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市場調査レポート
商品コード
1125342
ウェブトゥーンの世界市場規模調査、タイプ別(コメディ、アクション、SF、ホラー、ロマンス、その他)、収益モデル別(購読ベース、アドベース)、アプリケーション別(モバイル、ラップトップ、タブレット、テレビ)、地域別予測2022-2028Global Webtoons Market Size study, By Type (Comedy, Action, Sci-Fic, Horror, Romance, Others), By Revenue Model (Subscription Based, Adds bases), By Application (Mobile, Laptop, Tablets, Television), and Regional Forecasts 2022-2028 |
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ウェブトゥーンの世界市場規模調査、タイプ別(コメディ、アクション、SF、ホラー、ロマンス、その他)、収益モデル別(購読ベース、アドベース)、アプリケーション別(モバイル、ラップトップ、タブレット、テレビ)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年08月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ウェブトゥーンまたはウェブコミックは、オンラインで公開されるアニメーション漫画または一連の漫画と定義することができ、スマートフォン、ノートパソコン、スマートテレビなど、さまざまなデバイスからアクセスすることができます。
従来のコミックや新聞が左から右へと読まれるのとは異なり、ウェブトゥーンは上から下へと読まれます。世界的にスマートフォンや電子書籍リーダーの普及が進んでいること、デジタルコミックの普及が進んでいること、また大手企業の戦略的な取り組みが、世界市場の需要を加速させている要因となっています。例えば、Statistaの推計によると、2020年における日本のデジタルコミックの市場規模は5億2,000万米ドル、2021年には30億8,000万米ドルにまでさらに拡大すると予測されています。また、Statistaの予測によると、2020年の電子書籍端末の世界市場規模は1813万米ドルと推定され、2026年には231億2000万米ドルに達すると予測されています。さらに、主要な市場参加者は、ウェブトゥーンの採用拡大を活用するために、戦略的なコラボレーションや新製品の発売に向けて取り組んでいます。例えば、2021年8月、米国のワーナー・ブラザース・ディスカバリー社のDCエンターテインメントが、韓国のインターネット大手ネイバーの子会社であるウェブトゥーンと協業し、DCキャラクターをウェブコミックの世界に登場させることに成功しました。当初、ウェブコミックは英語のみで提供され、今後、他の言語にも翻訳される予定です。さらに、2022年4月、カカオエンターテイメントはインドネシアで「カカオウェブトゥーン」サービスを発表しました。この新サービスでは、韓国で高い再生回数を誇る作品を中心に、独自の新コンテンツを提供する予定です。また、世界的に携帯電話の普及が進んでいることや、インターネットの普及率が高まっていることも、予測期間中の市場需要を喚起する要因になると予想されます。しかし、新興国ではウェブトゥーンに対する認知度が低いため、2022年から2028年の予測期間において市場の成長を阻害する要因となっています。
世界のウェブトゥーン市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。アジア太平洋地域は、ウェブトゥーンの人気の高まりと、この地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、北米は2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されています。電子書籍の盛んな成長、主要な市場プレイヤーのコラボレーション活動の増加などの要因は、アジア太平洋地域全体で世界のウェブトゥーン市場の有利な成長の見通しを生み出します。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
コメディー
アクション
サイ・フィクション
ホラー
ロマンス
収益モデル別
サブスクリプションベース
拠点数
アプリケーション別
モバイル
ノートPC
タブレット
テレビ
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:
過去年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021年
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のウェブトゥーン市場の対象読者:
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Webtoons Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The Webtoons or webcomics can be defined as an animated cartoon or series of comic strips published online and can be accessed through different devices such as Smartphones, Laptops, and Smart Televisions etc. Unlike traditional comics and newspapers which are read from left to right, webtoons are read top to bottom. The rising penetration of smartphones and e readers worldwide and growing penetration of digital comics as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - during 2020, the market size of digital comics in Japan was estimated at USD 520 million and the market further increased to USD 3080 million in 2021. Further, as per Statista estimates - during 2020, the global e-reader market was estimated at USD 18.13 million, and it is projected to reach USD 23.12 billion by 2026. Furthermore, leading market players are working towards strategic collaboration and new product launches to leverage the growing adoption of Webtoons. For instance, in August 2021, USA based Warner Bros. Discovery, Inc.'s DC Entertainment collaborated with Webtoon, a subsidiary of South Korean Internet giant Naver to bring DC characters into the world of webcomics. Initially the webcomics would be available in English language only and would be translated into other languages. Moreover, in April 2022, Kakao Entertainment unveiled its Kakao Webtoon service in Indonesia. Through thus new service the company would offer own new content, highlighting works that are seeing high views in Korea. Also, growing adoption of mobile cellular subscription coupled with increasing internet penetration worldwide are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a lack of awareness towards webtoons in emerging countries impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Webtoons Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia-Pacific is the leading region across the world in terms of market share owing to the rising popularity of webtoons and presence of leading market players in the region. Whereas, North America is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of e-readers and rising number of collaboration activities between leading market players, would create lucrative growth prospects for the global Webtoons Market across the Asia pacific region.
Major market players included in this report are:
Nhn Comico Corp
Sidewalk Group
Marvel Unlimited
Naver Webtoon Corp
Kakao Corp.
Lezhin Entertainment
Tappytoon
Bomtoon
Daum Webtoon And Company
Izneo Webtoon
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type
Comedy
Action
Sci-Fic
Horror
Romance
By Revenue Model
Subscription Based
Adds bases
By Application
Mobile
Laptop
Tablets
Television
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Webtoons Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors