表紙:ゲームエンジンの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、タイプ別(2Dゲームエンジン、3Dゲームエンジン、その他)、プラットフォーム別(モバイル、コンソール、コンピューター、その他)、地域別分析、2022-2029年
市場調査レポート
商品コード
1215317

ゲームエンジンの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、タイプ別(2Dゲームエンジン、3Dゲームエンジン、その他)、プラットフォーム別(モバイル、コンソール、コンピューター、その他)、地域別分析、2022-2029年

Global Game Engines Market Size study & Forecast, by Component (Solution, Services) by Type (2D Game Engines, 3D Game Engines, Others), by Platform (Mobile, Console, Computer, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ゲームエンジンの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、タイプ別(2Dゲームエンジン、3Dゲームエンジン、その他)、プラットフォーム別(モバイル、コンソール、コンピューター、その他)、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年01月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のゲームエンジン市場は、2021年に約21億4000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には16.76%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。

ゲームエンジンは、主にビデオゲームの作成を目的としたソフトウェアシステムで、通常、サポートプログラムや必須ライブラリが組み込まれています。市場の成長は、3Dモバイルゲームの開発の高まり、ビデオゲームにおける技術的進歩の増加、ゲームハードウェアの開発への注目の高まりなどの要因によって大きく左右されます。

ビデオゲーム市場の成長は、市場の成長に好影響を与えています。Statistaによると、2020年、世界のビデオゲームの価値は約1,558億9,000万米ドルと推定されます。また、2025年には2688億1000万米ドルに達すると予想されています。また、2025年には2,688億1,000万米ドルに達すると予想され、人口の増加に伴い、ビデオゲームに対する需要が高まっています。さらに、技術的に高度な製品の導入が進み、クラウドゲーミングの動向も高まっていることから、予測期間中にさまざまなビジネスチャンスが生まれると考えられます。しかし、高いシステム要件と相互互換性の障壁が、2022年から2029年の予測期間を通して市場成長に課題しています。

世界のゲームエンジン市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。アジア太平洋地域は、モバイルプラットフォームの普及が進んでいることと、ビデオゲームをプレイしたり作成したりする傾向が強まっていることから、収益面で市場を独占しています。一方、世界のその他の地域は、現地で開発されるビデオゲームへの投資や需要の急増、主要企業の市場参入などの要因から、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。

  • Unity Software, Inc.
  • アンリアル・エンジン(エピック・ゲームズ)
  • ココス・エンジン(YAJIソフトウェア)
  • ヨーヨー・ゲームス(YoYo Games Ltd.(ゲームメーカースタジオ2)
  • RPGツクール(株式会社デジカ)
  • Buildbox(株式会社AppOnboard)
  • Marmalade SDK(マーマレードSDK
  • Crytek GmbH
  • Solar2D LLC
  • ザ・ゲームクリエイターズLtd.(AppGameKit)

最近の市場の開拓。

  • 2022年4月、Sony, Inc.は、メタバース空間における関係改善を目的として、Epic Gamesに約10億米ドルを投資する予定であると宣言しました。
  • 2020年、Sony, Inc.は、ビデオゲームとUnreal EngineのメーカーであるEpic Gamesに総額2億5000万米ドルを出資し、1.4%のシェアを獲得したと発表しました。その後、2021年4月にもEpic Gamesに2億米ドルを出資しています。したがって、これらの投資は、ゲームエンジン会社がゲーム開発エンジンを強化し、無料で提示することを支援します。

世界ゲームエンジン市場調査範囲。

  • 過去データ:2019年~2020年~2021年
  • 基本推定:2021年
  • 予測期間:2022年~2029年
  • レポート対象範囲収益予測、企業ランキング、競合情勢、成長要因、動向など
  • カバーするセグメントコンポーネント,タイプ,プラットフォーム,地域
  • 地域別の範囲北米;欧州;アジア太平洋;ラテンアメリカ;その他世界のその他の地域
  • カスタマイズ範囲レポートのカスタマイズは無料です(アナリストの作業時間8時間まで)。国、地域、セグメント範囲の追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。

コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス

タイプ別

  • 2Dゲームエンジン
  • 3Dゲームエンジン
  • その他

プラットフォーム別

  • モバイル
  • 家庭用ゲーム機
  • コンピュータ
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • イタリア
  • ROE
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • ロアパック
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • RoLA
  • 世界のその他の地域

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界・セグメント別市場推定・予測、2019年~2029年
    • ゲームエンジン市場:地域別、2019年~2029年
    • ゲームエンジン市場:コンポーネント別、2019年~2029年
    • ゲームエンジン市場:タイプ別、2019年~2029年
    • ゲームエンジン市場:プラットフォーム別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 ゲームエンジンの世界市場の定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ゲームエンジンの世界市場力学

  • ゲームエンジン市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • 3Dモバイルゲームの開発の増加
      • ビデオゲーム市場の成長
    • 市場の課題
      • 高いシステム要件
      • クロスコンパチビリティの障壁
    • 市場機会
      • 技術的に高度な製品のイントロダクションの増加
      • クラウドゲーミングのトレンドの高まり

第4章 ゲームエンジンの世界市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメント:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 ゲームエンジンの世界市場、コンポーネント別

  • 市場スナップショット
  • ゲームエンジンの世界市場コンポーネント別性能-ポテンシャル分析
  • ゲームエンジンの世界市場、コンポーネント別推定・予測2019-2029
  • ゲームエンジン市場、サブセグメント別分析
    • ソリューション
    • サービス

第7章:ゲームエンジンの世界市場:タイプ別

  • 市場スナップショット
  • ゲームエンジンの世界市場:タイプ別、性能別、ポテンシャル分析
  • ゲームエンジンの世界市場、タイプ別推定・予測2019-2029
  • ゲームエンジン市場、サブセグメント別分析
    • 2Dゲームエンジン
    • 3Dゲームエンジン
    • その他

第8章 ゲームエンジンの世界市場:プラットフォーム別

  • 市場スナップショット
  • ゲームエンジンの世界市場:プラットフォーム別、性能別、ポテンシャル分析
  • ゲームエンジンの世界市場、プラットフォーム別推定・予測(2019-2029年
  • ゲームエンジン市場、サブセグメント別分析
    • モバイル
    • コンソール
    • コンピュータ
    • その他

第9章 ゲームエンジンの世界市場:地域別分析

  • ゲームエンジン市場:地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • コンポーネント別の推定・予測、2019-2029年
      • タイプ別の推定・予測、2019年~2029年
      • プラットフォーム別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州ゲームエンジン市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域ゲームエンジン市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのゲームエンジン市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Unity Software, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データの入手状況により異なります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Unreal Engine(Epic Games)
    • Cocos Engine(YAJI Software)
    • YoYo Games Ltd.(GameMaker Studio 2)
    • RPG Maker(DEGICA Co., Ltd.)
    • Buildbox(AppOnboard, Inc.)
    • Marmalade SDK
    • Crytek GmbH
    • Solar2D LLC
    • The Game Creators Ltd.(AppGameKit)

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Game Engines Market, report scope
  • TABLE 2. Global Game Engines Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Game Engines Market estimates & forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Game Engines Market estimates & forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Game Engines Market estimates & forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Game Engines Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Game Engines Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Game Engines Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Game Engines Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Game Engines Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Game Engines Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Game Engines Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Game Engines Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Game Engines Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Game Engines Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Game Engines Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row Game Engines Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Game Engines Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Game Engines Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Game Engines Market, research methodology
  • FIG 2. Global Game Engines Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Game Engines Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Game Engines Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Game Engines Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Game Engines Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Game Engines Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Game Engines Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Game Engines Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Game Engines Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Game Engines Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Game Engines Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Game Engines Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Game Engines Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Game Engines Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Game Engines Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Game Engines Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Game Engines Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Game Engines Market is valued at approximately USD 2.14 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 16.76% over the forecast period 2022-2029. A game engine is a software system that is primarily intended for the creation of video games and usually incorporates supporting programs and essential libraries. The market growth is majorly driven by the factors such as the rising development of 3D mobile games, increasing technological advancements in video games, and growing focus on the development of gaming hardware.

The growth of the video gaming market is exhibiting a positive influence on the growth of the market. According to Statista, in 2020, the global video game was estimated to value at around USD 155.89 billion. Also, it is anticipated that the market flourishingly grows and reach USD 268.81 billion by 2025. Accordingly, the rising demand for video games among the population is fostering the market demand at a significant rate. Moreover, the rising introduction of technologically advanced products, as well as the growing trend of cloud gaming are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high system requirements and cross-compatibility barriers are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Game Engines Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing penetration of mobile platforms, along with the growing trend towards playing and creating video games. Whereas, the Rest of the World is also expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as surging investment and demand in locally developing video games and the active participation of key players in the market space.

Major market players included in this report are:

  • Unity Software, Inc.
  • Unreal Engine (Epic Games)
  • Cocos Engine (YAJI Software)
  • YoYo Games Ltd. (GameMaker Studio 2)
  • RPG Maker (DEGICA Co., Ltd.)
  • Buildbox (AppOnboard, Inc.)
  • Marmalade SDK
  • Crytek GmbH
  • Solar2D LLC
  • The Game Creators Ltd. (AppGameKit)

Recent Developments in the Market:

  • In April 2022, Sony, Inc. declared that the company planned to invest approximately USD 1 billion into Epic Games with the objective of improving its relationship in the metaverse space.
  • In 2020, Sony, Inc. announced a total investment of USD 250 million into the Fortnite video game and Unreal Engine maker, Epic Games, for a 1.4% share. The company followed up by investing another USD 200 million in Epic Games in April 2021. Accordingly, these investments assist game engine companies to strengthen and present game development engines for free.

Global Game Engines Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Type, Platform, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Solution
  • Services

By Type:

  • 2D Game Engines
  • 3D Game Engines
  • Others

By Platform:

  • Mobile
  • Console
  • Computer
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Game Engines Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Game Engines Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Game Engines Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Game Engines Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Game Engines Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Game Engines Market Dynamics

  • 3.1. Game Engines Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing development of 3D mobile games
      • 3.1.1.2. Growth of the video gaming market
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High system requirements
      • 3.1.2.2. Cross compatibility barriers
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising introduction of technologically advanced products
      • 3.1.3.2. Growing trend of cloud gaming

Chapter 4. Global Game Engines Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Game Engines Market, by Component

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Game Engines Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Game Engines Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Game Engines Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Solution
    • 6.4.2. Services

Chapter 7. Global Game Engines Market, by Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Game Engines Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Game Engines Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Game Engines Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. 2D Game Engines
    • 7.4.2. 3D Game Engines
    • 7.4.3. Others

Chapter 8. Global Game Engines Market, by Platform

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Game Engines Market by Platform, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Game Engines Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Game Engines Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Mobile
    • 8.4.2. Console
    • 8.4.3. Computer
    • 8.4.4. Others

Chapter 9. Global Game Engines Market, Regional Analysis

  • 9.1. Game Engines Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Game Engines Market
    • 9.2.1. U.S. Game Engines Market
      • 9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Game Engines Market
  • 9.3. Europe Game Engines Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Game Engines Market
    • 9.3.2. Germany Game Engines Market
    • 9.3.3. France Game Engines Market
    • 9.3.4. Spain Game Engines Market
    • 9.3.5. Italy Game Engines Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Game Engines Market
  • 9.4. Asia-Pacific Game Engines Market Snapshot
    • 9.4.1. China Game Engines Market
    • 9.4.2. India Game Engines Market
    • 9.4.3. Japan Game Engines Market
    • 9.4.4. Australia Game Engines Market
    • 9.4.5. South Korea Game Engines Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Game Engines Market
  • 9.5. Latin America Game Engines Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Game Engines Market
    • 9.5.2. Mexico Game Engines Market
    • 9.5.3. Rest of Latin America Game Engines Market
  • 9.6. Rest of The World Game Engines Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Unity Software, Inc.
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Unreal Engine (Epic Games)
    • 10.2.3. Cocos Engine (YAJI Software)
    • 10.2.4. YoYo Games Ltd. (GameMaker Studio 2)
    • 10.2.5. RPG Maker (DEGICA Co., Ltd.)
    • 10.2.6. Buildbox (AppOnboard, Inc.)
    • 10.2.7. Marmalade SDK
    • 10.2.8. Crytek GmbH
    • 10.2.9. Solar2D LLC
    • 10.2.10. The Game Creators Ltd. (AppGameKit)

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption