市場調査レポート
商品コード
1251585
エンタープライズ2.0テクノロジーの世界市場規模調査&予測、プラットフォーム別(Wiki、ブログ、RSS、マッシュアップ、オンラインコミュニティ、その他)、企業規模別、業界別、地域別分析、2022-2029年Global Enterprise 2.0 Technologies Market Size study&Forecast, by Platform (Wikis, Blogs, Really Simple Syndication, Mashups, Online Communities, Others) by Enterprise Size, by Industry Vertical and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
エンタープライズ2.0テクノロジーの世界市場規模調査&予測、プラットフォーム別(Wiki、ブログ、RSS、マッシュアップ、オンラインコミュニティ、その他)、企業規模別、業界別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界のエンタープライズ2.0テクノロジー市場は、2021年に約226億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には26%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
エンタープライズ2.0テクノロジーとは、パートナー、社員、顧客のネットワーク構築、つながりの保持、共同作業の支援を目的として、複数の企業がWeb 2.0テクノロジーを採用することです。このインターフェースは、ユーザーが対話し、コンテンツを作成することを可能にし、それはウェブから情報を受け取るだけでなく、それを超えることに似ています。これらの技術は、マーケティング、市場開拓、顧客やサプライヤーとのコミュニケーションなど、ビジネスの外部・内部プロセスを改善するものです。さらに、インターネットの普及とソーシャルメディアの動向の高まりが、エンタープライズ2.0テクノロジーの市場を牽引しています。
企業が高度で優れた技術にシフトしているため、ユーザーにおけるインターネットの普及が進み、エンタープライズ2.0技術の需要を促進しています。インドのインターネット普及率は、2007年のわずか4%から2021年には47%に上昇しました。また、インターネット利用者が多いことから、インドは世界第2位の国としてランク付けされました。1月現在、世界のアクティブなインターネットユーザーは64.4%で、そのうち59.4%はソーシャルメディアユーザーです。2021年には、40~44歳が1日あたり60分、19歳以下が1日あたり49.12分、ソーシャルメディアアプリを利用していると報告されており、ソーシャルメディアの動向が予測されています。また、COVID-19の好影響により、エンタープライズ2.0技術などの先進技術の導入が進み、インダストリー2.0に対する意識が高まり、市場の需要が急増しました。しかし、個人情報漏洩のリスクやセキュリティ上の懸念が、2022-2029年の予測期間を通じてエンタープライズ2.0テクノロジーの市場成長を抑制しています。
人工知能(AI)、機械学習(ML)、ビッグデータ、その他の分析技術の採用が増加しているため、北米がエンタープライズ2.0テクノロジー市場を独占しています。アジア太平洋は、予測期間においてCAGR 28.6%で最も急成長する地域と予測されています。この成長は、エンタープライズ2.0技術などの先端技術への投資の増加によるものと予想されます。さらに、エンタープライズ2.0テクノロジーに関する国民の意識の高まりも、市場需要を押し上げています。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Enterprise 2.0 Technologies Market is valued at approximately USD 22.6 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 26% over the forecast period 2022-2029.Enterprise 2.0 Technologies is the adoption of Web 2.0 technologies by several enterprises to help their partners, employees and customers build networks, retain connections and work together. This interface allows users to interact and create content, it's more similar to going beyond just receiving information from the web. These technologies improve the external and internal processes of business such as marketing, product development and communication with customers and suppliers. Additionally, the increasing penetration of the internet and rising trends of social media is driving the market for Enterprise 2.0 technologies.
The increasing penetration of the Internet among users is driving the demand for Enterprise 2.0 technologies as enterprises are shifting towards advanced and better technologies. In 2021 the Internet penetration of India went up to 47% from just 4% in 2007. India was also ranked as the second country in the world due to its active internet users. As in January, there was a total of 64.4% active internet users globally out of which 59.4% were social media users. The rising trend of social media was projected in 2021 when people reported their average per daytime on social media which is 40 to 44 years people spent 60 minutes per day and 19 years and below spent 49.12 minutes per day on social media apps daily. Moreover, the positive impact of COVID-19 led to the adoption of advanced technologies such as Enterprise 2.0 Technologies and rising awareness about industry 2.0 surged the market demand. However, the risk of personal data leakage and security concerns stifles the market growth of Enterprise 2.0 Technologies throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Enterprise 2.0 Technologies Marketstudy includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World.North America dominated the market for Enterprise 2.0 Technologies due to the increasing adoption of Artificial Intelligence (AI), Machine learning (ML), big data and other analytical technologies. Asia-Pacific is anticipated to be the fastest-growing region in the forecasted period with a CAGR of 28.6%. This growth is expected due to rising investments in advanced technologies such as enterprise 2.0 technologies. Furthermore, the rising awareness among the population regarding Enterprise 2.0 Technologies is also boosting the market demand.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Platform offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: