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市場調査レポート
商品コード
1693786

欧州のバリアフィルム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Barrier Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 183 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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欧州のバリアフィルム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のバリアフィルム市場規模は2025年に78億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.84%で、2030年には94億2,000万米ドルに達すると予測されています。

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市場規模は、様々な材料から作られるバッグやパウチ、ストレッチフィルムやシュリンクフィルム、トレイの蓋フィルム、ラッピングフィルムやフォーミングウェブ、ブリスターベースフィルムなど、様々な包装製品の販売額を反映しています。これらの製品は、ペットフード食品、飲食品、医薬品・医療、在宅医療パーソナルケアなど、欧州全域のさまざまなエンドユーザー産業で消費されています。

主要ハイライト

  • フィルムは食品包装の最も一般的な選択肢の一つです。フィルムは、安全性の点で、従来の食品包装用材料よりも好まれています。この材料は汚染や盗品の影響を受けにくいです。フィルムへの情報印刷が容易です。フィルムはバリア性に優れ、軽量でリサイクルも可能です。製薬産業におけるバリアフィルムの需要と、飲食品包装におけるバリアフィルムの用途拡大が、予測期間中のバリアフィルム市場の成長を牽引すると予想されます。さまざまなエンドユーザー産業でバリア需要が増加しているため、欧州のバリアフィルム市場は、高性能フィルムへの膨大な需要により大きく拡大しています。バリアフィルムは、特に加工技術の進歩により、適切な用途でより頻繁に、より低コストで使用される可能性が高いです。
  • シュリンクフィルムは主にeコマースセグメントで様々な商品を包装するために使用されています。このフィルムは、幅広い酸素透過率、様々な食品包装(食肉、チーズ、鶏肉、ケースレディ包装)に最適な保存期間、高級感のある製品プレゼンテーション、高い耐衝撃性、耐突き刺し性、硬い製品や鋭角の製品を包装する際のリークの少なさ、冷凍温度での強度の保持、包装の完全性の維持など、様々な利点を提供しています。しかし、リサイクルのためのインフラ設備が貧弱であることや、バリアフィルム原料価格の変動が、予測期間中のバリアフィルム市場の成長を妨げると予想されます。また、バリアフィルムの承認や販売に関する規制や基準が厳しいことも、市場の需要を阻害する課題となっています。
  • それはさておき、バリアフィルムの進歩は、有機太陽光発電やOLEDに必要な低透過性レベルで十分な測定値を記載しています。バリアフィルムは、湿気や酸素による劣化から製品を保護することを目的としています。欧州は、世界最大級の化粧品・パーソナルケア市場を有しています。英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ポーランドなどの主要国が欧州のパーソナルケア市場を独占しています。
  • バリアフィルムは、保存期間を延ばし、破損を防ぎ、防腐剤を使用せずに有効成分を保持するために、パーソナルケア製品の包装に広く使用されています。欧州のメーカーは、酸素バリア、水分バリア、香りの保存を可能にするハイバリアフィルムを開発中です。
  • 今後5年から10年の間に、欧州のプラスチックリサイクルは、特に当局と消費者からの圧力の高まりに対応して、劇的に増加すると予想されます。廃棄物を最小限に抑え、プラスチックのバリューチェーンの循環性を高めるという目標は、政府や大手ブランドによって絶えず議論され、改善されています。このことは、調査した市場の成長に課題をもたらすと予想されます。
  • 欧州の飲食品産業は、COVID-19の大流行が始まって以来、時間の経過とともにオンライン販売によって大きく成長し、増加してきました。戸締まりや屋内待機勧告により、人々は日常業務をこなすための新たな方法を開発せざるを得なくなりました。パンデミックの影響を最も受けた国は、最も大きな増加を目の当たりにしています。
  • 調査会社Voyadoによると、パンデミック中に初めて食料品をオンラインで購入した消費者の割合は、スペインで30%、フランスで22%、英国とイタリアで20%、スウェーデンとデンマークで14%、フィンランドで11%、ポーランド、オランダ、ベルギー、ドイツで10%、ノルウェーで9%でした。また、食料品をオンラインで購入した新規顧客の68%が、今後もそうすると回答しています。このような人々の習慣の変化は、バリアフィルム市場にプラスの影響を与えています。

欧州のバリアフィルム市場動向

食品とペットフード市場が大幅な成長を記録

  • 食品産業では、製品ごとに独自の品質と包装仕様があります。そのため、食品包装は、食品が包装されてから消費されるまで、適切な環境条件を提供する必要があります。食品セグメントでは、すべての製品がユニークな属性と包装・ニーズを持っています。そのため、食品包装は食品が包装されてから消費されるまで、適切な環境条件を提供する必要があります。バリアフィルムは、柔軟性があり、溶剤を含まず、不浸透性の共押出構造(単層または数層)で、包装された食品と反応しません。また、鉱物油や紫外線の移行を制限し、酸素、二酸化炭素、水分との相互作用を防止します。特殊な材料で作られたこの硬いバリアは、色、味、食感、香り、風味などの食品の特性も維持します。
  • バリアフィルムは、欧州の食品産業において、賞味期限を延ばし、湿気や酸素のバリアとして食品を外的影響から守るために頻繁に使用されています。食品包装の新しい用途により、食品包装の仕様が厳しくなっています。注目すべき重要なセグメントは、真の包装を構築するためのより良いバリアフィルムです。食品の賞味期限を延ばし、食品の腐敗や損傷のリスクを下げるためには、包装フィルムのバリア特性を改善しなければならないです。包装シートは、優れたバリア特性を得るために、PVDCまたはアルミコーティングのいずれかでコーティングすることができます。
  • Deutsches Tiefkuhlinstitutによると、冷凍食品販売による収益は、前年の159億2,000万ユーロ(173億1,000万米ドル)から増加し、前年は約195億4,000万ユーロ(212億5,000万米ドル)でした。データによると、冷凍食品販売による収入は過去10年間、徐々に増加しています。この増加傾向は予測期間中も続くと予想され、この地域全体でバリアフィルムを販売する大きな機会を生み出しています。
  • 健康志向のペット・オーナーが増えており、ペットにもペットと同等の食事をさせたいと考えています。グルテンフリーや穀物不使用の代替品、サステイナブル調達、高級レストランのメニューにも見劣りしない高級グルメ食材などは、ペットフードの現在の動向の一部です。このことは、ペットフード製造業者に興味深い難問を突きつけています。
  • 欧州諸国では、焼き菓子、ビスケット、冷凍食品、水産物、チップス、スナック菓子、肉・乳製品、ドライフルーツ、ペットフードなどにバリアフィルムが使用されることが多いです。欧州のバリアフィルム市場は、健康的で衛生的、軽量でエコフレンドリー包装に対する需要の増加により、食品産業やペットフード産業が成長しているため、成長が見込まれています。

ドイツが大きな市場シェアを占める

  • ドイツは、最先端の技術革新、世界の薬局としての長い伝統、医療製品への絶え間ない需要の増加により、医薬品の研究開発、販売、生産にとって完璧な場所のひとつと考えられています。欧州最大の医薬品市場は、人口動態の変化、慢性疾患の増加、予防やセルフメディケーションへの関心の高まりにより、ドイツ経済を上回るペースで拡大しています。
  • パウチのような軟質包装はコスト効率が高く軽量で、特にベーカリー、菓子類、乳製品などの食品において、鮮度を確保しながら利便性(ジップロック、再封可能なシール、持ち運びが容易)を記載しています。掴んだり、持ったり、食べたり、持ち運んだりしやすい食品オプションに対する需要の高まりが、包装用パウチの需要を牽引しています。この需要に対応するため、メーカーは食品包装を持ち運びできるようにすることに力を注いでおり、これがドイツのバリア包装セグメントの需要を押し上げると予想されます。
  • COVID-19の大流行により、栄養価の高い飲料や健康食品の需要が劇的に急増しました。これらの商品のほとんどはプラスチック製の袋やパウチに入っています。プラスチックは丈夫で軽量であるため、包装への利用が増加しています。消費者は持ち運びに便利で扱いやすい包装を好むため、包装事業におけるパウチの需要は増加しています。バリア包装は、その費用対効果と保存期間の延長により、多くの産業で人気が高まっている
  • ドイツの大手ベビーフードメーカーであるJuficoは、同社のオーガニックブランドFruchtBarを、アルミニウムを使用しない完全リサイクル可能なモノマテリアル・パウチ(Pouch5)でドイツ市場に投入しました。このパウチは、プレメイドスパウトパウチの世界的リーダーであるグアラパック社が開発したもので、高バリア性のリサイクル可能なモノマテリアルを使用した初のプレメイドスパウトパウチです。
  • ドイツの人々は、新しい食の動向や文化的影響に対してオープンです。成熟するにつれて、健康や福祉が重要視されるようになり、食品の品質にますます価値を置くようになっています。これはまた、パウチ包装、特に市場に新たな機会を生み出しています。
  • Statistisches Bundesamtによると、ドイツの包装部門は2022年に350億ユーロ(383億5,000万米ドル)以上の収益を上げ、前年の296億ユーロ(324億3,000万米ドル)から増加しました。調査報告書によると、ドイツの包装産業は昨年成長を示しました。
  • ドイツはEU最大の飲食品市場です。食品加工産業はドイツで3番目に大きな産業です。Statistisches Bundesamtによると、2008年にドイツの食品と動物飼料の生産者はおよそ1,358億ユーロ(1,498億7,000万米ドル)の収益を生み出し、2021年までにこの数字は1,650億1,000万ユーロ(1,818億米ドル)に増加しました。このような要因がすべて、この地域におけるバリアフィルムの需要を押し上げると予想されます。

欧州のバリアフィルム産業概要

欧州のバリアフィルム市場は非常にセグメント化されており、Amcor、Mondi Group PLC、Berry Global、Huhtamaki Oyjなどの大手企業が存在するほか、いくつかの地域包装企業も参入しています。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携、イノベーション、合併、買収などの戦略を採用しています。

  • 2023年3月:AmcorとNfinite Nanotechnology Inc.は、リサイクル可能な包装と生分解性包装の両方を改善するために、Nfiniteのナノコーティング技術の応用をテストする共同研究イニシアチブを開始。
  • 2022年12月:循環型プラスチックリサイクルのループを閉じるという継続的なコミットメントの一環として、コベリスは「ReCover」という新しい事業部門を立ち上げました。ReCoverは独立系事業として運営され、コベリス拠点に独立採算制で材料を提供し、市場でまだ提供されていないレベルのリサイクル材料を探している第三者の顧客に供給します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 硬包装からの置き換え
    • 生分解性バリアフィルムの増加
  • 市場抑制要因
    • リサイクルに関する環境法規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装製品別
    • 袋とパウチ
    • ストレッチ&シュリンクラップフィルム
    • トレイ蓋フィルム
    • ラッピングフィルムとフォーミングウェブ
    • ブリスターベースフィルム
  • 材料別
    • ポリエチレン
    • BOPET
    • ポリプロピレン(CPPとBOPP)
    • ポリ塩化ビニル
    • その他の材料(EVOH、ポリスチレン(PS)、ナイロン)
  • エンドユーザー産業別
    • 食品ペットフード
    • 飲料
    • 医薬品・医療
    • パーソナル&在宅医療
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Coveris Holdings
    • Mondi Group PLC
    • Berry Global Group Inc.
    • Huhtamaki Oyj
    • Sealed Air Corporation
    • Bak Ambalaj
    • Constantia Flexibles
    • Cellografica Gerosa SpA
    • Wipak Oy(Wihuri Oy)
    • Danaflex Group
    • UFLEX Limited
    • CDM Sp.z.o.o.
    • adapa Holding GsembH
    • Di Mauro Officine Grafiche SpA
    • Sudpack Verpackungen
    • Gualapack
    • Toppan Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 500073

The Europe Barrier Films Market size is estimated at USD 7.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.42 billion by 2030, at a CAGR of 3.84% during the forecast period (2025-2030).

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The market size reflects the sale value of various packaging products, such as bags and pouches, stretch and shrink wrap films, tray lidding films, wrapping films and forming webs, and blister base films made from various material types. These products are consumed by different end-user industries across Europe, including pet food and food, beverage, pharmaceutical and medical, and home and personal care.

Key Highlights

  • Films are one of the most popular choices for food packaging. Films are preferred to conventional materials for food packaging in terms of safety. This material is less susceptible to contamination and pilferage. It is easy to print information on films. Films have superior barrier properties, are lightweight, and can be recycled. The demand for barrier films in the pharmaceutical industry and expanding applications of barrier films in food and beverage packaging are expected to drive the growth of the barrier films market during the forecast period. Owing to the increasing barrier demands across various end-user industries, the market for barrier films in Europe is largely expanding due to the enormous demand for high-performance films. Barrier films are likely to be used more frequently in suitable applications and at lower costs due to advancements, notably in processing technology.
  • Shrink films are predominantly used in the e-commerce sector for wrapping various products. The films offer various benefits, such as a wide range of oxygen transmission rates, optimal shelf-life for a variety of food packaging (meat, cheese, poultry, and case-ready packaging), premium product presentation, high impact, and puncture resistance, fewer leakers when packing rigid and sharp-edged products, retained strength at freezing temperatures and preserved package integrity.However, poor infrastructure facilities for recycling and fluctuations in barrier film raw material prices are expected to hinder the growth of the barrier films market during the forecast period. Also, stringent regulations and standards for the approval and marketing of barrier films are challenges inhibiting demand in the market.
  • Aside from that, advances in barrier films provide adequate measurements at the low permeability levels needed for organic photovoltaics and OLEDs. Barrier films are intended to protect the product against moisture and oxygen deterioration. Europa has one of the largest cosmetics and personal care markets globally. Major countries, including the United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, and Poland, dominate the European personal care market.
  • Barrier films are widely used in the packaging of personal care products to extend their shelf life, prevent breakage, and retain the active components without using additional preservatives. European manufacturers are creating high-barrier films, providing an oxygen barrier, a moisture barrier, and scent preservation to confined items.
  • In the next five to ten years, European plastic recycling is anticipated to increase dramatically, especially in response to rising pressure from authorities and consumers. Targets to minimize waste and increase the circularity of the plastics value chain are being discussed and improved by governments and large brands constantly. This is expected to pose a challenge to the growth of the market studied.
  • Europe's food and beverage industry has experienced significant growth and increased due to online sales over time since the start of the COVID-19 pandemic. People have been compelled to develop new ways to complete their daily tasks due to lockdowns and advisories to stay inside. The nations impacted most by the pandemic have witnessed the most significant increase.
  • According to the research Voyado, the proportion of consumers who made their first-ever online grocery purchases during the pandemic was 30% in Spain, 22% in France, 20% in the United Kingdom and Italy, 14% in Sweden and Denmark, 11% in Finland, 10% in Poland, the Netherlands, Belgium, and Germany, and 9% in Norway. Also, 68% of new customers who bought groceries online confirmed that they would keep doing so in the future. This shift in people's habits has positively impacted the barrier films market.

Europe Barrier Films Market Trends

Food and Pet Food Markets to Register Significant Growth

  • In the food industry, every product has unique qualities and packaging specifications. Therefore, food packaging should offer the proper environmental conditions from when food is packed until consumed. Every product has unique attributes and packaging needs in the food sector. Therefore, food packaging should offer the proper environmental conditions from when food is packaged until it is consumed. Barrier films have a flexible, solvent-free, impermeable co-extruded structure (single or several layers) that does not react with the packaged food. It also limits the migration of mineral oil and UV radiation and aids in preventing interaction with oxygen, carbon dioxide, or moisture. This rigid barrier, created using specialized materials, also maintains food characteristics, including color, taste, texture, aroma, and flavor.
  • Barrier films are frequently used in Europe's food industries to increase shelf life and protect food goods from external effects by acting as moisture and oxygen barriers. New applications for food packaging have led to stricter specifications for food product packaging. A significant area that requires attention is better barrier films to build real packaging. In order to extend food's shelf life and lower the risk of food spoilage and damage, the packaging film's barrier characteristics must be improved. The packaging sheet can be coated with either a PVDC or aluminum coating to obtain superior barrier characteristics.
  • According to Deutsches Tiefkuhlinstitut, revenues from frozen food sales were approximately EUR 19.54 billion (USD 21.25 billion) in the previous year, up from EUR 15.92 billion (USD 17.31 billion) in the year before. As per the data, the revenue from the sales of frozen food has been gradually increasing during the past decade. This increasing trend is expected to remain in the forecast period, creating a huge opportunity to sell barrier films across the region.
  • An increasing number of health-conscious pet owners want their pets to eat at par with them. Gluten-free and grain-free alternatives, sustainable sourcing, and premium gourmet ingredients that wouldn't look out of place on a fine-dining menu are some of the current trends in pet food. This poses an intriguing conundrum for pet food producers.
  • In European countries, a barrier film is often used for items such as baked goods, biscuits, frozen foods, seafood, chips and snacks, meat and dairy products, dry fruits, and pet food. The Europe barrier films market is expected to witness growth due to the growing food and pet food industries owing to the increasing demand for healthy, hygienic, lightweight, and eco-friendly packaging.

Germany to Hold Significant Market Share

  • Germany is considered one of the immaculate locations for pharmaceutical R&D, sales, and production of medicines due to its cutting-edge innovation, long tradition as the world's pharmacy, and constantly increasing demand for healthcare products. Europe's largest pharmaceutical market is expanding faster than the German economy due to demographic change, increased chronic diseases, and a greater focus on prevention and self-medication.
  • Flexible packaging, such as a pouch, is cost-effective and lightweight, providing convenience (zip-locks, re-sealable seals, and easy to carry) while ensuring freshness, especially in food products like bakery, confectionery, and dairy food. The growing demand for easy food options to grab, hold, eat, or carry is driving the demand for packaging pouches. To meet this demand, manufacturers are putting extra effort into making food packaging portable, which is expected to boost the demand in the barrier packaging sector in Germany.
  • The demand for nutritious drinks and healthy food surged dramatically due to the COVID-19 pandemic. Most of these items come in plastic bags and pouches. Plastics are sturdy and lightweight, which increases their use in packing. Consumers like packaging that is portable and easy to handle; therefore, the demand for pouches in the packaging business has increased. Barrier packaging is becoming more popular in numerous industries due to its cost-effectiveness and increased shelf life.
  • Jufico, a leading German baby-food producer, launched its organic brand FruchtBar in fully recyclable Monomaterial pouches without Aluminum (Pouch5) into the German market. The pouch was developed by Gualapack, the world leader of premade spouted pouches, and is the first premade spouted pouch available in high-barrier recyclable mono-material.
  • The German population is open to new food trends and cultural influences. It is increasingly placing value on food quality, with health and well-being gaining importance as the population matures. This also creates new opportunities for pouch packaging, especially in the market.
  • According to Statistisches Bundesamt, the German packaging sector earned over EUR 35 billion (USD 38.35 billion) in revenue in 2022, an increase from EUR 29.6 billion (USD 32.43 billion) over the previous year. As per the research report, the packaging industry in Germany witnessed growth in the past year.
  • Germany is the biggest food and beverage market in the European Union. The food processing industry represents the third-largest industry in Germany. According to Statistisches Bundesamt, in 2008, German producers of food and animal feed generated revenues of roughly EUR 135.80 billion (USD 149.87 billion), and by 2021 this figure had increased to EUR 165.01 billion (USD 181.8 billion). All such factors are expected to boost the demand for barrier films in the region.

Europe Barrier Films Industry Overview

The European barrier films market is highly fragmented, with the presence of major players like Amcor, Mondi Group PLC, Berry Global, and Huhtamaki Oyj, among others, accompanied by several regional packaging firms. Players in the market adopt strategies such as partnerships, innovations, mergers, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • March 2023: Amcor and Nfinite Nanotechnology Inc. launched a collaborative research initiative to test the application of Nfinite's nanocoating technology to improve both recyclable and biodegradable packaging.
  • December 2022: As part of its ongoing commitment to closing the loop on circular plastic recycling, Coveris launched a new business division called "ReCover," fully in line with its no-waste mission. ReCover will operate as a distinct business, providing Coveris locations with materials at an arms-length basis and supplying third-party customers looking for recycled materials of a caliber not already offered in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Replacement of Rigid Packaging Formats
    • 5.1.2 Increasing Biodegradable Barrier Films
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental Legislation for Recycling

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Product
    • 6.1.1 Bags and Pouches
    • 6.1.2 Stretch and Shrink Wrap Films
    • 6.1.3 Tray Lidding Films
    • 6.1.4 Wrapping Films and Forming Webs
    • 6.1.5 Blister Base Films
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 Polyethylene
    • 6.2.2 BOPET
    • 6.2.3 Polypropylene (CPP and BOPP)
    • 6.2.4 Polyvinyl Chloride
    • 6.2.5 Other Material (EVOH, Polystyrene (PS), and Nylon)
  • 6.3 By End user Industry
    • 6.3.1 Food and Pet Food
    • 6.3.2 Beverages
    • 6.3.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.3.4 Personal and Home Care
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 France
    • 6.4.3 Germany
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain
    • 6.4.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Coveris Holdings
    • 7.1.3 Mondi Group PLC
    • 7.1.4 Berry Global Group Inc.
    • 7.1.5 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.6 Sealed Air Corporation
    • 7.1.7 Bak Ambalaj
    • 7.1.8 Constantia Flexibles
    • 7.1.9 Cellografica Gerosa SpA
    • 7.1.10 Wipak Oy (Wihuri Oy)
    • 7.1.11 Danaflex Group
    • 7.1.12 UFLEX Limited
    • 7.1.13 CDM Sp.z.o.o.
    • 7.1.14 adapa Holding GsembH
    • 7.1.15 Di Mauro Officine Grafiche SpA
    • 7.1.16 Sudpack Verpackungen
    • 7.1.17 Gualapack
    • 7.1.18 Toppan Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET