![]() |
市場調査レポート
商品コード
1443410
没入型アナリティクスの世界市場規模調査・予測:提供製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析、2023年~2030年Global Immersive Analytics Market Size study & Forecast, by Offering by Application by End User and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
没入型アナリティクスの世界市場規模調査・予測:提供製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析、2023年~2030年 |
出版日: 2024年02月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の没入型アナリティクス市場は、2022年に約7億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023年~2030年にかけて51.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
没入型アナリティクスとは、没入的で魅力的な体験を作り出すことで、ユーザーの理解やデータとのインタラクションを強化することを目的とした、データ分析と可視化におけるアプローチを指します。この用語は、データ分析の要素と仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)などの没入型技術を組み合わせたものです。その目的は、複雑なデータセットを探索・解釈するための、より直感的で没入感のある環境を提供することです。没入型分析市場は、データ可視化ツールに対する需要の高まりや、3Dデータ可視化のためのヘッドマウントディスプレイの需要拡大などの要因により拡大しています。その結果、Immersive Analyticsの需要は、予測期間2023年~2030年の間に国際市場で徐々に増加しています。
データ可視化ツールは、情報をグラフィカルに表現することで、ユーザーが複雑なデータセットを理解するのに役立ちます。没入型アナリティクスは、よりインタラクティブで没入的な体験を提供することで、これをさらに一歩進め、ユーザーが空間的なコンテキストでデータを探索し、理解できるようにします。これにより、データのパターン、関係、動向の全体的な理解が深まる。スタティスタによると、データ可視化市場は2023年に7.76米ドルを占めます。さらに、2023年には、Morningstar Advisor Workstationが世界で最も使用されているデータ分析ソフトウェアでした。没入型アナリティクス市場を牽引するもう1つの重要な要因は、3Dデータ可視化のためのヘッドマウントディスプレイの需要増加です。ヘッドマウントディスプレイは、没入感のある3次元の視覚体験を提供します。この没入感の高さは、3Dビジュアライゼーションと対話する際のユーザー体験を向上させ、データをより魅力的で理解しやすいものにします。さらに、Statistaによると、消費者向けバーチャルリアリティヘルメットマウントディスプレイ(HMD)機器の出荷台数は、2021年に世界で約1,700万台を占めます。VR HMDデバイスの年間世界輸出台数は今後数年間で急激に増加し、2025年には5,970万台に達すると予測されています。さらに、IoT接続機器に対する需要の高まりや、パーソナライズされた顧客体験を提供するための没入型アナリティクスの採用が増加していることから、予測期間中に市場に有利な成長機会が生まれると予測されています。しかし、没入型アナリティクスに関連する高コストと技術的な複雑さが、2023年~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになります。
世界の没入型アナリティクス市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどです。アジア太平洋は、同地域における工業化率の上昇とデジタル化の拡大により、2022年に最大の市場シェアを獲得し、市場を独占しました。没入型分析では、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)などの技術を活用して、没入型のビジュアライゼーションを作成します。これにより、産業およびデジタル化されたセクターは、より魅力的で理解しやすい形式でデータを提示することができ、より良い意思決定と分析が容易になります。この地域の圧倒的な実績は、没入型アナリティクスの全体的な需要を促進すると予想されます。さらに、アジア太平洋地域は、この地域におけるVRおよびAR技術の拡大などの要因により、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されています。VRおよびAR技術は高度な視覚化機能を提供し、ユーザーが3次元空間でデータを探索し、相互作用することを可能にします。この強化された可視化により、データのパターンや洞察がより明確になり、より良い理解と意思決定につながります。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Immersive Analytics Market is valued approximately at USD 790 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 51.8% over the forecast period 2023-2030. Immersive Analytics refers to an approach in data analysis and visualization that aims to enhance the user's understanding and interaction with data by creating immersive and engaging experiences. The term combines elements of data analytics with immersive technologies such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR). The goal is to provide a more intuitive and immersive environment for exploring and interpreting complex datasets. The Immersive Analytics market is expanding because of factors such as rising demand for data visualization tools and growing demand of head-mounted displays for 3D data visualization. As a result, the demand of Immersive Analytics has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.
Data visualization tools help users comprehend complex datasets by representing information graphically. Immersive analytics take this a step further by providing a more interactive and immersive experience, allowing users to explore and understand data in a spatial context. This enhances the overall understanding of data patterns, relationships, and trends. According to the Statista, the Data visualization market accounts USD 7.76 in 2023. Furthermore, in 2023, Morningstar Advisor Workstation was the most used data analytics software globally. Another important factor driving the Immersive Analytics market is increasing demand of head-mounted displays for 3D data visualization. Head-mounted displays provide an immersive and three-dimensional visual experience. This heightened level of immersion enhances the user's experience when interacting with 3D visualizations, making the data more engaging and easier to understand. In addition, as per Statista, consumer virtual reality helmet mounted display (HMD) device shipment accounts approximately 17 million units globally in 2021. The yearly global exports of VR HMD devices are predicted to drastically rise over the next few years, reaching 59.7 million by 2025. Moreover, growing demand for IoT connected devices and rising adoption of immersive analytics to provide personalized customer experience is anticipated to create a lucrative growth opportunity for the market over the forecast period. However, high cost associated to immersive analytics and technical complexities is going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Immersive Analytics Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 with largest market share owing to the rising rate of industrialization and expanding digitalization in the region. Immersive Analytics leverages technologies such as virtual reality (VR) and augmented reality (AR) to create immersive visualizations. This enables industrial and digitalized sectors to present data in more engaging and understandable formats, facilitating better decision-making and analysis. The region's dominant performance is anticipated to propel the overall demand of Immersive Analytics. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period, owing to factors such as expansion of VR and AR technologies in the region. VR and AR technologies provide advanced visualization capabilities, allowing users to explore and interact with data in three-dimensional spaces. This enhanced visualization can make data patterns and insights more apparent, leading to better understanding and decision-making.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: