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市場調査レポート
商品コード
1424922
月経カップの世界市場規模調査&予測、タイプ別、素材タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Menstrual Cups Market Size Study & Forecast, by Type, by Material Type, by Distribution Channel, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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月経カップの世界市場規模調査&予測、タイプ別、素材タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2024年01月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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月経カップの世界市場は、2022年に約13億6,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
月経カップは、シリコンなどの素材で作られた再利用可能な釣鐘型の器具です。月経液を膣内に集め、生理用ナプキンやタンポンに代わる費用対効果が高く環境に優しい代替品を提供しています。従来の女性用衛生用品に比べて費用対効果が高いことから、月経カップの実質的な採用が増加しています。さらに、月経カップは細菌感染のリスクを減らし、より安全な代替品として認識されています。月経カップの環境に優しい性質は、さらに人気の高まりに寄与し、当面の市場成長を促進します。したがって、女性用衛生用品における利用可能な選択肢に関する意識の高まり、さまざまなカップやサイズの利用可能性の上昇、月経カップの利点の増加といった要因が市場の成長を牽引しています。
加えて、政府のイニシアチブの増加が、世界中で市場の需要に重要な役割を果たしています。女性に不可欠な生理用品へのアクセスを確保するための規制機関による世界の取り組みを反映して、女性の生理用品に特化した政府資金が大幅に増加しています。このため、女性の間で月経カップの採用を奨励する様々なキャンペーンや取り組みが促されています。例えば、the Times of India紙が報じたように、Karnataka州政府は、公立学校のすべての思春期の女子に月経カップを配布することを決定しました。さらに、大手企業は、より多くの人々にリーチするため、デジタル・メディア・プラットフォームを活用した啓発キャンペーンを積極的に展開しています。例えば、2023年6月、Sirona Hygiene Private Limitedは、月経ケアにおける再利用可能性と持続可能性の重要性について個人を教育することを目的としたReuseKaroSaveKaroキャンペーンを開始しました。このキャンペーンは、シロナの月経カップのような環境に優しい代替品を促進するものです。こうした政府や民間のイニシアチブは、女性の意識を高める上で重要な役割を果たしており、推定期間における市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、環境に優しい製品の採用が重視されるようになり、月経の健康と持続可能性に対する意識が高まっているため、予測期間にわたってさまざまな有利な機会がもたらされます。しかし、月経カップの代替品の入手可能性とコスト、文化的抵抗や生理用保護具の限定的な受容レベルが、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
月経カップの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。効果的な月経管理への注目の高まりと環境に優しい製品への嗜好の高まりにより、北米が2022年の市場を独占しました。同市場の拡大は、利用可能な製品の幅が広く、採用率の上昇に寄与していることがさらに後押ししています。その他の特典として、この地域は女性の意識が高まっており、月経衛生用品の受け入れと利用が拡大しています。一方、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。特にCOVID-19の大流行後、持続可能な製品に対する意識が高まり、同地域全体の市場需要を大きく促進しています。さらに、インドのような発展途上国でこれらの製品を流通させることを目的とした、政府や非営利団体が主導する相当数のイニシアチブが、この地域でのこのような製品の採用をさらに加速させています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Menstrual Cups Market is valued at approximately USD 1.36 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.1% during the forecast period 2023-2030. Menstrual cups are reusable, bell-shaped devices made from materials such as silicone. They collect menstrual fluid in the vagina, offering a cost-effective and eco-friendly alternative to disposable pads and tampons. There is an increase in substantial adoption of menstrual cups attributed to their cost-effectiveness compared to traditional feminine hygiene products such as tampons and sanitary pads. Additionally, these cups are perceived as a safer alternative, reducing the risk of bacterial infection. The environmentally friendly nature of menstrual cups further contributes to their growing popularity, fostering market growth in the foreseeable future. Accordingly, the market growth is being driven by the factors such as growing awareness about the available options in feminine hygiene products, rising availability of different cups and sizes, and increasing benefits of menstrual cups over sanitary pads and tampons.
In addition, the increasing number of government initiatives is playing a significant role in the market demand across the globe. There has been a significant increase in government funding dedicated to female menstruation products, reflecting a global effort by regulatory bodies to ensure women's access to essential feminine hygiene items. This has prompted various campaigns and initiatives encouraging the adoption of menstrual cups among women. For instance, the Karnataka state government, as reported by the Times of India, decided to distribute menstrual cups to all adolescent girls in government schools. Additionally, major companies are actively launching awareness campaigns, utilizing digital media platforms to reach a wider audience. For instance, in June 2023, Sirona Hygiene Private Limited initiated the ReuseKaroSaveKaro campaign, aiming to educate individuals about the importance of reusability and sustainability in menstrual care. The campaign promotes eco-friendly alternatives such as the Sirona Menstrual Cup. These government and private initiatives play a crucial role in raising awareness among women, positively impacting the market's growth over the estimated period. Moreover, the rising emphasis on the adoption of eco-friendly products, as well as growing awareness of menstrual health and sustainability present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the availability of substitutes and cost of menstrual cups, along with cultural resistance and limited level of acceptance of sanitary protections are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Menstrual Cups Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising focus on effective menstruation management and a rising preference for eco-friendly products. The market's expansion is further propelled by the wide range of available products, contributing to an increased adoption rate. Additionally, the region benefits from growing awareness among women, fostering a growing acceptance and utilization of these menstrual hygiene products. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The increased awareness of sustainable products, particularly following the COVID-19 pandemic is significantly propelling the market demand across the region. Moreover, the substantial number of initiatives spearheaded by government and non-profit organizations, aimed at distributing these products in developing nations such as India, further accelerates the adoption of such products in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: