市場調査レポート
商品コード
1131956
大豆ベース食品の世界市場規模調査、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028Global Soy-based Food Market Size study, By Product Type, By Distribution Channel, and Regional Forecasts 2022-2028 |
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大豆ベース食品の世界市場規模調査、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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大豆ベース食品は、大豆を主成分とし、人工素材や動物由来の食品を使用せずに製造された食品です。
肉の代替品、非乳製品スプレッド、非乳製品ヨーグルト、非乳製品チーズ、非乳製品アイスクリームといった従来の大豆ベースの食品は、消費者の現代の味覚パターンに合うように設計されています。乳糖不耐症人口の増加、植物由来の製品に対する需要の急増、大豆由来製品に対する消費者の意識の高まりが、世界市場の需要を促進する主な要因となっています。Good Food Instituteによると、2018年、米国の植物性食品セクターは49億米ドルを占めています。また、この分野は43%の成長率で漸増し、2020年には70億米ドルに達しています。これにより、植物由来食品の需要の増加が大豆由来食品の需要を後押しし、世界的に市場の成長を加速させています。しかし、オリーブオイルのような代替品や大豆タンパク質の抗栄養成分の利用が、2022-2028年の予測期間における市場の成長を妨げています。また、菜食主義の傾向の高まりや、主要な市場参加者による製品の進歩や発売数の増加は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。
大豆ベース食品の世界市場調査のために考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、大豆油および大豆ベースの製品に対する需要の急増と、健康および持続可能性に対する意識の高まりにより、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋は、予測期間2022-2028において最高のCAGRを示すと予想されます。乳糖不耐症人口の増加、植物性肉製品の採用拡大などの要因は、アジア太平洋地域の大豆ベース食品市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品タイプ別。
肉類代替品
非乳製品ヨーグルト
非乳製品スプレッド
非乳製品アイスクリーム
非乳製品チーズ
流通チャネル別
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインショップ
その他流通チャネル
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界の大豆由来食品市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Soy-based Food Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.45% over the forecast period 2022-2028. Soy-based food is a food product that is produced mostly or completely with soy as its main ingredients without the usage of artificial ingredients or animal-source foods. Traditional soy-based foods such as meat substitutes, non-dairy spread, non-dairy yogurt, non-dairy cheese and non-dairy ice cream are designed to fit the contemporary taste patterns of consumers. The increasing lactose intolerant population, surging demand for plant-based products, coupled with rising consumer awareness for soy-based products are the primary factors propelling the global market demand. According to the Good Food Institute, in 2018, the plant-based food sector in the United States accounted for USD 4.9 billion. In addition, the sector is progressively rising with a growth rate of 43% and reached USD 7 billion in 2020. Thereby, the increasing demand for plant-based food products is fueling the demand for Soy-based Food, which is accelerating the market growth across the globe. However, the availability of substitutes like olive oil and anti-nutritional components of soy protein hinders the growth of the market over the forecast period of 2022-2028. Also, the growing trend of veganism and the rising number of product advancements and launches by the key market players are anticipated to act as catalyzing factors for the market demand during the forecast period.
The key regions considered for the global Soy-based Food Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the surging demand for soy oil and soy-based products and increasing health and sustainability awareness. Whereas, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR over the forecast period 2022-2028. Factors such as the increasing number of lactose intolerant population, as well as growing adoption of plant-based meat products, would create lucrative the growth prospects for the Soy-based Food Market across the Asia-Pacific region.
Major market players included in this report are:
DuPont Solae
Northern Soy, Inc.
Cargill Inc.
ADM Inc.
Solbar Ningbo Protein Technology Co., Ltd.
Whole Soy & Co.
The Scoular Company
Linyi Shansong Biological Products Co. Ltd.
Unilever plc
Danone SA
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product Type:
Meat Substitutes
Non- dairy Yogurt
Non-dairy Spread
Non- dairy Ice Cream
Non- dairy Cheese
By Distribution Channel:
Hypermarket/Supermarket
Convenience Stores
Online Retail Stores
Other Distribution Channel
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Soy-based Food Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors