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市場調査レポート
商品コード
1326533

Mコマースの世界市場規模調査&予測、トランザクション別、決済モード別、ユーザータイプ別、地域別分析、2023-2030年

Global M-Commerce Market Size study & Forecast, by Transactions, by Payment Mode and by User Type and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
Mコマースの世界市場規模調査&予測、トランザクション別、決済モード別、ユーザータイプ別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Mコマース(モバイル・コマース)とは、スマートフォンやタブレット端末などのモバイル機器を利用した商品やサービスの購入・販売を指します。

モバイル・アプリケーションやモバイルに最適化されたウェブサイトを利用して、オンライン取引、商品閲覧、支払い、その他のeコマース業務を行う。スマートフォンの利用が増え、インターネットが普及し、価格も手頃になったことから、市場は拡大しています。企業はモバイル・プラットフォームを利用して顧客基盤を拡大し、収益性を高めています。市場競争は激しく、世界プレーヤーは多額の投資とプロモーションを展開しています。Mコマース市場は今後も成長と進化を続けると予想されます。

スマートフォンの世界の普及率の高まりは、より多くの人々にインターネットやオンライン取引への便利なアクセスを提供することで、Mコマース市場に大きな影響を与えています。これにより、Mコマース活動は大幅に急増しました。Statistaによると、2022年の世界のスマートフォン出荷台数は約12億台に達し、世界人口の約68%がスマートフォンユーザーとなっています。2022年現在、スマートフォンの契約数は約65億と推定され、2028年には80億近くまで増加すると予測されています。さらに、キャッシュバックやモバイルウォレットやクレジットカード/デビットカードでの割引提供を通じてMコマースの認知度が高まることは、市場成長に有利な機会を提供します。しかし、新興国ではモバイル対応ウェブサイトの数が少なく、インターネット速度が遅いため、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。

Mコマースの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、インターネット普及率が高く、技術に精通した環境が整っているため、2022年には最大の市場シェアを獲得し、市場を独占しました。また、同地域の携帯電話ユーザー数が増加していることも、市場成長を後押しすると予想されます。アジア太平洋地域は、人口の多さ、技術の進歩、モバイル決済ソリューションの利用可能性、消費者行動の変化、革新的な企業などが相まって、Mコマース市場において最も成長率の高い地域となり、予測期間中に大きく成長すると予想されます。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 Mコマースの世界市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 Mコマースの世界市場力学

  • Mコマース市場の影響分析(2020-2030年)
    • 市場促進要因
      • スマートデバイスの普及率の増加
      • インターネットの普及と低価格化
    • 市場の課題
      • Mコマースの高コスト
      • モバイル機器に対応したウェブサイトの数が少ないこと
    • 市場機会
      • キャッシュバックインセンティブは、Mコマースに関する認知度を高めるために活用されています。
      • モバイルウォレットやクレジットカード/デビットカードでの割引やオファー

第4章 Mコマースの世界市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 Mコマースの世界市場:トランザクション別

  • 市場スナップショット
  • Mコマースの世界市場:トランザクション別、実績 - ポテンシャル分析
  • Mコマースの世界市場:トランザクション別、推定・予測2020-2030年
  • Mコマース市場、サブセグメント分析
    • M小売
    • Mチケット予約
    • M課金
    • その他

第6章 Mコマースの世界市場:決済モード別

  • 市場スナップショット
  • Mコマースの世界市場:決済モード別、実績 - ポテンシャル分析
  • Mコマースの世界市場、決済モード別、推定・予測2020-2030年
  • Mコマース市場、サブセグメント分析
    • 近距離無線通信
    • プレミアムSMS
    • ワイヤレス・アプリケーション・プロトコル
    • キャリアダイレクト課金

第7章 Mコマースの世界市場:ユーザータイプ別

  • 市場スナップショット
  • Mコマースの世界市場:ユーザータイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • Mコマースの世界市場、ユーザータイプ別、推定・予測2020-2030年
  • Mコマース市場、サブセグメント分析
    • スマートデバイスユーザー
    • フィーチャーフォンユーザー

第8章 Mコマースの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • Mコマース市場:地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • トランザクション別の推定・予測、2020-2030年
      • 決済モード別の推定・予測、2020-2030年
      • ユーザータイプ別の推定・予測、2020-2030年
    • カナダ
  • 欧州のMコマース市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋のMコマース市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカMコマース市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Mastercard Inc.
    • IBM Corporation
    • Apple Inc.
    • SAP SE
    • Gemalto, Inc.
    • Google Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Visa Inc.
    • PayPal Holding Inc.

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global M-Commerce Market, report scope
  • TABLE 2. Global M-Commerce Market estimates & forecasts by region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global M-Commerce Market estimates & forecasts by Transactions 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global M-Commerce Market estimates & forecasts by Payment Mode 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global M-Commerce Market estimates & forecasts by User Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global M-Commerce Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global M-Commerce Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global M-Commerce Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global M-Commerce Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global M-Commerce Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global M-Commerce Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global M-Commerce Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global M-Commerce Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global M-Commerce Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global M-Commerce Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. Saudi Arabia M-Commerce Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. South Africa M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. RoMEA M-Commerce Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global M-Commerce Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global M-Commerce Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global M-Commerce Market, research methodology
  • FIG 2. Global M-Commerce Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global M-Commerce Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global M-Commerce Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global M-Commerce Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global M-Commerce Market, pest analysis
  • FIG 8. Global M-Commerce Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global M-Commerce Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global M-Commerce Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global M-Commerce Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global M-Commerce Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global M-Commerce Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global M-Commerce Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America M-Commerce Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe M-Commerce Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific M-Commerce Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America M-Commerce Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa M-Commerce Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global M-Commerce Market is valued approximately at USD xxx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xxx over the forecast period 2023-2030. M-commerce or "mobile commerce," refers to the purchase and sale of products and services using mobile devices such as smartphones and tablets. It entails using mobile applications or mobile-optimized websites to perform online transactions, browse items, make payments and access other e-commerce operations. Market grows due to increased smartphone usage, internet penetration, and affordability. Companies are using mobile platforms to expand their customer base and increase profitability. The market is highly competitive, with global players investing heavily and offering promotions. The M-commerce market is expected to continue growing and evolving in the future.

The increasing global smartphone penetration has greatly influenced the M-commerce market by providing more people with convenient access to the internet and online transactions. This has led to a significant surge in M-commerce activities. According to the Statista, in 2022 global smartphone shipment reached approximately 1.2 billion units, approximately 68 percent of the world's population were smartphone users. As of 2022, the number of smartphone subscriptions was estimated to be around 6.5 billion, and it is projected to rise to nearly 8 billion by 2028. Additionally, increasing the awareness of M-Commerce through cashback and offer discounts on mobile wallets and credit/debit cards provides lucrative opportunities to the market growth. However, lack of high number mobile compatible websites and slow internet speed in developing countries stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global M-Commerce Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the high internet penetration rates and the tech-savvy environment in the region. Also, rising number of mobile phone user in the region that anticipated to support the market growth. Asia Pacific is expected to fastest growing significantly during the forecast period, owing to the combination of a large population, technological advancements, availability of mobile payment solutions, shifting consumer behavior, and innovative companies has propelled the Asia Pacific region to become the highest growing region in the M-commerce market.

Major market player included in this report are:

  • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • Mastercard Inc.
  • IBM Corporation
  • Apple Inc.
  • SAP SE
  • Gemalto, Inc.
  • Google Inc.
  • Amazon.com Inc.
  • Visa Inc.
  • PayPal Holding Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In May 2023, VMLY&R South Africa has recently introduced VMLY&R Commerce, the end-to-end creative commerce company of WPP. Launched in 2021, VMLY&R Commerce is dedicated to providing creative solutions that drive conversions across various channels, focusing on inspiring action in the present moment.
  • In April 2022, India is set to unveil an open network for digital commerce (ONDC) to counter the dominance of Amazon and Walmart in the rapidly growing e-commerce market. The move follows antitrust raids on Amazon and Flipkart, Walmart's subsidiary, over allegations of violating competition laws.

Global M-Commerce Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Transactions, Payment Mode, User Type, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Transactions:

  • M Retailing
  • M ticketing/booking
  • M billing
  • Others

By Payment Mode:

  • Near Field Communication
  • Premium SMS
  • Wireless Application Protocol
  • Direct Carrier Billing

By User Type:

  • Smart device users
  • Feature phone users

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. M-Commerce Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. M-Commerce Market, by Transactions, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. M-Commerce Market, by Payment Mode, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. M-Commerce Market, by User Type, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global M-Commerce Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global M-Commerce Market Dynamics

  • 3.1. M-Commerce Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Penetration Rate of Smart Devices
      • 3.1.1.2. Growing internet penetration, and affordability
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Cost of M-Commerce
      • 3.1.2.2. Lack of a significant number of websites that are compatible with mobile devices
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Cashback incentives are being utilized to raise awareness about M-Commerce
      • 3.1.3.2. Discounts and Offers on mobile wallets and credit/debit cards

Chapter 4. Global M-Commerce Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global M-Commerce Market, by Transactions

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global M-Commerce Market by Transactions, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global M-Commerce Market Estimates & Forecasts by Transactions 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. M-Commerce Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. M Retailing
    • 5.4.2. M ticketing/booking
    • 5.4.3. M billing
    • 5.4.4. Others

Chapter 6. Global M-Commerce Market, by Payment Mode

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global M-Commerce Market by Payment Mode, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global M-Commerce Market Estimates & Forecasts by Payment Mode 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. M-Commerce Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Near Field Communication
    • 6.4.2. Premium SMS
    • 6.4.3. Wireless Application Protocol
    • 6.4.4. Direct Carrier Billing

Chapter 7. Global M-Commerce Market, by User Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global M-Commerce Market by User Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global M-Commerce Market Estimates & Forecasts by User Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. M-Commerce Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Smart device users
    • 7.4.2. Feature phone users

Chapter 8. Global M-Commerce Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. M-Commerce Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America M-Commerce Market
    • 8.4.1. U.S. M-Commerce Market
      • 8.4.1.1. Transactions breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Payment Mode breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. User Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada M-Commerce Market
  • 8.5. Europe M-Commerce Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. M-Commerce Market
    • 8.5.2. Germany M-Commerce Market
    • 8.5.3. France M-Commerce Market
    • 8.5.4. Spain M-Commerce Market
    • 8.5.5. Italy M-Commerce Market
    • 8.5.6. Rest of Europe M-Commerce Market
  • 8.6. Asia-Pacific M-Commerce Market Snapshot
    • 8.6.1. China M-Commerce Market
    • 8.6.2. India M-Commerce Market
    • 8.6.3. Japan M-Commerce Market
    • 8.6.4. Australia M-Commerce Market
    • 8.6.5. South Korea M-Commerce Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific M-Commerce Market
  • 8.7. Latin America M-Commerce Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil M-Commerce Market
    • 8.7.2. Mexico M-Commerce Market
  • 8.8. Middle East & Africa M-Commerce Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia M-Commerce Market
    • 8.8.2. South Africa M-Commerce Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa M-Commerce Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Mastercard Inc.
    • 9.3.3. IBM Corporation
    • 9.3.4. Apple Inc.
    • 9.3.5. SAP SE
    • 9.3.6. Gemalto, Inc.
    • 9.3.7. Google Inc.
    • 9.3.8. Amazon.com Inc.
    • 9.3.9. Visa Inc.
    • 9.3.10. PayPal Holding Inc.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption