表紙:カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場規模調査、タッチポイントタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1226444

カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場規模調査、タッチポイントタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2029

Global Customer Experience Management Market Size study, by Touch Point Type, By End-Use and Regional Forecasts 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場規模調査、タッチポイントタイプ別、エンドユーザー別、地域別予測2022-2029
出版日: 2023年02月18日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場は、2021年に約92億2,877万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.4%以上の順調な成長率を示すと予想されています。

CXMまたはCEMと略されるカスタマーエクスペリエンスマネジメントは、顧客エンゲージメント、満足、経験に焦点を当てたマーケティング戦略および技術のシステムを指します。カスタマーエクスペリエンスマネジメントによって、顧客はさまざまなタッチポイントを通じて企業と対話し、差別化された体験を生み出すことができます。カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、さまざまなチャネルで強化された顧客体験を提供することで、さまざまな組織が顧客基盤を維持することを可能にします。さらに、カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、組織のブランド・プレゼンスを強化し、顧客ロイヤリティを高めるとともに、顧客離れを抑制することも可能にします。さらに、ビッグデータ解析に対する需要の高まりが、この市場セグメントの成長を可能にしています。カスタマーエクスペリエンスマネジメントは、顧客の行動と合わせてリアルタイムに追跡することができます。

ビッグデータ解析の需要の高まりは、世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場の成長に向けて貢献しています。例えば、-2021年、世界のビッグデータ分析市場は2400億米ドルと評価され、市場は今後数年間で大きく成長し、2029年までに6500億米ドルに達すると予想されています。また、さまざまな業界でデジタル変革が進み、顧客の行動を理解する必要性が高まっていることも、予測期間中に同市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。しかし、データのプライバシーとセキュリティに対する懸念の高まりが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場の地域分析は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域などの主要地域で検討されています。北米は、BFSI、IT・通信、ヘルスケア業界などのさまざまな業界別で需要が高まっていることから、予測期間中、支配的な地域になると推定されます。顧客体験管理ソフトウェアにおけるデジタル成長の増加とともに、AIとデータ分析の統合が、同地域の成長を加速させています。例えば、2019年5月には、顧客体験管理サービスを提供するMedallia Inc.が、企業がカスタマーサクセス(CS)を推進できる高度なプラットフォームを提供するStrikedeckを買収する計画を発表しています。一方、アジア太平洋地域は、ビッグデータ分析ツールに対する需要の高まりや、同地域におけるデータ駆動型ビジネスインサイトへの移行の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

市場における最近の開拓

  • 2022年12月、株式会社フレッシュワークスは、ブラジルのスーパーマーケットチェーンであるセント・マルシェに対し、従業員のニーズを満たし生産性を向上させるためのITサービスマネジメントシステム「Freshservice」を発売しました。St.MarcheはFreshserviceを利用することで、ユーザーにより柔軟性を与え、自動化プロセスを改善し、社内の従業員の要望をより迅速に解決しています。

世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場レポート範囲。

  • 過去データ:2019年~2020年~2021年
  • 基本推定年:2021年
  • 予測期間:2022年~2029年
  • レポート対象範囲収益予測、企業ランキング、競合情勢、成長要因、動向など
  • カバーするセグメントタッチポイントタイプ,エンドユース,地域
  • 地域別の範囲北米;欧州;アジア太平洋;ラテンアメリカ;その他世界のその他の地域
  • カスタマイズ範囲レポートのカスタマイズは無料です(アナリストの作業時間8時間まで)。国、地域、セグメント範囲の追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や素材提供の詳細分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も盛り込む予定です。

タッチポイントタイプ別

  • 店舗/支店
  • コールセンター
  • ソーシャルメディア
  • 電子メール
  • モバイル
  • ウェブサービス
  • その他

エンドユーズ別

  • 通信・IT
  • 公共部門
  • エネルギー・公共事業
  • 小売
  • 製造業
  • ヘルスケア
  • BFSI

地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ROE
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • ロアパック
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • RoLA
  • 世界のその他の地域

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界&セグメント別市場の推定・予測、2019年~2029年
    • カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場、地域別、2019年~2029年
    • カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場:タッチポイントタイプ別、2019年~2029年
    • カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場:エンドユーザー別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法の紹介
  • 調査前提条件

第2章 カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場力学

  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • ビッグデータ分析に対する需要の増加
      • クラウドベースのカスタマーエクスペリエンスマネジメントの高度化
    • 市場の課題
      • データプライバシーに対する懸念の高まり
    • 市場機会
      • 様々な業界における継続的なデジタルトランスフォーメーション
      • 顧客行動把握の必要性の高まり

第4章 カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメント:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:タッチポイントタイプ別

  • 市場スナップショット
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:タッチポイントタイプ別、実績-ポテンシャル分析
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:タッチポイントタイプ別推定・予測2019-2029
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場、サブセグメント別分析
    • 店舗/支店
    • コールセンター
    • ソーシャルメディア
    • 電子メール
    • モバイル
    • ウェブサービス
    • その他

第7章 カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:エンドユーザー別

  • 市場スナップショット
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場、エンドユース別、実績-ポテンシャル分析
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場、エンドユース別推定・予測2019-2029
  • カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場、サブセグメント分析
    • テレコム&IT
    • 公共部門
    • エネルギー・公益事業
    • 小売業
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • BFSI

第8章 カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場:地域別分析

  • カスタマーエクスペリエンスマネジメントの世界市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タッチポイントタイプ別の推定・予測、2019年~2029年
      • エンドユーザー別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州カスタマーエクスペリエンスマネジメント市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのカスタマーエクスペリエンスマネジメント市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第9章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Adobe System Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データの入手状況により異なります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Avaya, Inc.
    • CA Technologies
    • Chime Technologies Inc
    • Clarabridge
    • Freshworks Inc.
    • Genesys
    • IBM Corp.
    • Nokia Networks
    • Oracle Corp.

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Customer Experience Management Market, report scope
  • TABLE 2. Global Customer Experience Management Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 3. Global Customer Experience Management Market estimates & forecasts by Touchpoint Type 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 4. Global Customer Experience Management Market estimates & forecasts by End-Use 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 5. Global Customer Experience Management Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 6. Global Customer Experience Management Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 7. Global Customer Experience Management Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 8. Global Customer Experience Management Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 9. Global Customer Experience Management Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 10. Global Customer Experience Management Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 11. Global Customer Experience Management Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 12. Global Customer Experience Management Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 13. Global Customer Experience Management Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 14. Global Customer Experience Management Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 15. U.S. Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 16. U.S. Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 17. U.S. Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 18. Canada Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 19. Canada Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 20. Canada Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 21. UK Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 22. UK Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 23. UK Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 24. Germany Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 25. Germany Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 26. Germany Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 27. France Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 28. France Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 29. France Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 30. Italy Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 31. Italy Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 32. Italy Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 33. Spain Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 34. Spain Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 35. Spain Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 36. RoE Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 37. RoE Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 38. RoE Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 39. China Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 40. China Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 41. China Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 42. India Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 43. India Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 44. India Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 45. Japan Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 46. Japan Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 47. Japan Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 48. South Korea Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 49. South Korea Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 50. South Korea Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 51. Australia Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 52. Australia Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 53. Australia Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 54. RoAPAC Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 55. RoAPAC Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 56. RoAPAC Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 57. Brazil Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 58. Brazil Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 59. Brazil Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 60. Mexico Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 61. Mexico Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 62. Mexico Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 63. RoLA Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 64. RoLA Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 65. RoLA Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 66. Row Customer Experience Management Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 67. Row Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 68. Row Customer Experience Management Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Million)
  • TABLE 69. List of secondary sources, used in the study of global Customer Experience Management Market
  • TABLE 70. List of primary sources, used in the study of global Customer Experience Management Market
  • TABLE 71. Years considered for the study
  • TABLE 72. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Customer Experience Management Market, research methodology
  • FIG 2. Global Customer Experience Management Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Customer Experience Management Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Customer Experience Management Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Customer Experience Management Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Customer Experience Management Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Customer Experience Management Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Customer Experience Management Market by segment, 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 10. Global Customer Experience Management Market by segment, 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 11. Global Customer Experience Management Market by segment, 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 12. Global Customer Experience Management Market by segment, 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 13. Global Customer Experience Management Market by segment, 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 14. Global Customer Experience Management Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Customer Experience Management Market 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 16. Europe Customer Experience Management Market 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 17. Asia Pacific Customer Experience Management Market 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 18. Latin America Customer Experience Management Market 2019 & 2029 (USD Million)
  • FIG 19. Global Customer Experience Management Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Customer Experience Management Market is valued at approximately USD 9228.77 Million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.4 % over the forecast period 2022-2029. Customer experience management, abbreviated as CXM or CEM, refers to a system of marketing strategies and technologies that focus on customer engagement, satisfaction, and experience. Customer experience management allows the customer to interact with the company through various touch points to create differentiated experiences. Customer experience management enables various organizations to retain their customer base by offering enhanced customer experience across various channels. Further, customer experience management enables the organization to strengthen its brand presence, increase customer loyalty along with reducing customer churn. Moreover, the rising demand for big data analytics has enabled the growth of the market segment. Customer experience management provides real-time tracking of the customers along with their behavior.

The increasing demand for big data analytics is contributing towards the growth of the Global Customer Experience Management Market. For instance - in 2021, the global big data analytics market was valued at USD 240 billion, and the market is expected to see significant growth over the coming years, and reach USD 650 billion by 2029. Also, the continued digital transformation across various industries and increasing need for understanding customer behavior would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data privacy and security stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The regional analysis of global Customer Experience Management market is considered for the key regions such as Asia Pacific, North America, Europe, Latin America and Rest of the World. North America is estimated to be the dominant region over the forecast period owing to the rising demand across various industry verticals such as BFSI, IT & telecom and healthcare industry. The integration of AI and data analytics along with increased digital growth in customer experience management software has accelerated the growth of the region. For instance, in May 2019, Medallia Inc., a customer experience management service provider, announced plan to acquire Strikedeck, an advanced platform enabling companies to drive customer success (CS). Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising demand for big data analytics tools and increasing transition towards data driven business insights in the region.

Major market players included in this report are:

  • Adobe System Inc.
  • Avaya, Inc.
  • CA Technologies
  • Chime Technologies Inc
  • Clarabridge
  • Freshworks Inc.
  • Genesys
  • IBM Corp.
  • Nokia Networks
  • Oracle Corp.

Recent Developments in the Market:

  • In December 2022, Freshworks Inc, launched Freshservice, an IT service management system, to St. Marche, a Brazilian supermarket chain, to meet employee needs and increase productivity. With the help of Freshservice, St. Marche provide users with more flexibility and improves their automation process to resolve internal employee requests more quickly.

Global Customer Experience Management Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Touchpoint Type, End-Use, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Material offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Touch Point Type:

  • Store/Branch
  • Call center
  • Social media
  • E-mail
  • Mobile
  • Web services
  • Others

By End-Use:

  • Telecom & IT
  • Public sector
  • Energy and utilities
  • Retail
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • BFSI

By Region:

  • North America
    • U.S.
    • Canada
  • Europe
    • UK
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Italy
    • ROE
  • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • RoAPAC
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.1. Customer Experience Management Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.2. Customer Experience Management Market, by Touchpoint Type, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.3. Customer Experience Management Market, by End-Use, 2019-2029 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Customer Experience Management Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Customer Experience Management Market Dynamics

  • 3.1. Customer Experience Management Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing demand for big data analytics
      • 3.1.1.2. Advancement in cloud-based customer experience management
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Rising concern over data privacy
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Continued digital transformation across various industries
      • 3.1.3.2. Increasing need for Understanding customer behaviour

Chapter 4. Global Customer Experience Management Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Customer Experience Management Market, by Touchpoint Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Customer Experience Management Market by Touchpoint Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Customer Experience Management Market Estimates & Forecasts by Touchpoint Type 2019-2029 (USD Million)
  • 6.4. Customer Experience Management Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Store/Branch
    • 6.4.2. Call center
    • 6.4.3. Social media
    • 6.4.4. E-mail
    • 6.4.5. Mobile
    • 6.4.6. Web services
    • 6.4.7. Others

Chapter 7. Global Customer Experience Management Market, by End-Use

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Customer Experience Management Market by End-Use, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Customer Experience Management Market Estimates & Forecasts by End-Use 2019-2029 (USD Million)
  • 7.4. Customer Experience Management Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Telecom & IT
    • 7.4.2. Public sector
    • 7.4.3. Energy and utilities
    • 7.4.4. Retail
    • 7.4.5. Manufacturing
    • 7.4.6. Healthcare
    • 7.4.7. BFSI

Chapter 8. Global Customer Experience Management Market, Regional Analysis

  • 8.1. Customer Experience Management Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Customer Experience Management Market
    • 8.2.1. U.S. Customer Experience Management Market
      • 8.2.1.1. Touchpoint Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. End-Use breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Customer Experience Management Market
  • 8.3. Europe Customer Experience Management Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Customer Experience Management Market
    • 8.3.2. Germany Customer Experience Management Market
    • 8.3.3. France Customer Experience Management Market
    • 8.3.4. Spain Customer Experience Management Market
    • 8.3.5. Italy Customer Experience Management Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Customer Experience Management Market
  • 8.4. Asia-Pacific Customer Experience Management Market Snapshot
    • 8.4.1. China Customer Experience Management Market
    • 8.4.2. India Customer Experience Management Market
    • 8.4.3. Japan Customer Experience Management Market
    • 8.4.4. Australia Customer Experience Management Market
    • 8.4.5. South Korea Customer Experience Management Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Customer Experience Management Market
  • 8.5. Latin America Customer Experience Management Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Customer Experience Management Market
    • 8.5.2. Mexico Customer Experience Management Market
    • 8.5.3. Rest of Latin America Customer Experience Management Market
  • 8.6. Rest of The World Customer Experience Management Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. Adobe System Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. Avaya, Inc.
    • 9.2.3. CA Technologies
    • 9.2.4. Chime Technologies Inc
    • 9.2.5. Clarabridge
    • 9.2.6. Freshworks Inc.
    • 9.2.7. Genesys
    • 9.2.8. IBM Corp.
    • 9.2.9. Nokia Networks
    • 9.2.10. Oracle Corp.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption