市場調査レポート
商品コード
1269610
避妊薬の世界市場規模調査・予測、製品別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global Contraceptive Drugs Market Size study & Forecast, by Product, by Distribution Channel and Regional Analysis, 2022-2029 |
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避妊薬の世界市場規模調査・予測、製品別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の避妊薬市場は、2021年に約165億9,000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には7.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
避妊薬は、女性が出産をコントロールするために消費されるものです。望まない妊娠の増加や性感染症(STD)の流行などの要因により、避妊薬市場は拡大しています。しかし、不妊症の増加や避妊薬・避妊具の使用に伴う副作用は、市場の成長を阻害する可能性があります。
予測期間を通じて、性感染症(STDs)の発生率の上昇と、避妊薬・避妊具に対するアンメットニーズを持つ女性の数の増加が、市場成長を牽引すると予想されます。世界保健機関(WHO)によると、2019年に世界で生殖年齢(15~49歳)の女性約11億人が家族計画を必要としています。そのうち8億4,200万人以上が家族計画のために避妊技術を使用しており、そのうちの2億7,000万人が避妊のニーズが満たされていない状態です。さらに、国連のThe Department of Economic and Social Affairs, Population Division of the United Nationsによると、2019年、世界には生殖年齢(15-49歳)の女性が19億人いると報告されています。約8,000万人が従来の方法を利用し、約8億4,200万人の女性が経口薬や注射薬などの現代的な避妊法を利用しています。また、避妊薬に対する意識の高まりが製品の需要につながり、市場を有利に成長させる要因となっています。また、新興諸国では償還政策が充実しているため、予測期間中の市場導入率が高まると期待されています。
避妊薬の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他欧州です。北米は、ブランド製品の優位性とこの地域の疾患有病率の増加により、売上高で市場を独占しています。一方、アジア太平洋は、老年人口や対象人口の増加、バイオシミラー開発のための共同研究の増加、主要企業の地域的拡大、政府機関や非営利団体の市場参入などの要因から、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年の異なるセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Contraceptive Drugs Market is valued approximately USD 16.59 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.4% over the forecast period 2022-2029. Contraceptive Drugs are consumed by female for birth control. The Contraceptive Drugs market is expanding because of factors such as increasing prevalence of unwanted pregnancies and increasing prevalence of sexually transmitted diseases (STDs). However, rising prevalence of infertility and adverse effects associated with the use of contraceptive drugs and devices may halt market growth.
Throughout the forecast period, the market growth is anticipated to be driven by the rising incidence of Sexually Transmitted Diseases (STDs) and the rising number of women with unmet need for contraceptive medications & devices. Almost 1.1 billion women worldwide in 2019 who are reproductive age (15 to 49 years) need family planning, according to the World Health Organization. Over 842 million of them use contraceptive techniques for family planning, and 270 million of them have unmet contraception needs. Furthermore, The Department of Economic and Social Affairs, Population Division of the United Nations reports that in 2019 that there are 1.9 billion women in the world who are reproductive age (15-49). Around 80 million people utilize conventional methods, while about 842 million women use contemporary contraception, including oral medications and injectables. In addition, growing awareness regarding contraceptive drugs leads to product demand creating a lucrative growth to the market. Along with these, wide availability of reimbursement policies in developed countries is expected to fuel the market adoption rate in the forecasted period.
The key regions considered for the Global Contraceptive Drugs Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the region's increasing disease prevalence. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising geriatric and target populations, an increase in the number of collaborations for biosimilar development, geographic expansion of key players, and active participation of government and nonprofit organizations in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.