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市場調査レポート
商品コード
1269649
ヨガマットの世界市場規模調査&予測、素材別(PVC、TPE、ゴム、PE、綿/ジュート)、流通チャネル別(専門店、百貨店・ハイパーマーケット、オンラインチャネル)、地域別分析、2022-2029年Global Yoga Mat Market Size study & Forecast, by Material (PVC, TPE, Rubber, PE, Cotton/Jute), by Distribution Channel (Specialty Store, Departmental Store & Hypermarket, Online Channel) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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ヨガマットの世界市場規模調査&予測、素材別(PVC、TPE、ゴム、PE、綿/ジュート)、流通チャネル別(専門店、百貨店・ハイパーマーケット、オンラインチャネル)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のヨガマット市場は、2021年に約138億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ヨガマットは、柔軟性とヨガエクササイズのために特別に作られています。人々の健康意識の高まりが、世界のヨガマット市場の成長に拍車をかけています。ヨガマットは、主に人の表面エネルギーの浪費を止め、運動中に体を温め、活力を維持するために使用されます。ヨガマットは、特定のヨガのポーズをとる際に怪我を防ぐのに役立ち、製品の需要を高めています。お客様に高い快適性とリラックス感を提供するため、メーカーはヨガマットの新しい有益な原材料に注目しています。このように、市場の主な促進要因は、健康効果の高まり、ヨガスタジオの増加、ウェルネスツーリズムの拡大です。
インド政府によると、AYUSH方式の医療は、2018年に1000カロールインドルピー以上の政府資金で開発されました。さらに、この古めかしい方法が教育システムに組み込まれ、ウェルネスツーリズム産業が急速に拡大していることは、市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。研究によると、2008年には約5%の人が毎日または時々ヨガを実践していましたが、この数は10年で倍増し、2018年には約11%に達しました。米国やカナダなどの国々では、ヨガやフィットネス関連グッズへの消費支出が大きいため、北米地域が市場のかなりの部分を占めると予想されています。Global Wellness Institutesは、米国の消費者が2018年に104億米ドルをヨガ、気功、太極拳、ピラティスなどの瞑想運動の実践に費やしたと推定しています。国際ショッピングセンター協議会(ICSC)の報告によると、米国では2009年に86,996のエクササイズセンター事業者が存在し、2018年には102,344の事業者が存在します。しかし、ヨガマットの高コストが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
ヨガマットの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。米国やカナダなどの国々では、ヨガやフィットネス関連グッズへの消費支出が大きいため、北米地域が市場の大きなシェアを占めると予測されています。世界ではアジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々で人口増加の速度が速いため、より急速に発展すると予想されます。さらに、この地域でのハイブリッドコットン素材の消費量の増加が、これらの素材を使用したヨガマットの生産量を押し上げ、市場拡大の原動力となると思われます。インド政府繊維省によると、2017-18年のインドの綿花消費量は、310.41俵少なかった2016-17年に比べて319.06俵少なかっています。さらに、物理的にもオンラインでも提供されるヨガコーチングコースの人気は、運動時の需要を高めると思われます。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Yoga Mat Market is valued approximately USD 13.80 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.80% over the forecast period 2022-2029. Yoga mats are made specifically for flexibility and yoga exercises. Growing health awareness among people has fueled the growth of the world yoga mat market. They are primarily used to stop a person's surface energy waste and support keeping the body warm and energized while exercising. Yoga mats help prevent injuries while performing a specific yoga pose, which raises demand for the product. To give customers a high degree of comfort and relaxation, manufacturers are focusing on the newer beneficial raw materials for yoga mats. Thus, the major driving factor for the market are rising health benefits, growing number of yoga studios and growing wellness tourism.
The AYUSH method of medicine was developed with more than INR 1000 crore in government funding in 2018, according to Government of India. Additionally, the inclusion of this antiquated method in the educational system and the quickly expanding wellness tourism industry are anticipated to positively affect market growth. According to studies, approximately 5% of people practiced yoga every day or occasionally in 2008; this number doubled in a decade to reach almost 11% in 2018. Due to the significant consumer spending on yoga and fitness-related goods in nations like the United States and Canada, the North American region is anticipated to account for a significant portion of the market. The Global Wellness Institutes estimates that US consumers spent USD 10.4 billion in 2018 on meditative movement practices like yoga, qigong, tai chi, pillates, and other activities. The International Council of Shopping Centers (ICSC) reports that there were 86,996 exercise centre businesses in the US in 2009, and there were 102,344 in 2018. However, the high cost of Yoga Mat stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Yoga Mat Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Due to the significant consumer spending on yoga and fitness-related goods in nations like the United States and Canada, the North American region is anticipated to account for a significant share of the market. The Global. The Asia Pacific region is expected to develop more quickly due to the faster rate of population growth in nations like China and India. Additionally, rising hybrid cotton material consumption in the area is likely to boost output of yoga mats made of these materials, which in turn fuels market expansion. According to the Ministry of Textiles, Government of India, India consumed 319.06 fewer bales of cotton in 2017-18 than it did in 2016-17, when it consumed 310.41 fewer bales. Additionally, the popularity of yoga coaching courses offered both physically and online is likely to boost demand for it during exercise.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Material offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.