市場調査レポート
商品コード
1266640
ショッピングセンターの世界市場規模調査&予測、製品別(アパレル・アクセサリー、FMCG、ハードライン・ソフトライン、総合)、地域別分析、2022-2029年Global Shopping Centers Market Size study & Forecast, by Product (Apparel and Accessories, FMCG, Hardline and Softline, Diversified) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ショッピングセンターの世界市場規模調査&予測、製品別(アパレル・アクセサリー、FMCG、ハードライン・ソフトライン、総合)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月24日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のショッピングセンター市場は、2021年に約5兆2,316億3,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ショッピングセンターは、衣料品店、食品店など、さまざまなベンダーや小売業者による幅広い商品を収容するため、ますます一般的になっています。これが業界の拡大を後押しする主な要素となっています。また、ショッピングモールは、新商品の発売やお祭り、イベントなど、さまざまな催しに参加できるため、お客様により良い体験をしていただくことができます。このように、世界のショッピングセンター市場の主な促進要因は、ブランド数の増加や購買力の向上です。
Statistaによると、日本のショッピングセンターの数は大幅に増加しており、2012年には3096のショッピングセンターがあり、2021年まで増加しています。さらに、ショッピングセンターにおけるAIや生体認証の採用は、予測期間中、市場に有利な成長機会を生み出しています。しかし、ショッピングセンターの高コストが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。
ショッピングセンターの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。地域分析によると、北米は2021年に最大の市場収益シェアを持つことになります。これは、顧客需要の増加や地域の小売業界の成長に起因していると考えられます。北米では急速な都市化が進んでおり、環境に配慮した小売センターの需要が高まっています。また、この地域のショッピングセンターの拡大を後押しする要因として、ショッピングセンターはとても便利で、さまざまな商品を扱っているため、人々に好まれているという事実があります。2022年から2029年にかけては、アジア太平洋が最も大きなCAGRを示すと予想されています。ショッピングモールの需要増は、中国とインドの中産階級が可処分所得を多く持っていることが原因です。また、小売業者は、集客と売上増加のために、ショッピングモールにAIや生体認証を導入しています。インド人の生活水準の向上、中流階級の収入、節約志向が、同地域のショッピングセンター需要を押し上げており、予測期間中に最も速いCAGRを生み出すと予想されます。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Shopping Centers Market is valued at approximately USD 5231.63 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.90% over the forecast period 2022-2029. Shopping centres are becoming more and more common because they house a wide array of goods from various vendors or retailers, including clothing stores, food stores, and much more. This is the main element fueling industry expansion. Shopping malls also give customers a better overall experience by giving them access to a variety of activities like new product releases, festivals, and events. Thus, the major driving factors for Global Shopping Center Market are rising number of brands and rising purchasing power.
According to Statista, number of shopping centers in Japan has increased significantly, in 2012 there were 3096 shopping centers which have increased up to 2021. Moreover, adopting AI and biometrics in shopping centers is creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, the high cost of Shopping Centers stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Shopping Centers Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. According to the regional analysis, North America will have the largest market revenue share in 2021. This can be attributed to increasing customer demand and regional retail industry growth. Rapid urbanisation in North America is driving up demand for green retail centres. Another factor fueling the expansion of shopping centres in this region is the fact that people prefer them because they are so handy and offer a wide variety of goods. From 2022 to 2029, Asia Pacific is anticipated to have the greatest CAGR. The rise in demand for shopping malls is blamed on the middle-class populations in China and India having more disposable income. Retailers are also implementing AI and biometrics in shopping malls to draw customers and increase sales. Indians' rising standards of living, middle-class income, and desire to save money are driving up demand for shopping centres in the area, which is expected to produce the fastest CAGR during the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.