![]() |
市場調査レポート
商品コード
1326533
Mコマースの世界市場規模調査&予測、トランザクション別、決済モード別、ユーザータイプ別、地域別分析、2023-2030年Global M-Commerce Market Size study & Forecast, by Transactions, by Payment Mode and by User Type and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
Mコマースの世界市場規模調査&予測、トランザクション別、決済モード別、ユーザータイプ別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
Mコマース(モバイル・コマース)とは、スマートフォンやタブレット端末などのモバイル機器を利用した商品やサービスの購入・販売を指します。
モバイル・アプリケーションやモバイルに最適化されたウェブサイトを利用して、オンライン取引、商品閲覧、支払い、その他のeコマース業務を行う。スマートフォンの利用が増え、インターネットが普及し、価格も手頃になったことから、市場は拡大しています。企業はモバイル・プラットフォームを利用して顧客基盤を拡大し、収益性を高めています。市場競争は激しく、世界プレーヤーは多額の投資とプロモーションを展開しています。Mコマース市場は今後も成長と進化を続けると予想されます。
スマートフォンの世界の普及率の高まりは、より多くの人々にインターネットやオンライン取引への便利なアクセスを提供することで、Mコマース市場に大きな影響を与えています。これにより、Mコマース活動は大幅に急増しました。Statistaによると、2022年の世界のスマートフォン出荷台数は約12億台に達し、世界人口の約68%がスマートフォンユーザーとなっています。2022年現在、スマートフォンの契約数は約65億と推定され、2028年には80億近くまで増加すると予測されています。さらに、キャッシュバックやモバイルウォレットやクレジットカード/デビットカードでの割引提供を通じてMコマースの認知度が高まることは、市場成長に有利な機会を提供します。しかし、新興国ではモバイル対応ウェブサイトの数が少なく、インターネット速度が遅いため、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。
Mコマースの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、インターネット普及率が高く、技術に精通した環境が整っているため、2022年には最大の市場シェアを獲得し、市場を独占しました。また、同地域の携帯電話ユーザー数が増加していることも、市場成長を後押しすると予想されます。アジア太平洋地域は、人口の多さ、技術の進歩、モバイル決済ソリューションの利用可能性、消費者行動の変化、革新的な企業などが相まって、Mコマース市場において最も成長率の高い地域となり、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global M-Commerce Market is valued approximately at USD xxx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xxx over the forecast period 2023-2030. M-commerce or "mobile commerce," refers to the purchase and sale of products and services using mobile devices such as smartphones and tablets. It entails using mobile applications or mobile-optimized websites to perform online transactions, browse items, make payments and access other e-commerce operations. Market grows due to increased smartphone usage, internet penetration, and affordability. Companies are using mobile platforms to expand their customer base and increase profitability. The market is highly competitive, with global players investing heavily and offering promotions. The M-commerce market is expected to continue growing and evolving in the future.
The increasing global smartphone penetration has greatly influenced the M-commerce market by providing more people with convenient access to the internet and online transactions. This has led to a significant surge in M-commerce activities. According to the Statista, in 2022 global smartphone shipment reached approximately 1.2 billion units, approximately 68 percent of the world's population were smartphone users. As of 2022, the number of smartphone subscriptions was estimated to be around 6.5 billion, and it is projected to rise to nearly 8 billion by 2028. Additionally, increasing the awareness of M-Commerce through cashback and offer discounts on mobile wallets and credit/debit cards provides lucrative opportunities to the market growth. However, lack of high number mobile compatible websites and slow internet speed in developing countries stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global M-Commerce Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the high internet penetration rates and the tech-savvy environment in the region. Also, rising number of mobile phone user in the region that anticipated to support the market growth. Asia Pacific is expected to fastest growing significantly during the forecast period, owing to the combination of a large population, technological advancements, availability of mobile payment solutions, shifting consumer behavior, and innovative companies has propelled the Asia Pacific region to become the highest growing region in the M-commerce market.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: