市場調査レポート
商品コード
1215317
ゲームエンジンの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、タイプ別(2Dゲームエンジン、3Dゲームエンジン、その他)、プラットフォーム別(モバイル、コンソール、コンピューター、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Game Engines Market Size study & Forecast, by Component (Solution, Services) by Type (2D Game Engines, 3D Game Engines, Others), by Platform (Mobile, Console, Computer, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ゲームエンジンの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、タイプ別(2Dゲームエンジン、3Dゲームエンジン、その他)、プラットフォーム別(モバイル、コンソール、コンピューター、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のゲームエンジン市場は、2021年に約21億4000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には16.76%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
ゲームエンジンは、主にビデオゲームの作成を目的としたソフトウェアシステムで、通常、サポートプログラムや必須ライブラリが組み込まれています。市場の成長は、3Dモバイルゲームの開発の高まり、ビデオゲームにおける技術的進歩の増加、ゲームハードウェアの開発への注目の高まりなどの要因によって大きく左右されます。
ビデオゲーム市場の成長は、市場の成長に好影響を与えています。Statistaによると、2020年、世界のビデオゲームの価値は約1,558億9,000万米ドルと推定されます。また、2025年には2688億1000万米ドルに達すると予想されています。また、2025年には2,688億1,000万米ドルに達すると予想され、人口の増加に伴い、ビデオゲームに対する需要が高まっています。さらに、技術的に高度な製品の導入が進み、クラウドゲーミングの動向も高まっていることから、予測期間中にさまざまなビジネスチャンスが生まれると考えられます。しかし、高いシステム要件と相互互換性の障壁が、2022年から2029年の予測期間を通して市場成長に課題しています。
世界のゲームエンジン市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。アジア太平洋地域は、モバイルプラットフォームの普及が進んでいることと、ビデオゲームをプレイしたり作成したりする傾向が強まっていることから、収益面で市場を独占しています。一方、世界のその他の地域は、現地で開発されるビデオゲームへの投資や需要の急増、主要企業の市場参入などの要因から、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予想されます。
最近の市場の開拓。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Game Engines Market is valued at approximately USD 2.14 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 16.76% over the forecast period 2022-2029. A game engine is a software system that is primarily intended for the creation of video games and usually incorporates supporting programs and essential libraries. The market growth is majorly driven by the factors such as the rising development of 3D mobile games, increasing technological advancements in video games, and growing focus on the development of gaming hardware.
The growth of the video gaming market is exhibiting a positive influence on the growth of the market. According to Statista, in 2020, the global video game was estimated to value at around USD 155.89 billion. Also, it is anticipated that the market flourishingly grows and reach USD 268.81 billion by 2025. Accordingly, the rising demand for video games among the population is fostering the market demand at a significant rate. Moreover, the rising introduction of technologically advanced products, as well as the growing trend of cloud gaming are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high system requirements and cross-compatibility barriers are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Game Engines Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing penetration of mobile platforms, along with the growing trend towards playing and creating video games. Whereas, the Rest of the World is also expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as surging investment and demand in locally developing video games and the active participation of key players in the market space.
Recent Developments in the Market:
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: