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市場調査レポート
商品コード
1279818
クラウドコンタクトセンターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Cloud Contact Center Market Size study & Forecast, by Type By Service By End-user and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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クラウドコンタクトセンターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のクラウドコンタクトセンター市場は、2021年に約135億6,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には26.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
クラウドベースのコンタクトセンターは、仮想コンタクトセンターやクラウドコンタクトセンターとも呼ばれ、物理的なインフラやオンプレミスの機器を必要とせず、完全にクラウド上で動作する顧客サービスおよびサポートセンターです。クラウドベースのテクノロジーとリソースを活用し、電話、電子メール、チャット、ソーシャルメディアなど、さまざまなチャネルを通じた顧客とのやりとりを処理します。クラウドコンタクトセンター市場は、クラウド導入の増加やリモートワークの傾向の高まりなどの要因で拡大しています。
クラウドベースのコンタクトセンターでは、必要なハードウェア、ソフトウェア、データはすべてサードパーティーのクラウドサービスプロバイダーがホストし管理します。このため、企業はコストのかかるオンプレミスのインフラ、メンテナンス、アップグレードに投資する必要がありません。この数十年の間に、クラウドの普及率は徐々に高まっています。Statistaによると、2022年には、回答者の46%がすでにAmazon Web Services(AWS)で重要なワークロードを実行しています。さらに、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場の規模は1336億米ドルであり、2025年には1686億米ドルに達すると予想されています。クラウドアプリケーションソフトウェア市場は、CAGR4.8%で成長すると予測されています。スペースの増加を促進するもう一つの重要な要素は、リモートワークの動向です。Statistaによると、CIOを対象とした世界調査の回答者は、完全なリモートワークは将来的にハイブリッドワークに移行する可能性が高いと回答しています。パンデミック以前は、回答者の約15~16%が自社の労働力がリモートで働くと回答し、2021年後半には30%の参加者が労働力が永続的にリモートで働くと予想しています。また、2021年には、世界調査の73%の従業員が、パンデミック後も柔軟なリモートワークの選択肢を望んでいます。しかし、サイバー攻撃に対するクラウドの脆弱性は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
クラウドコンタクトセンターの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、主要な市場プレーヤーによるクラウドベースの展開への投資の増加により、収益面で市場を独占しています。Statistaによると、北米のパブリッククラウド市場は2023年に2,734億米ドルに達すると推定されています。また、アジア太平洋地域は、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されています。これは、アジア太平洋地域全体でデジタル化に対する政府の取り組みが活発化しており、市場においてコンタクトセンターのクラウドモデルへの移行が進んでいることなどが要因となっています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Cloud Contact Center Market is valued approximately USD 13.56 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 26.1 % over the forecast period 2022-2029. A cloud-based contact center, also known as a virtual contact center or a cloud contact center, is a customer service and support center that operates entirely in the cloud, without the need for physical infrastructure or on-premises equipment. It leverages cloud-based technologies and resources to handle customer interactions through various channels such as phone, email, chat, social media, and more. The Cloud Contact Center market is expanding because of factors such as rising adoption of cloud and growing trend of remote working.
In a cloud-based contact center, all the necessary hardware, software, and data are hosted and managed by a third-party cloud service provider. This eliminates the need for organizations to invest in costly on-premises infrastructure, maintenance, and upgrades. Its prevalence has progressively increased during the last few decades. According to Statista, in 2022, 46 percent of respondents are already running significant workloads on Amazon Web Services (AWS). Furthermore, in 2021, the global cloud applications market had a value of 133.6 billion U.S. dollars and is expected to reach 168.6 billion U.S. dollars by 2025. The cloud applications software market is anticipated to grow at a compound annual growth rate of 4.8%. Another important component driving space increase is the trend of remote working. As per Statista, Respondents in a global survey of CIOs stated that fully remote work will likely transition to hybrid work in the future. Prior to the pandemic, approximately 15 to 16 percent of respondents stated that their companies' workforce worked remotely, and by late 2021, 30% of the participants expected the workforce to work remotely permanently. In addition, in 2021, 73% of employees from a global survey want flexible remote work options to stay post-pandemic. However, vulnerability of Cloud to Cyber-Attacks stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Cloud Contact Center Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the rising investments from key market players in the cloud-based deployment. According to Statista, the Public Cloud market of North America is estimated to reach USD 273.40 billion in 2023. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising government initiatives in digitization across the region drives a shift toward the cloud contact center model in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.