市場調査レポート
商品コード
1226444
カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場規模調査、タッチポイントタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2029Global Customer Experience Management Market Size study, by Touch Point Type, By End-Use and Regional Forecasts 2022-2029 |
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カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場規模調査、タッチポイントタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2029 |
出版日: 2023年02月18日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場は、2021年に約92億2,877万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.4%以上の順調な成長率を示すと予想されています。
CXMまたはCEMと略されるカスタマーエクスペリエンスマネジメントは、顧客エンゲージメント、満足、経験に焦点を当てたマーケティング戦略および技術のシステムを指します。カスタマーエクスペリエンスマネジメントによって、顧客はさまざまなタッチポイントを通じて企業と対話し、差別化された体験を生み出すことができます。カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、さまざまなチャネルで強化された顧客体験を提供することで、さまざまな組織が顧客基盤を維持することを可能にします。さらに、カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、組織のブランド・プレゼンスを強化し、顧客ロイヤリティを高めるとともに、顧客離れを抑制することも可能にします。さらに、ビッグデータ解析に対する需要の高まりが、この市場セグメントの成長を可能にしています。カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、顧客の行動と合わせてリアルタイムに追跡することができます。
ビッグデータ解析の需要の高まりは、世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場の成長に向けて貢献しています。例えば、-2021年、世界のビッグデータ分析市場は2400億米ドルと評価され、市場は今後数年間で大きく成長し、2029年までに6500億米ドルに達すると予想されています。また、さまざまな業界でデジタル変革が進み、顧客の行動を理解する必要性が高まっていることも、予測期間中に同市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。しかし、データのプライバシーとセキュリティに対する懸念の高まりが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場の地域分析は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域などの主要地域で検討されています。北米は、BFSI、IT・通信、ヘルスケア業界などのさまざまな業界別で需要が高まっていることから、予測期間中、支配的な地域になると推定されます。顧客体験管理ソフトウェアにおけるデジタル成長の増加とともに、AIとデータ分析の統合が、同地域の成長を加速させています。例えば、2019年5月には、顧客体験管理サービスを提供するMedallia Inc.が、企業がカスタマーサクセス(CS)を推進できる高度なプラットフォームを提供するStrikedeckを買収する計画を発表しています。一方、アジア太平洋地域は、ビッグデータ分析ツールに対する需要の高まりや、同地域におけるデータ駆動型ビジネスインサイトへの移行の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や素材提供の詳細分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も盛り込む予定です。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Customer Experience Management Market is valued at approximately USD 9228.77 Million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.4 % over the forecast period 2022-2029. Customer experience management, abbreviated as CXM or CEM, refers to a system of marketing strategies and technologies that focus on customer engagement, satisfaction, and experience. Customer experience management allows the customer to interact with the company through various touch points to create differentiated experiences. Customer experience management enables various organizations to retain their customer base by offering enhanced customer experience across various channels. Further, customer experience management enables the organization to strengthen its brand presence, increase customer loyalty along with reducing customer churn. Moreover, the rising demand for big data analytics has enabled the growth of the market segment. Customer experience management provides real-time tracking of the customers along with their behavior.
The increasing demand for big data analytics is contributing towards the growth of the Global Customer Experience Management Market. For instance - in 2021, the global big data analytics market was valued at USD 240 billion, and the market is expected to see significant growth over the coming years, and reach USD 650 billion by 2029. Also, the continued digital transformation across various industries and increasing need for understanding customer behavior would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data privacy and security stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The regional analysis of global Customer Experience Management market is considered for the key regions such as Asia Pacific, North America, Europe, Latin America and Rest of the World. North America is estimated to be the dominant region over the forecast period owing to the rising demand across various industry verticals such as BFSI, IT & telecom and healthcare industry. The integration of AI and data analytics along with increased digital growth in customer experience management software has accelerated the growth of the region. For instance, in May 2019, Medallia Inc., a customer experience management service provider, announced plan to acquire Strikedeck, an advanced platform enabling companies to drive customer success (CS). Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising demand for big data analytics tools and increasing transition towards data driven business insights in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Material offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: