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市場調査レポート
商品コード
1401376
発酵飲料の世界市場規模調査&予測、タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年Global Fermented Drinks Market Size study & Forecast, by Type (Alcoholic Beverages, Non-alcoholic Beverages), by Distribution Channel (On-trade, Off-trade) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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発酵飲料の世界市場規模調査&予測、タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の発酵飲料市場は2022年に約38億米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には5.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
発酵飲料は、穀物、果物、その他の糖源を発酵させて製造されるアルコールタイプのエタノールを含むおいしいブレンドです。発酵飲料市場は、消費者の間でプロバイオティクス食品・飲料の人気が高まっていることが原動力となっています。しかし、輸送サービスの問題や倉庫保管の低さが、果物や野菜の生産者に大きな損失をもたらしており、これが市場の成長を妨げています。発酵は、酵母や細菌が糖と結合してアルコールと二酸化炭素を生成する自然なプロセスです。ビール、ワイン、蒸留酒は最も一般的な発酵飲料です。
市場を牽引する要因は、健康志向の消費者によるプロバイオティクス飲料への需要の高まりなどです。International Food Council's 2021 Food and Health Surveyによると、買い物客の40%が植物由来の食品や飲食品がより健康的であると考えています。発酵飲料は、最適な水分補給を求める消費者の嗜好と健康意識の高まりにより人気が高まっています。特に新興経済諸国におけるeコマース・プラットフォームの浸透が進んでいることから、市場価値は予測期間中に拡大すると見込まれます。発酵プロセスは、乳製品の味と香りを向上させるだけでなく、健康上の特典に加え、保存期間を延ばす効果もあります。しかし、好ましくない細菌による汚染のリスクが、2023~2030年の予測期間中の市場成長の大きな妨げとなっています。
発酵飲料の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、プロバイオティクス細菌を含む治療製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋は、健康的な食生活に対する意識の高まり、技術開発、メディアの影響力、消費者需要の高まりなどの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。株式会社ヤクルト本社の年次報告書によると、アジア太平洋のプロバイオティクス食品市場規模は、前年比1.5%増の1兆2,000億円です。アニュアルレポートによると、2021年のアジア・オセアニア地域における発酵乳飲料ヤクルトを含む飲食品売上高は、2020年比で11.5%増加したことが明らかになった。2020年のフィナンシャル・エクスプレスのレポートによると、インドには住宅地近くの便利な場所に1,200万もの小売店舗があり、近隣住民が簡単に商品を入手できるようになっています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Fermented Drinks Market is valued at approximately USD 3.80 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.90% over the forecast period 2023-2030. Fermented drinks are delicious blends that contain ethanol, an alcohol type produced by fermenting grains, fruits, and other sugar sources. The market for fermented drinks is driven by the rising popularity of probiotic foods and drinks among consumers. However, issues with transportation services and low warehouse storage are causing significant losses to fruit and vegetable growers, which is hindering market growth. Fermentation is a natural process where yeast or bacteria combine with sugar to create alcohol and carbon dioxide. Beer, wine, and spirits are the most common fermented beverages.
The factor that drives the market such as the rising demand for probiotic drinks from health-conscious consumers. According to the International Food Council's 2021 Food and Health Survey found that 40% of shoppers consider plant-based food and beverages to be healthier. Fermented drinks have become more popular due to consumers' preference for optimal hydration and increased health consciousness. The market value is expected to grow in the forecasted period, driven by the increasing penetration of e-commerce platforms, especially in developing economies. The fermentation process not only improves the taste and aroma of dairy products but also extends their shelf life, in addition to their health benefits. However, the risk of contamination by non-desirable bacteria is a major hindrance to market growth during the forecast period from 2023 to 2030.
The key regions considered for the Global Fermented Drinks Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 due to increasing consumer preference for therapeutic products containing probiotic bacteria. Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as increasing awareness of a healthy diet, technological development, media influence, and growing consumer demand. According to the Yakult Honsha Co. Ltd's Annual Report, it was clear that food and beverage sales, including the fermented milk drink Yakult, in Asia and the Oceanic region increased by 11.5% in 2021 compared to 2020. According to a report by Financial Express in 2020, India has 12 million retail outlets located in convenient spots near residential areas, making it easy for nearby residents to access products.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: