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市場調査レポート
商品コード
1363854
世界の小売電気市場規模調査&予測、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global Retail Electricity Market Size study & Forecast, by End user (Residential, Commercial, Industrial) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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世界の小売電気市場規模調査&予測、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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電力小売市場とは、住宅、商業、工業などの最終消費者に直接電力を販売するエネルギー産業の分野を指します。
この市場では、消費者は電力会社を1社に限定するのではなく、さまざまな事業者の中から電力供給会社を選ぶことができます。世界の小売電力市場の主な促進要因は、再生可能エネルギー重視の高まり、エネルギー・サービスのデジタル化と持続可能性の増大、電力業界の規制緩和です。さらに、エネルギー技術の進歩や規制の枠組みが、2023年から2030年の予測期間において、市場に有利な成長機会をもたらしています。
国際エネルギー機関(IEA)によると、世界中でデジタル化が著しい勢いで進んでいます。インターネットのトラフィックが過去5年間だけで3倍になっていることからも明らかなように、生成されるデータ量は急激な伸びを示しています。さらに、世界のデータの90%が過去2年以内に作成されたという驚異的な数字もあります。これに伴い、同じ情報源によれば、世界の年間インターネット・トラフィックは大幅に増加しています。例えば、接続された個人やデバイスの数は増加の一途をたどっており、世界中の人々の接続性が高まっていることを示しています。2020年には、世界人口のほぼ半分にあたる35億人以上がインターネットを利用するようになります。これは、2001年のわずか5億人のインターネット・ユーザーから大幅に増加したことになります。しかし、2023-2030年の予測期間を通じて、小売電気料金の高さが市場の成長を阻害しています。
小売電力の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、環境問題や政府の政策により、再生可能エネルギーを重視する傾向が強まっているため、2022年の市場を独占しました。北米の小売電気事業者の多くは、グリーンエネルギー・オプションを提供し、再生可能エネルギー・プロジェクトを支援しています。アジア太平洋地域は、急速な都市化、エネルギー消費の増加、経済成長がアジア太平洋地域の小売電力市場を牽引しているため、予測期間中に大きく成長すると予想されます。同地域では、再生可能エネルギーへの投資や送電網近代化の取り組みが増加しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やエンドユーザー向け製品の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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The retail electricity market refers to the sector of the energy industry where electricity is sold directly to end-use consumers, such as residential, commercial, and industrial customers. In this market, consumers have the option to choose their electricity supplier from a range of providers, rather than being limited to a single utility company. The major driving factors for the Global Retail Electricity Market are increasing emphasis on renewable energy, increasing digitalization of energy services and sustainability and deregulation of the electricity industry. Moreover, advancements in energy technologies and supportive regulatory frameworks are creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030.
According to International Energy Agency, the digitalization across the globe is growing at a remarkable rate. The volume of data being generated is experiencing exponential growth, as evident by the fact that internet traffic has tripled in the last five years alone. Furthermore, a staggering 90% of the world's data has been created within the past two years. Along with this, according to the same source global annual internet traffic has increased significantly. For instance, the number of connected individuals and devices is continuously on the rise, showcasing the increasing connectivity of people worldwide. In 2020, more than 3.5 billion people, which accounts for almost half of the global population, are using the internet. This is a significant increase from the mere 500 million internet users in 2001. However, the high cost of Retail Electricity stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Retail Electricity Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to growing emphasis on renewable energy, driven by environmental concerns and government policies. Many retail electricity providers in North America offer green energy options and support renewable energy projects. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to rapid urbanization, increasing energy consumption, and economic growth drive the retail electricity market in Asia-Pacific. The region is experiencing a rise in renewable energy investments and grid modernization initiatives.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and End user offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.