市場調査レポート
商品コード
1236122
乾燥キノコの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ボタン、しいたけ、かき、その他)、用途別(外食産業、小売、産業)、販売チャネル別(B to B、B to C)、地域分析、2022-2029年Global Dried Mushroom Market Size study & Forecast, by Type (Button, Shiitake, Oyster, Other), by Application (Food Service Industry, Retail, Industrial), by Sales Channel (Business to Business, Business to Consumer) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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乾燥キノコの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ボタン、しいたけ、かき、その他)、用途別(外食産業、小売、産業)、販売チャネル別(B to B、B to C)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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乾燥キノコの世界市場は、2021年に約39億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.6%以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
乾燥キノコは、新鮮で食用に適し、洗浄されたマッシュルームから得られます。その後、全体を乾燥させるか、または乾燥前に希望のスタイルにトリミングされます。乾燥キノコは、冷凍キノコを凍結乾燥させることによっても作ることができ、これはフリーズドライ・キノコとして知られています。乾燥キノコは、密閉容器に入れて冷暗所に保管すれば、いつまでも長持ちします。有機食品への需要の高まりと都市化の進展、消費形態の変化が市場成長を促す主な要因となっています。
オーガニック食品の採用が増加していることが、世界の乾燥キノコ市場の成長を促進しています。例えば-米国を拠点とするGood Food Institute(GFI)によると-2019年、米国における植物性食品の小売売上高は54億米ドルとされ、さらに2020年には69億米ドル、2021年には74億米ドルと増加しました。また、ホテル&レストランチェーンの浸透が進み、パッケージ食品の人気が高まっていることも、予測期間中に同市場に有利な成長展望をもたらすでしょう。しかし、乾燥キノコに関連する高コストとキノコの栽培に関連する温度要件が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制します。
乾燥キノコの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、ブランド製品の優位性と、同地域における植物性食品の需要増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋は、消費者直結型ブランドの台頭やパッケージ食品の需要増などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Dried Mushroom Market is valued at approximately USD 3.9 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.6% over the forecast period 2022-2029. Dried mushrooms are obtained from fresh, edible, and cleaned mushrooms. They are then dried entirely or trimmed to the desired style before drying. Dried mushrooms can also be made from frozen mushrooms through the help of lyophilisation these are known as freeze-dried mushrooms. Dried mushrooms last indefinitely if stored in an airtight container in a cool, dark place. The increasing demand for organic foods and growing urbanization along with changing consumption patterns are key factors driving the market growth.
The rising adoption of organic food products is driving the growth of the Global Dried Mushroom Market. For instance - as per USA based Good Food Institute (GFI) - in 2019, the retail sales of plant-based food products in the United States was valued at USD 5.4 billion, and it further increased to USD 6.9 billion in 2020, and USD 7.4 billion in 2021. Also, increasing penetration of hotels & restaurant chains and rising popularity of packaged food products would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost associated with Dried Mushrooms and temperature requirement associated with Mushroom cultivation stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Dried Mushroom Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the increasing demand for plant-based food products in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising emergence of direct-to-consumer brands and increasing demand for packaged food products in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: