![]() |
市場調査レポート
商品コード
1279877
スナック食品包装の世界市場規模の調査・予測:材料タイプ別、包装タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Snack Food Packaging Market Size Study & Forecast, by Material Type, By Packaging Type, By Application, and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
スナック食品包装の世界市場規模の調査・予測:材料タイプ別、包装タイプ別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年05月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界のスナック食品包装市場は、2022年に約172億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スナック食品包装は、さまざまな種類のスナック食品を包装するために使用される材料とデザインです。スナック食品包装の主な目的は、製品の腐敗や風味・品質の劣化につながる湿気、光、空気などの外的影響から内容物を保護することです。さらに、スナック食品包装は、印象的なグラフィック、鮮やかな色、目を引くデザインを使って、製品の宣伝や消費者へのアピール力を高めるために作られます。消費者の嗜好の変化、可処分所得の増加、すぐに食べられる食品の消費の急増、利便性、持続可能性、クリーンラベル食品への志向の高まりなどの要因が、全世界の市場成長に重要な役割を果たしています。
また、eコマースの急速な普及により、スナック食品メーカーが自社製品をオンラインで販売する新たな機会が生まれています。このため、真空パックや丈夫な段ボール箱など、輸送や取り扱いの際に内容物を保護するように設計されたパッケージの需要が高まっています。Statistaによると、2022年、スナック食品のオンライン販売は世界で6.8%を占め、今後上昇し、全体の9.5%に達する可能性が高いと予測されています。したがって、さまざまなeコマースプラットフォームでスナック食品を入手できるようになったことが、かなりの割合で市場の成長を増大させているのです。さらに、包装ソリューションの研究開発活動が活発化し、革新的な包装デザインが導入されたことで、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされるでしょう。しかし、原材料の価格変動や政府の厳しい規則・規制が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。
世界のスナック食品包装市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。北米は、人々の健康的なスナック食品への志向の高まり、革新的なパッケージデザインの入手、技術の進歩、コンビニエンスストアや自動販売機の存在などにより、2022年に市場を独占しました。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中、最も高いCAGRで成長すると予想されています。消費者の嗜好の変化、可処分所得の増加、食品安全規制、さまざまなeコマースプラットフォームでのスナック食品の利用率の上昇が、この地域全体の市場需要を大きく押し上げています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Snack Food Packaging Market is valued at approximately USD 17.2 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.2% over the forecast period 2023-2030. Snack food packaging is the materials and designs used to package different kinds of snack foods. The main objective of snack food packaging is to protect the contents from outside influences including moisture, light, and air, which can lead to spoiling and degrade the product's flavor and quality. Additionally, snack food packaging is created to advertise the product and increase consumer appeal using striking graphics, vivid colors, and eye-catching designs. Factors such as changing consumer preferences, increasing disposable incomes, surge in consumption of ready-to-eat food coupled with the rising inclination towards convenience, sustainability and clean-label food products are playing a vital role in market growth across the globe.
In addition, the rapid proliferation of the e-commerce industry has created new opportunities for snack food companies to sell their products online. This has led to an increased demand for packaging that is designed to protect the contents during shipping and handling, such as vacuum-sealed bags and sturdy cardboard boxes. According to Statista, in 2022, the online sales of snack food accounted for 6.8% globally, which is projected to rise and likely to reach 9.5% of the overall sales. Therefore, the rising availability of snack food on various e-commerce platforms is augmenting the market growth at a considerable rate. Moreover, the growing R&D activities in packaging solutions, as well as introduction of innovative packaging designs presents various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the volatile prices of raw materials and stringent government rules & regulations are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Snack Food Packaging Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising inclination towards healthier snack food products among the population, availability of the innovative packaging designs, technological advancements, and presence of convenience stores and vending machines. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecasting years. The changing consumer preferences, rising disposable incomes, food safety regulations, and rising availability of snack food on various e-commerce platforms are significantly propelling the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.