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市場調査レポート
商品コード
1258093
脂肪代替品の世界市場規模の調査・予測、製品別、用途別、地域別分析、2022-2029年Global Fat Replacers Market Size study & Forecast, by Product, By Application and Regional Analysis, 2022-2029 |
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脂肪代替品の世界市場規模の調査・予測、製品別、用途別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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脂肪代替品の世界市場は、2021年に約22億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には6.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
脂肪代替品市場とは、食品中の脂肪の代わりとして使用できる食品成分の市場を指します。脂肪代替品は、食品に添加することで脂肪の食感や風味を模倣することができる成分ですが、カロリーが低く、脂肪含有量も少なくなっています。市場の需要は、主に消費者の健康意識の高まり、より健康的な食品オプションへのニーズの高まり、世界の肥満の増加といった要因によってもたらされます。
また、世界の肥満の増加や健康的な食品へのニーズの高まりは、市場成長の主要な促進要因として作用しています。世界心臓連盟は、世界全体で23億人の子供と大人が太り過ぎや肥満の状態で生活していると推定しています。このまま推移すると、2025年末には世界人口の12%にあたる10億人もの大人が肥満と共存することになると予測されています。同様に、オーガニック・トレード・アソシエーションによると、米国のオーガニック食品市場は2020年に12.4%成長し、売上高は過去最高の564億米ドルに達しました。肥満による糖尿病などの慢性疾患の出現や、健康的な食事に対する意識の高まりが、世界市場における脂肪代替品の需要を促進しています。さらに、低脂肪・低カロリー食品への需要の高まりや、先進的な食品素材への需要の高まりは、今後数年間の市場成長にとって有利な機会をもたらしています。しかし、国際的な食品品質規制やガイドラインの遵守の複雑さが、2022-2029年の予測期間における市場成長を制限しています。
脂肪代替品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカ地域です。北米は、消費者の食習慣の変化が進み、消費者の味覚や嗜好が変化していることから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋も予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。加工食品産業の拡大、脂肪代替品に関する意識の高まり、肥満の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急拡大させています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Fat Replacers Market is valued at approximately USD 2.2 Billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.2% over the forecast period 2022-2029. The fat replacers market refers to the market for food ingredients that can be used as a substitute for fat in food products. Fat replacers are ingredients that can be added to food products to mimic the texture and flavor of fat, but with fewer calories and less fat content. The market demand is primarily driven by the factors such as rising health consciousness among consumers, growing need for healthier food options and increasing obesity across the globe.
In addition, the growing obesity across the world and the increasing need for healthy food products are acting as major driving factors for market growth. The World Heart Federation estimates that 2.3 billion children and adults are living overweight and obese globally. If the current trend rises, it is predicted that as many as 1 billion adults or 12% of the world population will be living with obesity by the end of 2025. Similarly, according to the Organic Trade Association, the US organic food market grew by 12.4% in 2020, reaching a record high of USD 56.4 billion in sales. The emerging chronic diseases such as diabetes due to obesity and the growing awareness about healthy food options are propelling the demand for fat replacers in the global market. Furthermore, the increasing demand for low-fat and low-calorie food products and growing demand for advanced food ingredients presenting lucrative opportunities for market growth over the forthcoming years. However, complexity in adherence to international food quality regulations and guidelines is restricting the market growth over the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Fat Replacers Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue due to the growing change in the eating habits of consumers and changing tastes and preferences of consumers. Whereas, Asia Pacific is also expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as the growing processed food industry, increasing awareness about fat replacers and growing obesity among mass are burgeoning the market growth in the forecasting years.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.