![]() |
市場調査レポート
商品コード
1363846
高級包装の世界市場規模調査&予測、素材別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023~2030年Global Luxury Packaging Market Size study & Forecast, by Material, by End-User Industry, and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
高級包装の世界市場規模調査&予測、素材別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の高級包装市場は、2022年に約163億6,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には4.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ラグジュアリー包装とは、高級品や高価値の製品を包装するために使用されるハイエンドでプレミアムな包装デザインと素材のことです。高級包装の主な目的は、全体的なプレゼンテーションとそれが含まれている製品の知覚価値を高めることです。顧客にユニークで思い出に残る開封体験を提供し、ブランドイメージを高め、製品を高級で特別なものに感じさせる。世界の高級包装市場の主な促進要因は、高級品に対する需要の増加と、ブランドの差別化と消費者の体験に関する意識の高まりです。さらに、eコマースの成長とカスタマイズやパーソナライゼーションに対する需要の高まりが、予測期間にわたって市場に有利な成長機会を生み出しています。
eコマースの助けを借りて、顧客は市場で入手可能な高級包装にアクセスできるようになります。したがって、これはいくつかのメーカーが様々なソーシャルメディアやeコマースプラットフォーム上で市場の成長を促進するように促している主要な要因です。最大のeコマース消費者調査を実施したドイツeコマース・通信販売事業連邦協会(bevh)によると、2019年のeコマース売上高は2018年と比較してなんと11%も増加しました。これに伴い、Statistaによると、米国では今後数年間に小売eコマースの売上が増加し、2021年の約4,700億米ドルから2025年には5,600億米ドル以上になると予想されています。しかし、ラグジュアリー包装の製造コストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場成長が阻害されます。
ラグジュアリー包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、高級ブランドの存在とプレミアム製品に対する消費者の需要に牽引され、2022年の高級包装市場を独占しています。米国とカナダは、持続可能で革新的な包装ソリューションに注力しており、市場への主要貢献国です。アジア太平洋は、中産階級の増加、都市化、消費者の消費力増加により、高級包装市場が急成長しています。中国、日本、韓国、インドがこの市場に大きく貢献しています。アジア太平洋の高級包装は、文化的要素を取り入れることが多く、伝統的な職人技と現代的なデザインが融合しています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Luxury Packaging Market is valued at approximately USD 16.36 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.20% over the forecast period 2023-2030. Luxury packaging is high-end, premium packaging designs and materials used to package luxury or high-value products. The primary purpose of luxury packaging is to enhance the overall presentation and perceived value of the product it contains. It creates a unique and memorable unboxing experience for customers, elevating the brand image and making the product feel exclusive and special.. The major driving factors for the Global Luxury Packaging Market are increasing demand for luxury goods and rising awareness regarding brand differentiation and consumer experience. Moreover, e-commerce growth and rising demand for customization and personalization are creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast period.
With the help of e-commerce, customers would able gain access to luxury packaging available in the market. Thus, this is the major factor that has prompted several manufacturers to promote the growth of the market on various social media and e-commerce platforms. The Federal Association of German E-Commerce and Mail Order Business (bevh), which performed the largest e-commerce consumer study, found that e-commerce sales increased by a whopping 11% in 2019 compared to 2018. Along with this, according to Statista, Sales of retail e-commerce are expected to increase in the United States during the next few years, from around 470 billion dollars in 2021 to more than 560 billion dollars in 2025. However, the high manufacturing cost of Luxury Packaging stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Luxury Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America is dominating the market for luxury packaging, in 2022, driven by the presence of luxury brands and consumer demand for premium products. The United States and Canada are key contributors to the market, with a focus on sustainable and innovative packaging solutions. The Asia-Pacific region is experiencing rapid growth in the luxury packaging market due to the rising middle class, urbanization, and increased consumer spending power. China, Japan, South Korea, and India are major contributors to the market. Luxury packaging in Asia-Pacific often incorporates cultural elements and combines traditional craftsmanship with modern design.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.