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市場調査レポート
商品コード
1389187
運動靴の世界市場規模調査&予測、タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-~2030年Global Athletic Footwear Market Size study & Forecast, by Type (Aerobic Shoes, Running Shoes, Walking Shoes, Trekking & Hiking Shoes, Sports Shoes), by End-user (Men, Women, Children) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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運動靴の世界市場規模調査&予測、タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-~2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の運動靴市場は、2022年に約1,273億米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には4.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スポーツシューズやスニーカーとしても知られる運動靴は、身体活動やスポーツのために特別に設計された靴の一種です。これらのシューズは、様々な運動中に着用者に快適性、サポート性、安定性、保護性を提供するように設計されています。運動靴市場は、スポーツ活動の増加、スポーツイベントへの政府投資の急増、健康意識の高まりによって拡大しています。
スポーツや身体活動の人気が高まるにつれて、ランニング、バスケットボール、サッカー、テニスなど様々なスポーツに取り組む人が増えています。それぞれのスポーツには、必要なサポート力、クッション性、牽引力、安定性を提供するよう設計された特定のフットウェアが必要です。このような活動に参加する人が増えるにつれて、アスリート用シューズの需要も高まっています。例えば、Sports &Fitness Industry AssociationとSports Marketing Surveys USAが毎年発表している2022年のState of the Industry Reportによると、2021年にスポーツやフィットネス活動に参加したアメリカ人は約2億3,260万人で、2016年以来最多でした。さらに、The Outdoor Participation Trends Survey 2022は、2021年に5,870万人のアメリカ人がハイキングをしたと推定しています。さらに、オーストラリアスポーツ委員会(ASC)のAusPlay Surveyのデータによると、オーストラリアでスポーツをする女性の55%、子供の67.3%がスポーツ関連の活動に参加しています。このように、世界中でスポーツ活動が活発化していることが、市場成長の原動力となっています。また、スポーツインフラ施設の増加やフィットネスセンターやジムの増加が、市場成長の新たな機会を生み出しています。しかし、環境問題への懸念の高まりと原材料価格の上昇が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
運動靴の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどです。北米は、スポーツや身体活動の増加、ジム会員の増加、スポーツイベントの増加、新しいデザインの開発の増加などの要因により、2022年の市場を独占しました。一方、アジア太平洋は、スポーツインフラへの投資の増加、スポーツ参加の増加、スポーツイベントの増加などの要因により、最も速い成長を記録すると予測されています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Athletic Footwear Market is valued at approximately USD 127.3 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.9% over the forecast period 2023-2030. Athletic footwear, also known as sports shoes or sneakers, is a type of footwear designed specifically for physical activities and sports. These shoes are engineered to provide comfort, support, stability, and protection to the wearer during various athletic pursuits. The Athletic Footwear market is expanding because of increasing sports activities, a Surge in government investment in sports events and growing health awareness.
As the popularity of sports and physical activities increases, more people engage in various sports, including running, basketball, soccer, tennis, and so on. Each sport requires specific footwear designed to provide the necessary support, cushioning, traction, and stability. As more individuals participate in these activities, the demand for specialized athlete footwear rises. For instance, the Sports & Fitness Industry Association and Sports Marketing Surveys USA's annual State of the Industry Report in 2022, stated that nearly 232.6 million Americans participated in sports and fitness activities in 2021, the most since 2016. Moreover, The Outdoor Participation Trends Survey 2022 estimates that 58.7 million Americans hiked in 2021. Furthermore, according to data from the Australian Sports Commission's (ASC) AusPlay Survey, 55% of women and 67.3% of children who play sports in Australia participate in sports-related activities. Thus, rising sports activities across the world are driving market growth. In addition, increasing sports infrastructure facilities and the growing number of fitness centers and gyms are creating new opportunities for market growth. However, increasing environmental concerns and rising prices of raw materials stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Athletic Footwear Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to factors such as the rising number of sports and physical activities, rising gym membership, rising number of sports events, and increasing development of new designs. Whereas, Asia Pacific is projected to register the fastest growth owing to factors such as increasing investment in sports infrastructure, rising sports participation, and a rising number of sports events in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: