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市場調査レポート
商品コード
1311120
教育におけるメタバースの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global Metaverse in Education Market Size study & Forecast, by Component (Hardware, Software, Professional Services), by End User (Academic, Corporate) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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教育におけるメタバースの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月11日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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教育におけるメタバースの世界市場は、2022年に約28億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて37.7%以上のCAGR成長率で成長すると予測されています。
教育におけるメタバースとは、インタラクティブで魅力的な学習体験を生み出すための没入型仮想現実および拡張現実技術の応用を指します。これは、コンピュータ・グラフィックス、3Dモデル、シミュレーションを使用して、現実世界の環境をシミュレートしたり、生徒が積極的に参加し、教育コンテンツと相互作用できる完全な仮想世界を作成したりすることを含みます。さらに、電子機器の使用の増加と技術の進歩が市場促進要因として予想されています。さらに、遠隔学習への適応が進み、教育技術(Ed-tech)産業が成長していることも、市場空間を刺激しています。
2022年のインド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、インドの電子機器製造業は著しい成長を遂げています。予測によると、市場規模は2025年までに5,200億米ドルに達する可能性があり、電子製品の需要は同年までに4,000億米ドルに増加すると予想されています。25年度には、エレクトロニクス・システム市場の需要は2.3倍に増加し、1,600億米ドルに達すると予想されています。この成長を牽引する主要セクターはIT/OAでCAGR54%、次いで産業用エレクトロニクスが38%、自動車用エレクトロニクスが10%です。これらの調査結果は、インドのエレクトロニクス製造業界における計り知れない成長の可能性と新たな機会を浮き彫りにしています。さらに、2023年の国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、フロンティア技術市場は2030年までに約9兆4,690億米ドルに達すると予測されています。この市場にはIoTやAIのような技術が含まれ、それぞれ4兆4,220億米ドル、1兆5,820億米ドルとその拡大に大きく寄与しており、全体の47%、17%を占めています。しかし、教育システムの変化への抵抗や高い導入コストにより、同市場は課題に直面する可能性があります。
教育におけるメタバースの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、その技術的進歩、強力な教育インフラ、資金調達と投資機会の利用可能性、業界連携などにより、教育におけるメタバース市場を独占しています。同地域のVR、AR、MR技術における専門知識と革新的な教育機関が、教育におけるメタバース・ソリューションの採用と実装を後押ししています。北米は市場をリードしているが、教育におけるメタバース技術の世界の導入は成長動向であり、他の地域も大きな成長と機会を迎えています。アジア太平洋地域は、デジタル導入の増加、技術の進歩、政府のイニシアティブと投資、EdTech市場の繁栄などの要因により、教育市場におけるメタバースで最も急成長している地域です。この地域は人口が多く、インターネットの普及率が上昇し、イノベーションを重視しているため、教育におけるメタバースの成長に有利な環境が整っています。この地域の政府は、教育におけるテクノロジーの統合を積極的に支援しており、研究開発への資金提供や支援を行っています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Metaverse in Education Market is valued at approximately USD 2.80 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR growth rate of more than 37.7% over the forecast period 2023-2030. Metaverse in education refers to the application of immersive virtual and augmented reality technologies to create interactive and engaging learning experiences. It involves the use of computer graphics, 3D models, and simulations to simulate real-world environments or create entirely virtual worlds where students can actively participate and interact with educational content. Moreover, the increasing use of electronic devices and growing advancement in technology are anticipated as the market drivers. Furthermore, the increasing adaptation of remote learning and the growing education-technology (ed-tech) industry fuel the market space.
According to India Brand Equity Foundation (IBEF) in 2022, the Indian electronics manufacturing industry is witnessing significant growth. Projections indicate that the market size may reach USD 520 billion by 2025, with the demand for electronic products expected to rise to USD 400 billion by the same year. By FY25, the electronics system market is anticipated to experience 2.3 times increase in demand, reaching USD 160 billion. Key sectors driving this growth include IT/OA with a CAGR of 54%, followed by industrial electronics at 38% and automotive electronics at 10%. These findings highlight the immense growth potential and emerging opportunities in the Indian electronics manufacturing industry. Additionally, according to United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) in 2023, the frontier technology market is projected to reach approximately USD 9,469 billion by 2030. This market includes technologies like IoT and AI, contributing significantly to its expansion with USD 4,422 billion and USD 1,582 billion respectively, accounting for 47% and 17% of the total contribution. However, the market may face challenges due to resistance to change in the education system and high implementation costs.
The key regions considered for the Global Metaverse in Education Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominates the Metaverse in the education market due to its technological advancements, strong education infrastructure, availability of funding and investment opportunities, industry collaboration and more. The region's expertise in VR, AR, and MR technologies, coupled with its innovative educational institutions, drives the adoption and implementation of metaverse solutions in education. While North America leads the market, the global adoption of metaverse technologies in education is a growing trend, with other regions also poised for significant growth and opportunities. Asia Pacific region is the fastest-growing region in the metaverse in the education market due to factors such as increasing digital adoption, technological advancements, government initiatives and investments, and a flourishing EdTech market. The region's large population, rising internet penetration, and a strong emphasis on innovation create a favorable environment for the growth of the metaverse in education. Governments in the region actively support the integration of technology in education, providing funding and support for research and development.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: