市場調査レポート
商品コード
1261221
バーチャルツアーソフトウェアの世界市場規模調査&予測、デプロイメント別(クラウド、オンプレミス)、エンドユーザー別(不動産、教育、観光・病院、自動車、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Virtual Tour Software Market Size study & Forecast, By Deployment (Cloud and On-premises), By End-user (Real Estate, Education, Tourism & Hospitality, Automotive, and Others), and Regional Analysis, 2022-2029 |
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バーチャルツアーソフトウェアの世界市場規模調査&予測、デプロイメント別(クラウド、オンプレミス)、エンドユーザー別(不動産、教育、観光・病院、自動車、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルツアーソフトウェア市場は、2021年に約3億460万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
バーチャルツアーは、商人が提供するサービスや商品を顧客が仮想環境で体験することを容易にしたマーケティングツールの一種です。このソフトウェアは一般的に、住宅、自動車、観光地、その他のオブジェクトを仮想的に探索するために使用されます。バーチャルツアーツールは、写真、音声、ビデオクリップ、3Dマップを使って、その場所の360度パースペクティブを作成します。このサービスには、敷地、その周辺、およびその要素の360度パノラマ画像が含まれています。バーチャルリアリティツールの需要の増加、政府当局による投資の急増、インターネットの急速な普及と相まって、世界市場成長の主な要因となっています。
AIアシストチャボバーチャルツアーの採用が増加していることが、世界中の市場需要を促進しています。様々な企業が、A.I.、クラウドコンピューティング、分析ツールなどの先進技術を浸透させ、製品プロモーションを提供することに重点を置いています。例えば、2021年2月、不動産会社のZillow Group, Inc.は、ホームショッパーのツアー用にAI搭載の3Dホームインタラクティブフロアプラットフォームを導入したと発表しました。この新しいプラットフォームは、Zillowのすべての顧客が、不動産資産の売却に関するメディア情報を組み合わせて、3Dプラットフォームを無料で利用できるように設計されています。同様に、2021年3月、TMRW Visualization Companyは、建物の写実的なバーチャルツアーを提供し、潜在的な顧客と共有するSpaceWalkの発売を発表しました。このバーチャルビルツアーのプラットフォームは、屋内と屋外の両方に対応するように作成されており、パソコンやスマートフォンなど、あらゆるスマートデバイスで利用可能です。さらに、先進技術開発への投資の増加や、主要な市場関係者による取り組みの活発化により、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされることになります。しかし、高い対話コストや、バーチャルツアーのソフトウェアやサービスに関する顧客への認識や情報の不足が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。
世界のバーチャルツアーソフトウェア市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、観光および病院部門の成長、デジタル化の進展、AI技術の導入の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋は、高度な分析ツールの採用が増加していることに加え、市場空間における特許出願のための分析プラットフォームの採用が急増していることなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Virtual Tour Software Market is valued at approximately USD 304.6 million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.8% over the forecast period 2022-2029. Virtual tour is a type of marketing tool that facilitated clients to experience services or goods offered by a merchant in a virtual setting. This software is generally used to explore homes, cars, tourist attractions, and other objects virtually. A virtual tour tool creates a 360-degree perspective of the location using pictures, audio, video clips, and 3D maps. This service includes 360-degree panoramic images of the site, its surroundings, and its elements. The increasing demand for virtual reality tools, the surge in investment by government authorities, coupled with the rapid proliferation of the internet are the primary factors that are attributing to the global market growth.
The rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours is propelling the market demand across the world. Various companies are emphasizing penetrating advanced technologies such as A.I., cloud computing, and analytics tools to provide product promotions. For instance, in February 2021, Zillow Group, Inc., a real estate company unveiled that the company introduced an AI-Powered 3D Home interactive floor platform for home shoppers' tours. The new platform is designed for all Zillow customers to utilize the 3D platform for free by combining together media information on selling their real estate assets. Likewise, in March 2021, TMRW Visualization Company announced the launch of SpaceWalk, which offers photorealistic virtual tours of buildings and shares them with potential customers. This platform for virtual building tours was created for both indoor and outdoor settings, and it is available on any smart device, including computers and smartphones. Furthermore, the growing investment in the development of advanced technology, as well as the increasing initiatives by the key market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high interaction costs and lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Virtual Tour Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growth of the tourism and hospitality sector, increasing digitization, along with the rising adoption of AI technology. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increasing adoption of advanced analytics tools, as well as the surge in adoption of the analytics platform for patent filing in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.