市場調査レポート
商品コード
1279818

クラウドコンタクトセンターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年

Global Cloud Contact Center Market Size study & Forecast, by Type By Service By End-user and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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クラウドコンタクトセンターの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年05月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のクラウドコンタクトセンター市場は、2021年に約135億6,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には26.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

クラウドベースのコンタクトセンターは、仮想コンタクトセンターやクラウドコンタクトセンターとも呼ばれ、物理的なインフラやオンプレミスの機器を必要とせず、完全にクラウド上で動作する顧客サービスおよびサポートセンターです。クラウドベースのテクノロジーとリソースを活用し、電話、電子メール、チャット、ソーシャルメディアなど、さまざまなチャネルを通じた顧客とのやりとりを処理します。クラウドコンタクトセンター市場は、クラウド導入の増加やリモートワークの傾向の高まりなどの要因で拡大しています。

クラウドベースのコンタクトセンターでは、必要なハードウェア、ソフトウェア、データはすべてサードパーティーのクラウドサービスプロバイダーがホストし管理します。このため、企業はコストのかかるオンプレミスのインフラ、メンテナンス、アップグレードに投資する必要がありません。この数十年の間に、クラウドの普及率は徐々に高まっています。Statistaによると、2022年には、回答者の46%がすでにAmazon Web Services(AWS)で重要なワークロードを実行しています。さらに、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場の規模は1336億米ドルであり、2025年には1686億米ドルに達すると予想されています。クラウドアプリケーションソフトウェア市場は、CAGR4.8%で成長すると予測されています。スペースの増加を促進するもう一つの重要な要素は、リモートワークの動向です。Statistaによると、CIOを対象とした世界調査の回答者は、完全なリモートワークは将来的にハイブリッドワークに移行する可能性が高いと回答しています。パンデミック以前は、回答者の約15~16%が自社の労働力がリモートで働くと回答し、2021年後半には30%の参加者が労働力が永続的にリモートで働くと予想しています。また、2021年には、世界調査の73%の従業員が、パンデミック後も柔軟なリモートワークの選択肢を望んでいます。しかし、サイバー攻撃に対するクラウドの脆弱性は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

クラウドコンタクトセンターの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、主要な市場プレーヤーによるクラウドベースの展開への投資の増加により、収益面で市場を独占しています。Statistaによると、北米のパブリッククラウド市場は2023年に2,734億米ドルに達すると推定されています。また、アジア太平洋地域は、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されています。これは、アジア太平洋地域全体でデジタル化に対する政府の取り組みが活発化しており、市場においてコンタクトセンターのクラウドモデルへの移行が進んでいることなどが要因となっています。

本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • マーケットスナップショット
  • 世界市場・セグメント別市場推計・予測、2019年~2029年
    • クラウドコンタクトセンター市場、地域別、2019年~2029年
    • クラウドコンタクトセンター市場:タイプ別、2019年~2029年
    • クラウドコンタクトセンター市場:サービス別、2019年~2029年
    • クラウドコンタクトセンター市場:エンドユーザー別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 予測手法
  • 調査の前提条件

第2章 クラウドコンタクトセンターの世界市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義とスコープ
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 クラウドコンタクトセンターの世界市場力学

  • クラウドコンタクトセンターの市場インパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • クラウド導入の増加
      • リモートワークのトレンドの高まり
    • 市場の課題
      • クラウドのサイバー攻撃への脆弱性
    • 市場機会
      • 中小企業に対する政府の取り組みの活発化
      • クラウドプラットフォームにおける人工知能の採用の増加

第4章 クラウドコンタクトセンターの世界市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルの未来的アプローチ(2019年~2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメントCOVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響についてのアセスメント
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 クラウドコンタクトセンターの世界市場、タイプ別

  • 市場スナップショット
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場:タイプ別実績-ポテンシャル分析
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場、タイプ別推定・予測2019-2029
  • クラウドコンタクトセンター市場、サブセグメント別分析
    • 自動コール配信
    • エージェントパフォーマンスの最適化
    • ダイアラー
    • インタラクティブ・ボイス・レスポンス
    • その他

第7章 クラウドコンタクトセンターの世界市場:サービス別

  • マーケットスナップショット
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場:サービス別、実績-ポテンシャル分析
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場、サービス別推定・予測2019-2029
  • クラウドコンタクトセンターの市場、サブセグメント別分析
    • プロフェッショナル
    • マネージド

第8章 クラウドコンタクトセンターの世界市場、エンドユーザー別

  • 市場スナップショット
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場:エンドユーザー別、実績-潜在能力分析
  • クラウドコンタクトセンターの世界市場、エンドユーザー別推定・予測2019-2029
  • クラウドコンタクトセンター市場、サブセグメント別分析
    • 銀行、金融サービス、保険
    • IT、テレコム
    • メディア、エンターテインメント
    • 小売業
    • その他

第9章 クラウドコンタクトセンターの世界市場:地域別分析

  • クラウドコンタクトセンターの市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タイプ別の推定・予測、2019年~2029年
      • サービス別の推定・予測、2019年~2029年
      • エンドユーザー別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州クラウドコンタクトセンター市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域のクラウドコンタクトセンター市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのクラウドコンタクトセンター市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • NICE Systems Ltd
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手が可能な場合のみ)
      • 製品概要
      • 最近の開発状況
    • Genesys Telecommunications Laboratories, Inc
    • Vonage America, LLC
    • Cisco Systems, Inc
    • Avaya Holdings Corporation
    • Serenova, LLC
    • Alvaria, Inc
    • Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd
    • Twilio Inc
    • NeoDove Technologies Pvt Ltd

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査の特徴
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Cloud Contact Center Market, report scope
  • TABLE 2. Global Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by Service 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by End-user 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Cloud Contact Center Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Cloud Contact Center Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Cloud Contact Center Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Cloud Contact Center Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Cloud Contact Center Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Cloud Contact Center Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Cloud Contact Center Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Cloud Contact Center Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Cloud Contact Center Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Cloud Contact Center Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Cloud Contact Center Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row Cloud Contact Center Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Cloud Contact Center Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Cloud Contact Center Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Cloud Contact Center Market, research methodology
  • FIG 2. Global Cloud Contact Center Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Cloud Contact Center Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Cloud Contact Center Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Cloud Contact Center Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Cloud Contact Center Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Cloud Contact Center Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Cloud Contact Center Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Cloud Contact Center Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Cloud Contact Center Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Cloud Contact Center Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Cloud Contact Center Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Cloud Contact Center Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Cloud Contact Center Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Cloud Contact Center Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Cloud Contact Center Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Cloud Contact Center Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Cloud Contact Center Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Cloud Contact Center Market is valued approximately USD 13.56 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 26.1 % over the forecast period 2022-2029. A cloud-based contact center, also known as a virtual contact center or a cloud contact center, is a customer service and support center that operates entirely in the cloud, without the need for physical infrastructure or on-premises equipment. It leverages cloud-based technologies and resources to handle customer interactions through various channels such as phone, email, chat, social media, and more. The Cloud Contact Center market is expanding because of factors such as rising adoption of cloud and growing trend of remote working.

In a cloud-based contact center, all the necessary hardware, software, and data are hosted and managed by a third-party cloud service provider. This eliminates the need for organizations to invest in costly on-premises infrastructure, maintenance, and upgrades. Its prevalence has progressively increased during the last few decades. According to Statista, in 2022, 46 percent of respondents are already running significant workloads on Amazon Web Services (AWS). Furthermore, in 2021, the global cloud applications market had a value of 133.6 billion U.S. dollars and is expected to reach 168.6 billion U.S. dollars by 2025. The cloud applications software market is anticipated to grow at a compound annual growth rate of 4.8%. Another important component driving space increase is the trend of remote working. As per Statista, Respondents in a global survey of CIOs stated that fully remote work will likely transition to hybrid work in the future. Prior to the pandemic, approximately 15 to 16 percent of respondents stated that their companies' workforce worked remotely, and by late 2021, 30% of the participants expected the workforce to work remotely permanently. In addition, in 2021, 73% of employees from a global survey want flexible remote work options to stay post-pandemic. However, vulnerability of Cloud to Cyber-Attacks stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Cloud Contact Center Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the rising investments from key market players in the cloud-based deployment. According to Statista, the Public Cloud market of North America is estimated to reach USD 273.40 billion in 2023. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising government initiatives in digitization across the region drives a shift toward the cloud contact center model in the market space.

Major market players included in this report are:

  • NICE Systems Ltd
  • Genesys Telecommunications Laboratories, Inc
  • Vonage America, LLC
  • Cisco Systems, Inc
  • Avaya Holdings Corporation,
  • Serenova, LLC
  • Alvaria, Inc
  • Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd.
  • Twilio Inc
  • NeoDove Technologies Pvt Ltd

Recent Developments in the Market:

  • In December 2022 T-Mobile and Cisco collaborates to launch a highly scalable and distributed cloud native fully integrated core gateway. The Un-carrier moved all its 5G and 4G traffic to the new cloud native core gateway, which immediately improved customer performance by more than 10% in both speed and latency. T-operations Mobiles are also simplified by the new converged core gateway, allowing the Un-carrier to shift resources with greater agility and roll out services such as 5G Home Internet. It will also shorten the time to market for new 5G and IoT services such as network slicing and Voice over 5G by allowing T-Mobile to test and deploy new functionality at a higher scale.

Global Cloud Contact Center Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Service, End-user, Type, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Type

  • Automatic Call Distribution
  • Agent Performance Optimization
  • Dialers
  • Interactive Voice Response
  • Others

By Service

  • Professional
  • Managed

By End-user

  • Banking, Financial Services and Insurance
  • IT and Telecom
  • Media and Entertainment
  • Retail
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Cloud Contact Center Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Cloud Contact Center Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Cloud Contact Center Market, by Service, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Cloud Contact Center Market, by End-user, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Cloud Contact Center Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Cloud Contact Center Market Dynamics

  • 3.1. Cloud Contact Center Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising adoption of Cloud
      • 3.1.1.2. Growing trend of remote working
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Vulnerability of Cloud to Cyber-Attacks
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising initiatives from government for Small and medium-sized enterprises
      • 3.1.3.2. Rising adoption of Artificial Intelligence in cloud platforms

Chapter 4. Global Cloud Contact Center Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Cloud Contact Center Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Cloud Contact Center Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Automatic Call Distribution
    • 6.4.2. Agent Performance Optimization
    • 6.4.3. Dialers
    • 6.4.4. Interactive Voice Response
    • 6.4.5. Others

Chapter 7. Global Cloud Contact Center Market, by Service

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Cloud Contact Center Market by Service, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Service 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Professional
    • 7.4.2. Managed

Chapter 8. Global Cloud Contact Center Market, by End-user

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Cloud Contact Center Market by End-user, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Banking, Financial Services and Insurance
    • 8.4.2. IT and Telecom
    • 8.4.3. Media and Entertainment
    • 8.4.4. Retail
    • 8.4.5. Others

Chapter 9. Global Cloud Contact Center Market, Regional Analysis

  • 9.1. Cloud Contact Center Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Cloud Contact Center Market
    • 9.2.1. U.S. Cloud Contact Center Market
      • 9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Service breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Cloud Contact Center Market
  • 9.3. Europe Cloud Contact Center Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Cloud Contact Center Market
    • 9.3.2. Germany Cloud Contact Center Market
    • 9.3.3. France Cloud Contact Center Market
    • 9.3.4. Spain Cloud Contact Center Market
    • 9.3.5. Italy Cloud Contact Center Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Cloud Contact Center Market
  • 9.4. Asia-Pacific Cloud Contact Center Market Snapshot
    • 9.4.1. China Cloud Contact Center Market
    • 9.4.2. India Cloud Contact Center Market
    • 9.4.3. Japan Cloud Contact Center Market
    • 9.4.4. Australia Cloud Contact Center Market
    • 9.4.5. South Korea Cloud Contact Center Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Cloud Contact Center Market
  • 9.5. Latin America Cloud Contact Center Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Cloud Contact Center Market
    • 9.5.2. Mexico Cloud Contact Center Market
    • 9.5.3. Rest of Latin America Cloud Contact Center Market
  • 9.6. Rest of The World Cloud Contact Center Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. NICE Systems Ltd
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc
    • 10.2.3. Vonage America, LLC
    • 10.2.4. Cisco Systems, Inc
    • 10.2.5. Avaya Holdings Corporation
    • 10.2.6. Serenova, LLC
    • 10.2.7. Alvaria, Inc
    • 10.2.8. Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd
    • 10.2.9. Twilio Inc
    • 10.2.10. NeoDove Technologies Pvt Ltd

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption