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市場調査レポート
商品コード
1258152

国内観光の世界市場規模調査&予測、ツアー別(アドベンチャー、スピリチュアル/文化、スポーツ、週末休暇、その他)、観光別、予約形態別、地域別分析、2022-2029年

Global Domestic Tourism Market Size study & Forecast, by Tour (Adventure, Spiritual/Cultural, Sports, Weekend getaways, Others ), by Tourism, by Mode of Booking and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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国内観光の世界市場規模調査&予測、ツアー別(アドベンチャー、スピリチュアル/文化、スポーツ、週末休暇、その他)、観光別、予約形態別、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年04月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の国内観光市場は、2021年に1兆4,276億2,000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には17.00%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

国内観光とは、1つの国内における旅行と定義されます。国内観光者は、近隣の州に旅行する人たちです。地域の支出に影響を与えるため、国内観光は国内経済にとって不可欠です。このため、地方自治体の財源が向上し、地域社会のサービスやインフラの近代化に活用できるとともに、住民の生活の質を向上させることができます。市場の主な促進要因は、国内所得の増加、キャンプ産業の需要の増加です。さらに、ソーシャルメディアの利用が増加したことにより、国内観光の導入が進み、予測期間2022-2029年の間に市場に有利な成長機会を生み出しています。

キャンプ産業の収益の増加は、キャンプ用家具市場の成長を促進しています。例えば、米国政府は、政府サイトを通じて、民間の旅行代理店に比べて低い宿泊料でキャンプ場の予約を容易にしています。ソーシャルメディアの利用が増加しているため、予測期間中、国内観光の導入が進んでいます。例えば、2021年5月、Instagramの月間アクティブユーザーは世界で10億人を超えていました。そして、旅行の増加は、ミレニアル世代がより多くを費やすことを熱望しているとして増加します。病院ネットによると、米国では10万米ドル以上の収入を得る消費者が高級旅行市場の拡大を牽引しています。2021年には、人口の34%が休暇を予約しており、2020年の19%から増加しています。さらに、旅行者サービスに対するニーズの高まりと高さに伴い、旅行者セキュリティサービスの受け入れと需要は、予測期間中に発展すると予想されます。これに伴い、世界観光機関によると、2019年には30歳未満の旅行者の約85%がFacebook、Instagram、Snapchatなどのオンラインソーシャルネットワークから旅行のアイデアを獲得しています。ソーシャルメディアは彼らに大きな影響を与え、頻繁に旅行へのインスピレーションを与えています。したがって、予測期間中、30歳未満の年齢層の個人は、国内観光産業のかなりの部分を占めると思われます。しかし、国内観光のコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長が阻害されます。

世界の国内観光市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカを含みます。2021年は、欧州が市場を独占しています。欧州には、世界で最も有名な国や都市があり、その多くは魅力的な歴史、対照的な文化、壮大な自然環境を有しています。Dream Big Travel Farによると、2019年の欧州諸国の国内到着者数は6億8,200万人でした。2023年から2030年にかけて、アジア太平洋は最も速いCAGRで成長すると予想されています。アジア太平洋地域を中心とした発展途上国における中間層の所得世帯の急増は、国内観光や観光に大きな影響を与えています。一人当たりGDPの伸びと国内消費の間には正の相関関係があるにもかかわらず、国によってパフォーマンスに大きなばらつきがあるのは、観光産業の成熟度、所得水準、インフラの整備状況、各国の地政学的・経済的環境の違いによるものです。

本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、競合情勢や主要企業の提供するサービスの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • マーケットスナップショット
  • 世界・セグメント別市場推定・予測、2019年~2029年
    • 国内観光市場、地域別、2019-2029年
    • 国内観光市場、ツアー別、2019-2029年
    • 国内観光市場、観光別、2019-2029年
    • 国内観光市場、予約形態別、2019-2029年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査の前提条件

第2章 世界の国内観光市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 本調査の対象となった年
  • 通貨換算レート

第3章 世界の国内観光市場力学

  • 国内観光市場のインパクト分析(2019-2029年)
    • 市場促進要因
      • 国内所得の上昇
      • キャンプ産業の需要増
    • 市場の課題
      • 国内観光の高いコスト
    • 市場機会
      • ソーシャルメディアへの影響力の拡大

第4章 世界の国内観光市場の産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • ソーシャル
    • テクニカル
  • 投資採用モデル
  • アナリストの提言と結論
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略

第5章 リスク評価:COVID-19の影響

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響についての評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 国内観光の世界市場、ツアー別

  • マーケットスナップショット
  • 国内観光の世界市場:ツアー別、実績 - ポテンシャル分析
  • 世界の国内観光市場のツアー別推定・予測2019-2029
  • 国内観光市場、サブセグメント別分析
    • アドベンチャー
    • スピリチュアル/カルチャー
    • スポーツ
    • 週末休暇
    • その他(ビジネス、企画旅行)

第7章 国内観光の世界市場、観光別

  • マーケットスナップショット
  • 世界の国内観光市場:観光別、実績 - ポテンシャル分析
  • 世界の国内観光市場の観光別推定・予測2019-2029
  • 国内観光市場、サブセグメント別分析
    • 現地旅行
    • インターステートトラベル

第8章 国内観光の世界市場:予約形態別

  • マーケットスナップショット
  • 国内観光の世界市場:予約形態別、実績 - ポテンシャル分析
  • 世界の国内観光市場の予約形態別推定・予測2019-2029
  • 国内観光市場、サブセグメント別分析
    • オンライン
    • オフライン

第9章 国内観光の世界市場:地域別分析

  • 国内観光市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • ツアー別の推定・予測、2019年~2029年
      • 観光業別の推定・予測、2019年~2029年
      • 予約のモード別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州国内観光市場のスナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋の国内観光市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカの国内観光市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Abercrombie & Kent USA LLC2
      • 主要な情報
      • 概要
      • 財務(データの入手が可能な場合のみ)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Expedia Group
    • Cox and Kings Ltd.
    • Kensington Tours
    • Micato Safari
    • Scott Dunn Ltd.
    • Tauck, Inc.
    • Thomas Cook India Ltd.
    • La Vacanza Travel
    • Butterfield & Robinson

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査の特徴
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Domestic Tourism Market, report scope
  • TABLE 2. Global Domestic Tourism Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Domestic Tourism Market estimates & forecasts by Tour 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Domestic Tourism Market estimates & forecasts by Tourism 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Domestic Tourism Market estimates & forecasts by Mode of Booking 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Domestic Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Domestic Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Domestic Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Domestic Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Domestic Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Domestic Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Domestic Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Domestic Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Domestic Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Domestic Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Domestic Tourism Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row Domestic Tourism Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Domestic Tourism Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Domestic Tourism Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Domestic Tourism Market, research methodology
  • FIG 2. Global Domestic Tourism Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Domestic Tourism Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Domestic Tourism Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Domestic Tourism Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Domestic Tourism Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Domestic Tourism Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Domestic Tourism Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Domestic Tourism Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Domestic Tourism Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Domestic Tourism Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Domestic Tourism Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Domestic Tourism Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Domestic Tourism Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Domestic Tourism Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Domestic Tourism Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Domestic Tourism Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Domestic Tourism Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Domestic Tourism Market is valued approximately USD 1427.62 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.00% over the forecast period 2022-2029. Domestic travel is defined as travel within a single country. Domestic travellers are people who travel to a nearby state. Due to its impact on local expenditure, domestic travel is essential to the domestic economy. This raises the local government's financial resources, which it may employ to modernise the community's services and infrastructure while also enhancing the quality of life for its residents. The major driving factor for the market are rising domestic income, and rising demand for camping industry. Moreover, increasing use of social media has led the adoption domestic tourism is creating lucrative growth opportunity in the market over the forecast period 2022-2029.

Increasing revenue of camping industry is driving the growth for the camping furniture market. For instance: the U.S. government facilitates campsite booking through the government site at low accommodation charges as compared to the privately owned travel agencies. The increasing use of social media has led the adoption of domestic travel across the forecast period. For instance: as per Statista, May 2021, there were more than 1 billion Instagram monthly active users worldwide. And the increase in travel is increase as the millennials are eager to spend more. According to the Hospitality Net, consumers earning more than USD 100,000 are driving the expansion of the luxury travel market in the United States. In 2021, 34% of the population has booked a vacation, up from 19% in 2020. Additionally, with the rising and high need for traveller services, the acceptance and demand for Traveler Security Services is expected to develop during the forecast period. Along with this, nearly 85% of tourists under 30 years old, according to the World Tourism Organization, acquire ideas for their trips from online social networks like Facebook, Instagram, and Snapchat in 2019. Social media has a big impact on them and frequently inspires them to travel. Therefore, during the projected period, individuals in the under-30 age bracket are likely to account for a sizable portion of the domestic tourism industry. However, the high cost of Domestic Tourism stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Domestic Tourism Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2021, Europe controlled the market. Europe is home to some of the most well-known countries and cities in the world, many of which have fascinating history, contrasting cultures, and magnificent natural settings. According to Dream Big Travel Far, there were 682 million domestic arrivals in European countries in 2019. From 2023 to 2030, Asia Pacific is anticipated to growing with fastest CAGR. The rapid rise in middle class income households in developing countries, particularly in the Asia-Pacific area, has had a significant impact on domestic travel and tourism. Even though there is a positive correlation between the growth of GDP per capita and domestic spending, the wide variations in performance between the countries are caused by the tourism industry's different levels of maturity, income levels, the state of its infrastructure, and the geopolitical and economic environments in each of the countries.

Major market players included in this report are:

  • Abercrombie & Kent USA LLC
  • Expedia Group
  • Cox and Kings Ltd.
  • Kensington Tours
  • Micato Safari
  • Scott Dunn Ltd.
  • Tauck, Inc.
  • Thomas Cook India Ltd.
  • La Vacanza Travel
  • Butterfield & Robinson

Global Domestic Tourism Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Tour, Tourism, Mode of Booking, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Tour offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Tour:

  • Adventure
  • Spiritual/Cultural
  • Sports
  • Weekend getaways
  • Others (business, organized tours)

By Tourism:

  • Local travel
  • Interstate travel

By Mode of Booking:

  • Online
  • Offline

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Domestic Tourism Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Domestic Tourism Market, by Tour, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Domestic Tourism Market, by Tourism, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Domestic Tourism Market, by Mode of Booking, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Domestic Tourism Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Domestic Tourism Market Dynamics

  • 3.1. Domestic Tourism Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising domestic income
      • 3.1.1.2. Rising demand for camping industry
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Cost of Domestic Tourism
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing social media influence

Chapter 4. Global Domestic Tourism Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Investment Adoption Model
  • 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
  • 4.6. Top investment opportunity
  • 4.7. Top winning strategies

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Domestic Tourism Market, by Tour

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Domestic Tourism Market by Tour, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Domestic Tourism Market Estimates & Forecasts by Tour 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Domestic Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Adventure
    • 6.4.2. Spiritual/Cultural
    • 6.4.3. Sports
    • 6.4.4. Weekend getaways
    • 6.4.5. Others (business, organized tours)

Chapter 7. Global Domestic Tourism Market, by Tourism

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Domestic Tourism Market by Tourism, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Domestic Tourism Market Estimates & Forecasts by Tourism 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Domestic Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Local travel
    • 7.4.2. Interstate travel

Chapter 8. Global Domestic Tourism Market, by Mode of Booking

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Domestic Tourism Market by Mode of Booking, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Domestic Tourism Market Estimates & Forecasts by Mode of Booking 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Domestic Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Online
    • 8.4.2. Offline

Chapter 9. Global Domestic Tourism Market, Regional Analysis

  • 9.1. Domestic Tourism Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Domestic Tourism Market
    • 9.2.1. U.S. Domestic Tourism Market
      • 9.2.1.1. Tour breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Tourism breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Mode of Booking breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Domestic Tourism Market
  • 9.3. Europe Domestic Tourism Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Domestic Tourism Market
    • 9.3.2. Germany Domestic Tourism Market
    • 9.3.3. France Domestic Tourism Market
    • 9.3.4. Spain Domestic Tourism Market
    • 9.3.5. Italy Domestic Tourism Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Domestic Tourism Market
  • 9.4. Asia-Pacific Domestic Tourism Market Snapshot
    • 9.4.1. China Domestic Tourism Market
    • 9.4.2. India Domestic Tourism Market
    • 9.4.3. Japan Domestic Tourism Market
    • 9.4.4. Australia Domestic Tourism Market
    • 9.4.5. South Korea Domestic Tourism Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Domestic Tourism Market
  • 9.5. Latin America Domestic Tourism Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Domestic Tourism Market
    • 9.5.2. Mexico Domestic Tourism Market
  • 9.6. Rest of The World Domestic Tourism Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Abercrombie & Kent USA LLC2
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Expedia Group
    • 10.2.3. Cox and Kings Ltd.
    • 10.2.4. Kensington Tours
    • 10.2.5. Micato Safari
    • 10.2.6. Scott Dunn Ltd.
    • 10.2.7. Tauck, Inc.
    • 10.2.8. Thomas Cook India Ltd.
    • 10.2.9. La Vacanza Travel
    • 10.2.10. Butterfield & Robinson

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption