市場調査レポート
商品コード
1131893
エッジアナリティクスの世界市場規模調査、コンポーネント別、タイプ別、導入モデル別、エンドユース産業別)、地域別予測2022-2028年Global Edge Analytics Market Size study, By Component, By Type, By Deployment Model, By End Use Industry ), and Regional Forecasts 2022-2028 |
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エッジアナリティクスの世界市場規模調査、コンポーネント別、タイプ別、導入モデル別、エンドユース産業別)、地域別予測2022-2028年 |
出版日: 2022年09月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のエッジアナリティクス市場は、2021年に約64億米ドルと評価され、予測期間2022年から2028年には24.9%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
エッジアナリティクスは、データ収集・分析アプローチと定義され、データを集中データストアに持ち込む代わりに、センサー、ネットワークスイッチ、その他のIoTデバイスのデータに対して自動データ収集・分析を行い、実用的な洞察を見出すことができます。エッジアナリティクスは、データのリアルタイム分析、高い拡張性、中央システムの必要性の排除、スピードの向上、レイテンシーの短縮など、いくつかの利点を提供します。世界のIoT接続デバイスの浸透の高まりと、主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアティブと相まって、処方分析の採用が増加していることは、世界市場の需要を加速させている要因です。例えば、The Mercator Institute for China Studies(MERICs)によると、2020年の世界におけるIoT接続数(コネクテッドカー、スマートホーム機器、コネクテッド産業機器を含む)は120億と推定され、2030年までの予測では、この数は1250億に達すると言われています。さらに、市場の大手企業は、エッジアナリティクスの採用拡大をてこに、高度なエッジアナリティクスソリューションの提供に向けて、戦略的な協業に取り組んでいます。例えば、2020年5月、IBMとNVIDIAは、ヘルスケア、輸送、エネルギーグリッド、倉庫、スマートシティなど、さまざまな業界向けにエッジアナリティクスソリューションを共同で提供するための協業を発表しています。また、新興市場におけるさまざまな産業のデジタル化の進展や、リアルタイム監視ソリューションの採用拡大も、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予測されます。しかし、エッジアナリティクス機器に関連する高い導入コストや、サイバーセキュリティやデータ侵害に対する懸念の高まりが、20222年から2028年の予測期間における市場成長を阻害しています。
エッジアナリティクスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、エッジアナリティクスの利用が拡大していることと、同地域の大手市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022年から2028年にかけて大きな成長率を示すと予測されています。IoT接続デバイスの盛んな採用や、デジタル化を促進するための有利な政府の取り組みなどの要因は、アジア太平洋地域全体のエッジアナリティクス市場に有利に成長する見込みです。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
コンポーネント別
ソリューション
サービス
タイプ別
記述的分析(Descriptive Analytics
予測分析(Predictive Analytics
プリスクリプティブ・アナリティクス
デプロイメントモデル別
オンプレミス
クラウド
エンドユーザーの業種別
小売
eコマース・家電製品
エネルギー・公共事業
ヘルスケア
輸送・ロジスティクス
IT・通信
製造業
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
市場調査「世界のエッジアナリティクス市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザリー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Edge Analytics Market is valued approximately USD 6.4 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 24.9 % over the forecast period 2022-2028.
The Edge Analytics can be defined as data collection and analysis approach in which an automated data collection and analysis is performed on data at a sensor, network switch or other IoT devices instead of bringing the data to the centralized data store to find actionable insights. The application of edge Analytics offers several advantages such as real time analysis of data, high scalability, eliminate the need of central system, improves speed, and reduces latency etc. The growing penetration of IoT connected Devices Worldwide and increasing adoption of prescriptive analysis coupled with strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to The Mercator Institute for China Studies (MERICs)- in 2020 Globally, the total number of IoT connections (including connected cars, smart home devices, connected industrial equipment) was estimated at 12 billion and as per projections by*2030, this number would reach to 125 billion. Furthermore, leading market players are working towards strategic collaborations to offer advanced edge analytics solutions to leverage the growing adoption of Edge Analytics. For instance, in May 2020, IBM and NVIDIA announced collaboration to jointly offer edge analytics solution for different industries such as healthcare, transportation, energy grids, warehouses, and smart cities among others. Also, growing digitization across different industries in emerging markets as well as increasing adoption of real time monitoring solutions are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a high deployment cost associated with Edge Analytics devices and rising concern over cyber security and data breaches impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Edge Analytics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing utilization of edge analytics and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving adoption of IoT connected devices and favorable government initiatives to promote digitalization, would create lucrative growth prospects for the Edge Analytics Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
Cisco Corporation (US)
Oracle Corporation (US)
SAP SE (Germany)
SAS Institute (US)
Apigee Corporation (US)
Predixion Software (US)
AGT International Inc. (Switzerland)
Foghorn Systems (US)
CGI Group Inc. (Canada)
Analytic Edge (India)
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component
Solution
Service
By Type
Descriptive Analytics
Predictive Analytics
Prescriptive Analytics
By Deployment Model
On-Premise
Cloud
By End Use Industry
Retail
E-Commerce and Consumer Electronics
Energy and Utilities
Healthcare
Transportation and Logistics
IT and Telecom
Manufacturing
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Edge Analytics Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors