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市場調査レポート
商品コード
1424914
バリアフィルムの世界市場規模調査・予測:タイプ別、用途別、地域別分析(2023年~2030年)Global Barrier Films Market Size Study & Forecast, by Type, by Application, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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バリアフィルムの世界市場規模調査・予測:タイプ別、用途別、地域別分析(2023年~2030年) |
出版日: 2024年01月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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バリアフィルムの世界市場は、2022年に約322億6,000万米ドルと評価され、予測期間2023年~2030年には5.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
バリアフィルムは、湿気、酸素、光、汚染物質などの外部要素から製品を保護するために設計された特殊な包装材料です。これらのフィルムは、食品、医薬品、電子機器、パーソナルケアなどの産業で広く使用されており、製品の品質と鮮度を保つのに役立っています。バリアフィルムは、生鮮品の保存期間を延ばし、腐敗を防ぐことで、保管、輸送、陳列中の商品を保護するために不可欠です。バリアフィルム市場が拡大している背景には、賞味期限の長い食品への需要の高まり、顧客に優しいパッケージングの採用拡大、新興国における小売チェーン数の急増、パッケージングへの投資拡大、農業用フィルムの使用急増といった要因があります。
また、eコマースやオンライン食料品プラットフォームの急増により、耐久性の高いバリア包装ソリューションのニーズが大幅に高まっています。オンライン小売セクターでは、バリアフィルムは多様な取り扱いや出荷プロセスを通じて製品を保護する上で大きな役割を果たし、デジタル小売がもたらす独自の課題に対処しています。Statistaによると、米国の小売eコマースは2021年に7,680億米ドルの収益を上げ、2025年には1兆3,297億米ドルに達すると予測されています。また、インド ブランド エクイティ財団(IBEF)によると、インドのeコマース部門は2024年までに約2,000億米ドル、2030年までに3,500億米ドルに成長する可能性が高いです。このように、eコマースとオンライン小売への傾斜の高まりは、予測期間におけるバリアフィルム市場の成長を促進しています。さらに、生分解性バリアフィルムの導入が重視されるようになり、エレクトロニクス産業におけるバリアフィルムの用途が増加していることも、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらしています。しかし、多層フィルムのリサイクルに関連するいくつかの問題や劣化しやすいことが、2023年~2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
バリアフィルムの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、衛生に関する意識の高まり、急速に進化する包装動向と技術、様々な最終用途産業の急激な成長により、2022年の市場を独占しました。一方、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。これは主に、この地域の著しい人口増加と急速な都市化により、食品、飲料、パーソナルケア製品、医薬品など様々な包装商品の消費が増加していることに起因しています。バリアフィルムの需要の高まりは、保管や輸送中にこれらの製品を保護・保存する必要性に起因しています。また、同地域では、利便性、安全性、賞味期限の延長を提供する包装食品や飲食品の需要が増加しており、バリアフィルムの使用拡大に寄与しています。eコマースやオンライン食料品プラットフォームの台頭は、効果的なバリア包装ソリューションの必要性をさらに高めており、様々な取り扱いや出荷プロセスに耐える堅牢な保護フィルムが求められています。
この調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Barrier Films Market is valued at approximately USD 32.26 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.7% during the forecast period 2023-2030. Barrier films are specialized packaging materials designed to protect products from external elements such as moisture, oxygen, light, and contaminants. These films are widely used in industries such as food, pharmaceuticals, electronics, and personal care helps in preserving product quality and freshness. Barrier films are essential for safeguarding items during storage, transportation, and display by extending the shelf life of perishable goods and preventing spoilage. The Barrier Films Market is expanding because of factors such as the rise in demand for food products with long shelf life, growing adoption of customer-friendly packaging, the surge in the number of retail chains in developing countries, growing investments in packaging, and soaring use of agricultural films.
In addition, the surge of e-commerce and online grocery platforms has significantly increased the need for durable barrier packaging solutions. In the online retail sector, barrier films play a major role in safeguarding products throughout diverse handling and shipping processes, addressing the unique challenges posed by the digital retail landscape. According to Statista, retail e-commerce in the United States generated revenue of USD 768 billion in 2021, which is anticipated to reach USD 1,329.7 billion by 2025. Also, the Indian Brand Equity Foundation (IBEF) stated that during 2022, the Indian e-commerce sector remained valued at USD 74.8 38.5 billion in 2017 and is likely to grow to almost USD 200 billion by 2024 and USD 350 billion by 2030. Thus, the rising inclination towards e-commerce and online retail is acting as a catalyzing factor for the growth of the Barrier Films Market over the estimated period. Moreover, the rising emphasis on the introduction of biodegradable barrier films, as well as the increasing applications of barrier films in the electronics industry present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the several issues associated with the recycling of multilayer films and the susceptibility to degradation are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Barrier Films Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing awareness regarding hygiene, rapidly evolving packaging trends and technologies, along with the exponential growth of the various end-use industries. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. This is primarily attributed to the region's significant population growth and rapid urbanization, resulting in increased consumption of various packaged goods such as food, beverages, personal care products, and pharmaceuticals. The escalating demand for barrier films is driven by the necessity to protect and preserve these products during storage and transportation. Also, there is an increase in the demand for packaged food and beverages in the region, as they offer convenience, safety, and extended shelf life, contributing to the growing use of barrier films. The rise of e-commerce and online grocery platforms further amplifies the need for effective barrier packaging solutions, requiring robust protective films to withstand various handling and shipping processes.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: