling the growth of the Truck-as-a-Service (TaaS) Market during the estimated period of 2023-2030. Moreover, the increasing integration of advanced technologies in TaaS, as well as the rising adoption of digital freight brokerage present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the data security and privacy concerns, along with the lack of uniformity in regulations are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Truck-as-a-Service (TaaS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the presence of widespread logistics infrastructure, rapid technological integration, and growing emphasis on sustainability. Specifically, the United States and Canada are experiencing a surge in Transport as a Service (TaaS) adoption, spurred by the demand for streamlined and scalable transportation solutions. This growth is further fueled by the presence of leading TaaS providers and a regulatory framework that fosters innovation and development within the market. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The rapid urbanization, burgeoning population, and expanding e-commerce landscape are fueling the need for efficient logistics and transportation solutions. Furthermore, regional governments are actively investing in smart city endeavors, which in turn foster the adoption of Transport as a Service (TaaS). This trend aims to bolster mobility options and alleviate congestion, aligning with the overarching goal of enhancing urban living standards, which are significantly propelling the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: