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市場調査レポート
商品コード
1686285

高級パッケージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Luxury Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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高級パッケージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

高級パッケージ市場規模は2025年に185億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.2%で、2030年には227億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 高級品を販売する企業による個性的で魅力的なパッケージの利用が拡大していることから、高級品パッケージ市場は予測期間中に成長すると予測されます。環境に優しく持続可能な高級品や製品の動向の高まりにより、高級品包装市場は急成長する可能性が高いです。
  • 高級品は持続可能性や再利用との結びつきを強めつつあり、若い買い物客がその流れに乗りつつあります。特にファッションでは、特定の人口層がより持続可能な消費アプローチを採用することで、より幅広い消費者層の間で高級品へのシフトが加速しています。
  • 高級パッケージ市場は、高級製品の包装や装飾に使用されることによって大きな成長を遂げています。大手サプライヤーは、ショッピング体験を向上させるために、様々な高級素材や高度なデザインを活用しています。このような高級パッケージに対する需要の高まりは、消費者の嗜好の変化、消費意欲の高まり、生産方法と製品開発の最適化に企業が注力するようになったことが背景にあります。
  • 生分解性で持続可能な包装の使用は、市場の重要な促進要因です。顧客の環境意識が高まり、より持続可能なライフスタイルを求めるようになるにつれ、いくつかの企業は何よりも持続可能な開発を着実に重視しています。ジョルジオ・アルマーニの環境に配慮した化粧品ボックスは、環境の持続可能性に対する消費者の意識を高めることを目的としています。
  • 国際市場では、高級パッケージに対する需要が高まっています。しかし、その成長を妨げる課題もあります。これには、包装製造施設の設立に必要な多額の初期資本投資や、重くてかさばる包装の普及が含まれ、高級パッケージ市場の世界の拡大を制限しています。
  • 高級パッケージ市場は、より広範な包装市場と同様、COVID-19の大流行により大きな後退に直面しました。世界の産業・商業情勢はこのパンデミックによって混乱の状況に陥り、高級パッケージ市場の著しい減速につながりました。ファッション、消費財、パーソナルケアなどの産業が主に高級パッケージの需要を牽引しています。製造の混乱、原材料の不足、サプライチェーンの中断により、パンデミックの間、多くの最終用途部門の生産高が急落し、高級パッケージへの意欲が鈍りました。

高級パッケージ市場の動向

化粧品と香水が需要を牽引する見込み

  • 特に新興市場における可処分所得の増加は、高級品への支出を増加させています。この動向は、ブランドイメージ重視の高まりと製品の差別化の必要性によってさらに増幅され、高級パッケージは望ましいブランド認知を作り上げる上で極めて重要な要素となっています。さらに、ソーシャルメディアの影響や、消費者が購入品を通じて自分のライフスタイルをアピールしたいという願望が、視覚に訴える高級パッケージの需要に大きく寄与しています。
  • 中国では、消費者が化粧品を購入する方法として、オンラインショッピングが実店舗を追い抜いた。2023年には、中国の化粧品小売売上高の45%以上がオンラインで行われるようになります。中国国家統計局によると、2023年の中国の化粧品小売売上高は4,141億7,000万人民元(574億8,000万米ドル)で、2022年の売上高と比べ5.23%増加しました。この化粧品販売の伸びが、高級パッケージの需要を後押ししています。
  • ライフスタイルと化粧品部門は一貫して売上が増加しています。中国の第二、第三の都市では化粧品の需要が伸び続けており、化粧品小売市場は上昇の勢いを持続すると予想されます。さらに、スキンケアに対する男性の意識の変化が、中国の男性用化粧品市場の大幅な成長を促しており、これが市場の成長をさらに後押しすると予想されます。
  • 化粧品や香水の持続可能なパッケージに対する需要は、世界の売上の増加とともに高まっています。これを受けて、ベンダーは戦略的提携を進めています。例えば、2023年1月、ダウと高級コングロマリットLVMHの一部門であるLVMH Beautyは、LVMHの香水と化粧品全体に持続可能なパッケージの導入を促進するために提携しました。この提携により、LVMHビューティーの様々な用途へのバイオベースプラスチックとサーキュラープラスチックの統合が促進され、パッケージの品質と機能性が維持されることになります。

アジア太平洋が成長率を高める見通し

  • アジア太平洋は、可処分所得の増加と贅沢品への消費支出の増加により、予測期間中に高い成長を記録すると予想されています。大規模な人口と大規模な都市化により、消費者パターンが変化し、贅沢品への需要が高まるため、都市型ライフスタイルの採用が増加しています。
  • さらに同地域では、持続可能な包装への取り組みが市場の成長を牽引しています。高級品のメーカーは、包装ソリューションに生分解性素材を採用する傾向が強まっています。著名な国際ブランドは、持続可能性の目標に沿い、企業の社会的責任を強化するため、環境に優しい高級パッケージを重視しています。
  • 市場の成長を促す主な要因としては、ファッションと化粧品セクターにおける製品発売の増加が挙げられます。国際的な大手ブランドは、中国やインドなどの新興経済国に目を向け、さまざまな成長の見込みがあるとして、これらの国に店舗を構えています。例えば、2023年10月、ダウ・パーソナルケアはin-cosmetics Asia 2023で3つの新製品を発表し、持続可能なポートフォリオを拡大しました。Beauty Rebalanced 2.0 Concepts CollectionやSustainable Hair Care Collectionを含む新製品の発売は、パーソナルケア分野で持続可能で高性能なソリューションの包括的ポートフォリオを提供するという同社の献身を強調するものです。
  • この地域における化粧品メーカーの拡大イニシアチブは、プラスチックや紙でできたさまざまな高級パッケージ・ソリューションの需要を生み出すと予測されています。2024年3月、パッケージ消費財メーカーのヒンドゥスタン・ユニリーバ(HUL)は、プレミアム美容事業の大幅拡大を意図していました。同社は、TresemmeやLakmeといった既存のパーソナルケアブランドの成長を加速させることで、プレミアム化戦略の強化を計画していました。この構想は、様々なデジタルファーストブランドの導入から3年後のことであり、プレミアムビューティー市場でより大きなシェアを獲得するというHULのコミットメントを強調するものでした。

高級パッケージ業界の概要

高級パッケージ市場は断片化されており、新規参入企業は新興地域に事業を拡大しています。国際的・地域的企業間の競争企業間の敵対関係が高く、競争が激化しています。主な企業は、Amcor PLC、HH Deluxe Packaging、DS Smith PLCなどです。

  • 2023年12月、イノベーティブ・ビューティー・グループのファステン・パッケージ社は、高級ブランドと持続可能な進歩の融合を意図した、詰め替え可能でリサイクル可能なクリーム製品用ジャー、Goodloopを発表しました。再生PPとPETでできており、完全にリサイクル可能です。パックは透明な外瓶とカーブした内瓶で構成され、「スマート」な外観を提供するようデザインされています。
  • 2023年10月、ロンドンを拠点とし、デザインに重点を置き、様々な知名度の高い国際的ブランドや新興ブランドと取引する高級パッケージ企業Wrapology社は、ドイツのカートン・ボックス専門企業Carton Group社に買収されました。この買収を通じて、Carton Groupは、顧客の機能的要件や期待を上回るだけでなく、最終消費者の強い感情的反応や販促的反応を呼び起こすパッケージ・ソリューションを提供することを計画しています。
  • 2023年8月、インドではFerrero Rocher Momentsがパッケージ戦略を刷新しました。このブランドは、工場で包装されたハングセルと棚にすぐに並べられるディスペンサー入りのパウチを導入し、近代的で伝統的な小売店だけでなく、eコマース・プラットフォームでも利用できるようにしました。この発売は、自己消費、共有、贈答といった消費者の要望に応えるものでした。新しいパッケージは、クラシックなFerrero Rocherのプレミアムなエッセンスとデザイン要素をそのままに、ゴールドカラーのパッケージと現代的なデザインパターンを採用しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • マクロ経済要因が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 板紙のような持続可能で生物分解可能な素材の使用の増加
    • 観光客の増加による旅行・小売チェーンへの需要
  • 市場抑制要因
    • 重量物やバルク製品の包装に消極的
    • 機械の初期コストと運用コストの高さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 板紙
    • ガラス
    • 金属
    • その他の材料
  • エンドユーザー別
    • 化粧品・香料
    • 菓子類
    • 時計・宝飾品
    • プレミアム飲料
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DS Smith PLC
    • Crown Holdings Inc.
    • Amcor PLC
    • WestRock Company
    • Owens-Illinois Inc.
    • International Paper Company
    • Ardagh Group
    • Delta Global
    • GPA Global
    • HH Deluxe Packaging
    • Prestige Packaging Industries
    • Pendragon Presentation Packaging
    • Stolzle Glass Group
    • Keenpac
    • Elegant Packaging
    • Lucas Luxury Packaging
    • Luxpac Ltd
    • McLaren Packaging Ltd
    • B Smith Packaging Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51623

The Luxury Packaging Market size is estimated at USD 18.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.75 billion by 2030, at a CAGR of 4.2% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The market for luxury packaging is anticipated to grow during the forecast period due to the growing usage of distinctive and appealing packaging by businesses selling luxury goods. The market for luxury packaging is likely to grow rapidly due to the growing trend of eco-friendly and sustainable luxury goods and products.
  • Luxury is becoming increasingly aligned with sustainability and re-use, driven by younger shoppers getting on board. The shift among a wider consumer base toward luxury, particularly in fashion, is accelerating by certain demographic groups adopting a more sustainable approach to consumerism, particularly in fashion.
  • The luxury packaging market is witnessing significant growth, driven by its use in high-end product packaging and decoration. Leading suppliers are utilizing a variety of premium materials and advanced designs to enhance the shopping experience. This increased demand for luxury packaging is fueled by changing consumer preferences, a greater willingness to spend, and a growing focus from businesses on optimizing production methods and product development.
  • The use of biodegradable and sustainable packaging is a significant market driver. As customers become more environmentally conscious and demand more sustainable lifestyle options, several businesses steadily emphasize sustainable development above everything else. Giorgio Armani's eco-friendly cosmetics box aims to raise consumer awareness of environmental sustainability.
  • The international market is experiencing a growing demand for luxury packaging. However, certain challenges impede its growth. These include the substantial initial capital investment required to establish packaging manufacturing facilities and the widespread use of heavy and bulky packaging, which restricts the global expansion of the luxury packaging market.
  • The luxury packaging market, like its broader packaging counterpart, faced significant setbacks due to the COVID-19 pandemic. The global industrial and commercial landscape was disrupted by this pandemic, leading to a notable slowdown in the luxury packaging market. Industries such as fashion, consumer goods, and personal care predominantly drive the demand for luxury packaging. With manufacturing disruptions, raw material scarcities, and supply chain interruptions, the output of many end-use sectors plummeted during the pandemic, subsequently dampening the appetite for luxury packaging.

Luxury Packaging Market Trends

Cosmetics and Fragrances are Expected to Drive Demand

  • Increasing disposable incomes, particularly in emerging markets, are driving higher expenditures on premium products. This trend is further amplified by a growing emphasis on brand image and the necessity for product differentiation, making luxury packaging a crucial element in crafting the desired brand perception. Additionally, the influence of social media and consumers' desire to exhibit their lifestyles through their purchases are significantly contributing to the demand for visually appealing and high-end packaging.
  • In China, online shopping has overtaken brick-and-mortar shops as the preferred method of purchasing cosmetics among consumers. In 2023, over 45% of China's cosmetic retail sales were made online. According to the National Bureau of Statistics of China, in 2023, the retail sales of cosmetics in China totaled about CNY 414.17 billion (USD 57.48 billion), registering an increase of 5.23% compared to sales in 2022. This growth in the sales of cosmetics is propelling demand for luxury packaging.
  • The lifestyle and cosmetics sectors are experiencing a consistent increase in sales. As the demand for cosmetic products continues to grow in China's second and third-tier cities, the cosmetics retail market is expected to sustain its upward momentum. Additionally, the evolving perception among men regarding skincare is driving significant growth in the men's cosmetics market in China, which is further anticipated to support market growth.
  • The demand for sustainable packaging for cosmetics and perfumes is growing with increased sales globally. In response, vendors are witnessing strategic collaborations. For instance, in January 2023, Dow and LVMH Beauty, a division of luxury conglomerate LVMH, partnered to expedite the implementation of sustainable packaging across LVMH's perfume and cosmetic products. This collaboration would facilitate the integration of both bio-based and circular plastics into various LVMH beauty applications, ensuring that packaging quality and functionality are maintained.

Asia-Pacific Expected to Witness Increasing Growth Rate

  • Asia-Pacific is expected to register high growth during the forecast period, owing to the increase in disposable income and consumer spending on luxury products. Large populations and massive urbanization have led to a rise in the adoption of urban lifestyles due to changing consumer patterns and the rising demand for luxurious products.
  • Furthermore, in the region, the market is experiencing growth driven by sustainable packaging initiatives. Manufacturers of premium products are increasingly adopting biodegradable materials for their packaging solutions. Prominent international brands are emphasizing eco-friendly luxury packaging to align with their sustainability goals and enhance their corporate social responsibility.
  • The primary factors driving the market's growth include growth in product launches in the fashion and cosmetic sectors. The major international brands are eyeing emerging economies, such as China and India, to set up their stores in these countries, as they pose various growth prospects. For instance, in October 2023, Dow Personal Care expanded its sustainable portfolio with three new product launches at in-cosmetics Asia 2023. The launch of new products, including the Beauty Rebalanced 2.0 Concepts Collection and the Sustainable Hair Care Collection, underscores the company's dedication to providing a comprehensive portfolio of sustainable and high-performance solutions in the personal care sector.
  • The expansion initiatives of cosmetics manufacturers in the region are projected to create demand for different luxury packaging solutions made of plastic and paper. In March 2024, packaged consumer goods company Hindustan Unilever Ltd (HUL) intended to significantly expand its premium beauty business. The company planned to enhance its premiumization strategy by accelerating growth across its existing personal care brands, such as Tresemme and Lakme. This initiative came three years after the introduction of a range of digital-first brands, underscoring HUL's commitment to capturing a larger share of the premium beauty market.

Luxury Packaging Industry Overview

The luxury packaging market is fragmented, and the new players are expanding their businesses into emerging regions. The high rate of competitive rivalry among international and regional players intensifies the competition. Key players include Amcor PLC, HH Deluxe Packaging, and DS Smith PLC.

  • In December 2023, Innovative Beauty Group's FASTEN Packaging company introduced Goodloop, its refillable and recyclable jar for cream products intended to combine luxury branding with sustainable progress. It is made of recycled PP and PET so that it can be fully recyclable. The pack constitutes a transparent outer jar and a curved inner portion, designed to provide a 'sleek' appearance.
  • In October 2023, Wrapology, a London-based luxury packaging company that works with various high-profile, international, and emerging brands with a focus on design, was acquired by German carton and boxes specialist Carton Group. Through this acquisition, Carton Group planned to provide packaging solutions that not only surpass the functional requirements and expectations of its customers but also spark a strong emotional and promotional response from end consumers.
  • In August 2023, in India, Ferrero Rocher Moments revamped its packaging strategy. The brand introduced pouches available in factory-packed hangsells and shelf-ready dispensers that are accessible across modern and traditional retail outlets, as well as on e-commerce platforms. This launch addressed consumer demands for self-consumption, sharing, and gifting. The new packaging preserved the premium essence and design elements of the classic Ferrero Rocher, utilizing gold-colored packaging and contemporary design patterns.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Macroeconomic Factors on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Usage of Sustainable and Bio-Degradable Materials such as Paperboard
    • 5.1.2 Demand for Travel and Retail Chains Due to Increase in Tourism
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Reluctance in Packaging Heavy and Bulk Products
    • 5.2.2 High Initial and Operating Costs of Machineries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Paperboard
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Other Material Types
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Cosmetics and Fragrances
    • 6.2.2 Confectionery
    • 6.2.3 Watches and Jewelry
    • 6.2.4 Premium Beverages
    • 6.2.5 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 DS Smith PLC
    • 7.1.2 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 WestRock Company
    • 7.1.5 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.6 International Paper Company
    • 7.1.7 Ardagh Group
    • 7.1.8 Delta Global
    • 7.1.9 GPA Global
    • 7.1.10 HH Deluxe Packaging
    • 7.1.11 Prestige Packaging Industries
    • 7.1.12 Pendragon Presentation Packaging
    • 7.1.13 Stolzle Glass Group
    • 7.1.14 Keenpac
    • 7.1.15 Elegant Packaging
    • 7.1.16 Lucas Luxury Packaging
    • 7.1.17 Luxpac Ltd
    • 7.1.18 McLaren Packaging Ltd
    • 7.1.19 B Smith Packaging Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET