表紙:モバイルマーケティングの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、チャネル別、業界別、地域別分析、2023-2030年
市場調査レポート
商品コード
1303592

モバイルマーケティングの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、チャネル別、業界別、地域別分析、2023-2030年

Global Mobile Marketing Market Size study & Forecast, by Component, by Channel, by Vertical (Retail and E-Commerce, Travel and Logistics, Automotive, (Banking, Financial Services and Insurance,IT and Telecom, Other) and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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モバイルマーケティングの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、チャネル別、業界別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のモバイルマーケティング市場は、2022年に約154億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて18.30%以上のCAGRで成長すると予測されています。

モバイルマーケティングとは、SMS(ショート・メッセージ・サービス)、MMS(マルチメディア・メッセージ)、プッシュ通知などの手段を通じて、選択したターゲット層にサービスやブランドを宣伝し、モバイル・ユーザーにリーチすることを指します。モバイルネットワーキングの目的は、企業とモバイルユーザーとの間に直接的でパーソナライズされたコネクションを確立し、便利な方法でメッセージを伝え、ターゲットとするユーザーと交流することです。しかし、スマートフォンユーザーの増加とテクノロジーの進歩が、世界モバイル市場の促進要因となっています。

2022年のStatistaによると、世界のスマートフォンユーザー数は中国が9億7,400万人、インドが6億5,900万人で、アジア太平洋地域が世界の総人口の60%を占めています。Statistaによると、2023年の世界のインターネット・ユーザー数は約51億6,000万人で、世界の総人口の64%以上を占めています。このような要因が、世界のモバイルマーケティング市場の成長をもたらしています。しかし、プライバシーの問題や技術的な制限が市場の成長を阻害する可能性があります。さらに、デジタル社会の台頭とIoTの利用の増加は、世界のモバイルマーケティング市場の成長機会になると予想されます。

モバイルマーケティングの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米地域が市場を独占しているのは、同地域が先端技術の適応と導入に傾倒しているからです。しかし、アジア太平洋地域は、世界の総人口の約60%を擁し、大規模なユーザーベースを持っているという事実のために、最も急速に成長している地域であるとして浮上しています。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメント別市場推計・予測、2020-2030年
    • モバイルマーケティング市場:地域別、2020-2030年
    • モバイルマーケティング市場、コンポーネント別、2020-2030年
    • モバイルマーケティング市場:チャネル別、2020-2030年
    • モバイルマーケティング市場:業界別、2020-2030年
  • 主要動向
  • 調査手法
  • 調査前提

第2章 世界のモバイルマーケティング市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のモバイルマーケティング市場力学

  • モバイルマーケティング市場のインパクト分析(2020-2030年)
    • 市場促進要因
      • スマートフォンユーザーの増加
      • テクノロジーの進化
    • 市場の課題
      • プライバシーへの懸念
      • 技術的限界
    • 市場機会
      • デジタル社会の台頭
      • IoT利用の増加

第4章 世界のモバイルマーケティング市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 モバイルマーケティングの世界市場:コンポーネント別

  • 市場スナップショット
  • モバイルマーケティングの世界市場:コンポーネント別、実績-潜在力分析
  • モバイルマーケティングの世界市場:コンポーネント別、推定・予測2020-2030年
  • モバイルマーケティング市場、サブセグメント別分析
    • プラットフォーム
    • サービス

第6章 モバイルマーケティングの世界市場:チャネル別

  • 市場スナップショット
  • モバイルマーケティングの世界市場:チャネル別、実績-潜在能力分析
  • モバイルマーケティングの世界市場:チャネル別、推定・予測2020-2030年
  • モバイルマーケティング市場、サブセグメント別分析
    • メッセージング
    • プッシュ通知
    • モバイルEメール
    • クイックレスポンスコード
    • その他

第7章 モバイルマーケティングの世界市場:業界別

  • 市場スナップショット
  • モバイルマーケティングの世界市場:業界別、実績-潜在能力分析
  • モバイルマーケティングの世界市場:業界別、推定・予測2020-2030年
  • モバイルマーケティング市場、サブセグメント別分析
    • 小売業とeコマース
    • 旅行・物流
    • 自動車
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • ITおよび電気通信
    • その他

第8章 モバイルマーケティングの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • モバイルマーケティング市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • コンポーネントの推定・予測、2020-2030年
      • チャネルの推定・予測、2020-2030年
      • 業界別の推定・予測、2020-2030年
    • カナダ
  • 欧州モバイルマーケティング市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋モバイルマーケティング市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのモバイルマーケティング市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Urban Airship
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Swrve
    • Vibes
    • Adobe Inc.
    • Braze Inc.
    • Acoustic
    • Localytics
    • Oracle Corporation
    • Salesforce Inc.
    • SAP SE

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Mobile Marketing Market, report scope
  • TABLE 2. Global Mobile Marketing Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Mobile Marketing Market estimates & forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Mobile Marketing Market estimates & forecasts by Channel 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Mobile Marketing Market estimates & forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Mobile Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Mobile Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Mobile Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Mobile Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Mobile Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Mobile Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Mobile Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Mobile Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Mobile Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Mobile Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. Saudi Arabia Mobile Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. South Africa Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. RoMEA Mobile Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Mobile Marketing Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Mobile Marketing Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Mobile Marketing Market, research methodology
  • FIG 2. Global Mobile Marketing Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Mobile Marketing Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Mobile Marketing Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Mobile Marketing Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Mobile Marketing Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Mobile Marketing Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Mobile Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Mobile Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Mobile Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Mobile Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Mobile Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Mobile Marketing Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Mobile Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Mobile Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Mobile Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Mobile Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Mobile Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Mobile Marketing Market is valued approximately USD 15.40 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 18.30% over the forecast period 2023-2030. Mobile Marketing refers to the practice of promoting services and brand to the selected target audience through some means such as SMS (Short Message Service), MMS (Multi-Media Message), Push Notification and so on to reach out the mobile users. The goal of mobile networking is to establish a direct and personalized connection between businesses and mobile users to communicate their messages and interact with their targeted audience in a convenient manner. However, increasing number of smartphone users and technology advancement are the driving factors of the Global Mobile Market.

According to Statista in 2022, countries such as China and India have large number of smartphone users in the world, 974 million and 659 million respectively, owing the fact that the Asia Pacific region accounts for 60% of the world total population. According to Statista in 2023, there were approximately 5.16 billion internet users in the world which accounts for more than 64% of the world total population. These factors result in the growth of Global Mobile Marketing Market. However, privacy concern and technical limitations may stifles the growth of the market. Moreover, rise of digital world and increasing use of IoT is expected to be the growth opportunities for the Global Mobile Marketing Market.

The key regions considered for the Global Mobile Marketing Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America region has dominated the market owing to the fact that the region is more inclined towards the adaptation and implementation of advance technology. However, Asia Pacific region emerge as to be the fastest growing region owing to the fact that the region is home for approximately 60% of the world's total population and has a large user base which elevates the market.

Major market player included in this report are:

  • Urban Airship
  • Swrve
  • Vibes
  • Adobe Inc.
  • Braze Inc.
  • Acoustic
  • Localytics
  • Oracle Corporation
  • Salesforce Inc.
  • SAP SE

Recent Developments in the Market:

  • In May 2023, Microsoft and Oracle had made an unusual agreement to rent and share the AI servers with each other due to shortage.
  • In April 2023, Microsoft has recently launched its AI tool naming Microsoft Designer in the collaboration with OpenAI to leverage the GPT (Generative Pre-Text Transformer) technology to add an Artificial Intelligence (AI) Co-pilot to its bing search engine.

Global Mobile Marketing Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Channel, Vertical, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Component:

  • Platform
  • Services

By Channel:

  • Messaging
  • Push Notification
  • Mobile Emails
  • Quick Response Code
  • Other

By Vertical:

  • Retail and E-Commerce
  • Travel and Logistics
  • Automotive
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • It and Telecom
  • Other

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Mobile Marketing Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Mobile Marketing Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Mobile Marketing Market, by Channel, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Mobile Marketing Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Mobile Marketing Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Mobile Marketing Market Dynamics

  • 3.1. Mobile Marketing Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Smartphone Users
      • 3.1.1.2. Technology Advancement
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Privacy Concern
      • 3.1.2.2. Technical Limitation
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising Digital World
      • 3.1.3.2. Increasing Use of IoT

Chapter 4. Global Mobile Marketing Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Mobile Marketing Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Mobile Marketing Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Platform
    • 5.4.2. Services

Chapter 6. Global Mobile Marketing Market, by Channel

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Mobile Marketing Market by Channel, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Channel 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Messaging
    • 6.4.2. Push Notification
    • 6.4.3. Mobile Emails
    • 6.4.4. Quick Response Code
    • 6.4.5. Other

Chapter 7. Global Mobile Marketing Market, by Vertical

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Mobile Marketing Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Retail and E-Commerce
    • 7.4.2. Travel and Logistics
    • 7.4.3. Automotive
    • 7.4.4. Banking, financial Services and Insurance (BFSI)
    • 7.4.5. IT and Telecom
    • 7.4.6. Other

Chapter 8. Global Mobile Marketing Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. Mobile Marketing Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America Mobile Marketing Market
    • 8.4.1. U.S. Mobile Marketing Market
      • 8.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada Mobile Marketing Market
  • 8.5. Europe Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. Mobile Marketing Market
    • 8.5.2. Germany Mobile Marketing Market
    • 8.5.3. France Mobile Marketing Market
    • 8.5.4. Spain Mobile Marketing Market
    • 8.5.5. Italy Mobile Marketing Market
    • 8.5.6. Rest of Europe Mobile Marketing Market
  • 8.6. Asia-Pacific Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.6.1. China Mobile Marketing Market
    • 8.6.2. India Mobile Marketing Market
    • 8.6.3. Japan Mobile Marketing Market
    • 8.6.4. Australia Mobile Marketing Market
    • 8.6.5. South Korea Mobile Marketing Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific Mobile Marketing Market
  • 8.7. Latin America Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil Mobile Marketing Market
    • 8.7.2. Mexico Mobile Marketing Market
  • 8.8. Middle East & Africa Mobile Marketing Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia Mobile Marketing Market
    • 8.8.2. South Africa Mobile Marketing Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Mobile Marketing Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Urban Airship
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Swrve
    • 9.3.3. Vibes
    • 9.3.4. Adobe Inc.
    • 9.3.5. Braze Inc.
    • 9.3.6. Acoustic
    • 9.3.7. Localytics
    • 9.3.8. Oracle Corporation
    • 9.3.9. Salesforce Inc.
    • 9.3.10. SAP SE

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption