![]() |
市場調査レポート
商品コード
1266612
トニックウォーターの世界市場規模調査&予測:フレーバー別(プレーントニックウォーター、フレーバートニックウォーター)、包装形態別(ボトル、缶)、流通チャネル別(オントレード、オフトレード、オンライン小売)、地域分析、2022-2029年Global Tonic Water Market Size study & forecast, by Flavor (Plain tonic water, Flavored tonic water), by Packaging Form (Bottles, Cans), by Distribution Channel (On-trade, Off-trade, Online Retail) and Regional Analysis, 2022-2029 |
||||||
カスタマイズ可能
|
トニックウォーターの世界市場規模調査&予測:フレーバー別(プレーントニックウォーター、フレーバートニックウォーター)、包装形態別(ボトル、缶)、流通チャネル別(オントレード、オフトレード、オンライン小売)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月24日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
トニックウォーターは炭酸飲料で、カクテル、特にジントニックのミキサーとしてよく使われます。
苦味とほのかな甘みが特徴で、炭酸水、砂糖、キニーネ、各種調味料から作られるのが一般的です。キニーネとは、キナノキの樹皮から抽出される苦味成分で、トニックウォーターに独特の味わいを与えている主成分です。かつてトニックウォーターは、キニンの抗マラリア作用により、マラリアの治療薬として使用されていました。しかし、現在のトニックウォーターは、薬用として使用されていたトニックウォーターに比べ、キニンの含有量がかなり少なくなっています。消費者は、高級な蒸留酒を好むようになり、また、独特の個性と伝統を持つ革新的な製品に消費する準備が整っています。その結果、高級レンジのミキサーに対する欲求が高まっています。バーテンダーが高級アルコールブランドに高級トニックウォーターを徐々にブレンドするようになり、新興国でのカクテル動向の復活は、超高級品カテゴリーの拡大に特に有益です。さらに、中間層の拡大、所得水準の向上、急速な都市化などの社会経済的要因が、ミキサーの需要やアルコール飲料産業の拡大に好影響を与えています。また、世界の若者の増加により、社交性が高まっています。アルコール飲料を提供するパブ、バー、醸造所の数は、若い消費者が生み出す消費、競合料金、選択肢の多さによって、広範囲に増加しています。このような現象は、蒸留酒の使用を増加させ、ミキサーやトニックウォーターの需要に拍車をかけています。
パブやバーの数の増加は、アルコール飲料のミキサーとして広く使用されるトニックウォーターの有利な需要を生み出すと予想されます。したがって、パブやバーの数の増加は、予測期間中の市場の成長をサポートすると予測されます。Statistaによると、2017年、米国におけるバーやナイトクラブ分野の事業者数は6万4,460件で、2021年には6万7,540件に達しています。その結果、バー数の増加が市場成長に影響を及ぼすと予想されます。さらに、ダイエット用トニックウォーターの需要の急増は、予測期間中、市場に有利な機会を生み出すと予想されます。しかし、トニックウォーターの認知度が低いため、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長が阻害されます。
トニックウォーターの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界のその他の地域です。北米は、清涼飲料水製品に対する需要の高まりと、同地域におけるライフスタイルの変化や著しい都市化などの社会経済的要因が、アルコール飲料の成長と消費に好影響を与え、その結果、トニックウォーターなどのブレンダーに好影響を与えることから、市場シェアの面で世界的に優位な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、インド、中国、インドネシアなどの国々でジン、ウォッカ、ウイスキー、ラムなど様々な種類の蒸留酒の消費が徐々に増加しているなどの要因により、予測期間中に最も高い成長率を示すと予測されています。様々な種類のアルコールの消費量の増加は、アジア太平洋地域におけるトニックウォーターの需要を促進し、アジア太平洋地域のトニックウォーター市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Tonic Water Market is valued at approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Tonic water is a carbonated soft drink that is commonly used as a mixer in cocktails, especially in gin and tonic. It is characterized by its bitter and slightly sweet taste, and it is typically made from carbonated water, sugar, quinine, and various flavorings. Quinine is a bitter compound that is derived from the bark of the cinchona tree and is the main ingredient that gives tonic water its distinctive taste. In the past, tonic water was used as a medicine to treat malaria due to quinine's antimalarial properties. However, today's tonic water contains a much lower amount of quinine than the tonic water used for medicinal purposes. Consumers have significantly developed a taste for high end spirits and are also ready to spend on innovative products with a distinct character and heritage. As a result, there is a growing desire for mixers from luxury ranges. Since bartenders are gradually blending premium tonic water in top-tier alcohol brands, the cocktail trend's resurgence in emerging nations has been particularly beneficial to the expansion of the super-premium category. Moreover, socioeconomic factors including expanding middle-class populations, rising income levels, and fast urbanization have a favorable impact on the demand for mixers and the expansion of the alcoholic beverage industry. Also, socialization is increasing due to the rise in the number of young people worldwide. The number of pubs, bars, and breweries serving alcoholic beverages has risen extensively owing to the consumption generated by young consumers, competitive rates, and a proliferation of options. This phenomenon has increased the use of spirits, which in turn has fueled demand for mixers and tonic water.
The rising number of pubs and bars is anticipated to create a lucrative demand for tonic water which is extensively used as mixer with alcoholic drinks. Thus, the rising number of pubs and bars is anticipated to support the market's growth during the forecast period. According to Statista, in 2017, the number of businesses in the bars and nightclub sector in the United States was 64.46 thousand and the number reached 67.54 thousand in 2021. As a result, the rising number of bars is anticipated to influence market growth. Additionally, surge in demand for diet tonic water is anticipated to create a lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the low awareness of tonic water stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Tonic Water Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the rising demand for soft drink products and socioeconomic factors, such as changing lifestyles in the region and significant urbanization have a positive impact on the growth and consumption of alcoholic drinks, and, consequently, on blenders such as tonic water. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as rising consumption of various types of spirits such as gin, vodka, whiskey, and rum has been gradually rising in countries like India, China, and Indonesia. The rise in the consumption of various types of alcohol is propelling the demand for tonic water in the region would create lucrative growth prospects for the Tonic Water market across Asia Pacific region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.