市場調査レポート
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1125342

ウェブトゥーンの世界市場規模調査、タイプ別(コメディ、アクション、SF、ホラー、ロマンス、その他)、収益モデル別(購読ベース、アドベース)、アプリケーション別(モバイル、ラップトップ、タブレット、テレビ)、地域別予測2022-2028

Global Webtoons Market Size study, By Type (Comedy, Action, Sci-Fic, Horror, Romance, Others), By Revenue Model (Subscription Based, Adds bases), By Application (Mobile, Laptop, Tablets, Television), and Regional Forecasts 2022-2028

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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ウェブトゥーンの世界市場規模調査、タイプ別(コメディ、アクション、SF、ホラー、ロマンス、その他)、収益モデル別(購読ベース、アドベース)、アプリケーション別(モバイル、ラップトップ、タブレット、テレビ)、地域別予測2022-2028
出版日: 2022年08月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

ウェブトゥーンまたはウェブコミックは、オンラインで公開されるアニメーション漫画または一連の漫画と定義することができ、スマートフォン、ノートパソコン、スマートテレビなど、さまざまなデバイスからアクセスすることができます。

従来のコミックや新聞が左から右へと読まれるのとは異なり、ウェブトゥーンは上から下へと読まれます。世界的にスマートフォンや電子書籍リーダーの普及が進んでいること、デジタルコミックの普及が進んでいること、また大手企業の戦略的な取り組みが、世界市場の需要を加速させている要因となっています。例えば、Statistaの推計によると、2020年における日本のデジタルコミックの市場規模は5億2,000万米ドル、2021年には30億8,000万米ドルにまでさらに拡大すると予測されています。また、Statistaの予測によると、2020年の電子書籍端末の世界市場規模は1813万米ドルと推定され、2026年には231億2000万米ドルに達すると予測されています。さらに、主要な市場参加者は、ウェブトゥーンの採用拡大を活用するために、戦略的なコラボレーションや新製品の発売に向けて取り組んでいます。例えば、2021年8月、米国のワーナー・ブラザース・ディスカバリー社のDCエンターテインメントが、韓国のインターネット大手ネイバーの子会社であるウェブトゥーンと協業し、DCキャラクターをウェブコミックの世界に登場させることに成功しました。当初、ウェブコミックは英語のみで提供され、今後、他の言語にも翻訳される予定です。さらに、2022年4月、カカオエンターテイメントはインドネシアで「カカオウェブトゥーン」サービスを発表しました。この新サービスでは、韓国で高い再生回数を誇る作品を中心に、独自の新コンテンツを提供する予定です。また、世界的に携帯電話の普及が進んでいることや、インターネットの普及率が高まっていることも、予測期間中の市場需要を喚起する要因になると予想されます。しかし、新興国ではウェブトゥーンに対する認知度が低いため、2022年から2028年の予測期間において市場の成長を阻害する要因となっています。

世界のウェブトゥーン市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。アジア太平洋地域は、ウェブトゥーンの人気の高まりと、この地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、北米は2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されています。電子書籍の盛んな成長、主要な市場プレイヤーのコラボレーション活動の増加などの要因は、アジア太平洋地域全体で世界のウェブトゥーン市場の有利な成長の見通しを生み出します。

本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。

  • Nhn Comico Corp
  • Sidewalk Group
  • Marvel Unlimited
  • Naver Webtoon Corp
  • Kakao Corp.
  • Lezhin Entertainment
  • Tappytoon
  • Bomtoon
  • Daum Webtoon And Company
  • Izneo Webtoon

本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。

タイプ別

コメディー

アクション

サイ・フィクション

ホラー

ロマンス

収益モデル別

サブスクリプションベース

拠点数

アプリケーション別

モバイル

ノートPC

タブレット

テレビ

地域別

北米

米国

カナダ

欧州

英国

ドイツ

フランス

スペイン

イタリア

その他欧州

アジア太平洋地域

中国

インド

日本

オーストラリア

韓国

その他アジア太平洋

ラテンアメリカ

ブラジル

メキシコ

世界のその他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年-2018年、2019年、2020年

基準年-2021年

予測期間-2022年~2028年

当レポート、世界のウェブトゥーン市場の対象読者:

主要なコンサルティング会社・アドバイザー

大企業、中堅企業、中小企業

ベンチャーキャピタル

付加価値再販業者(VAR)

サードパーティナレッジプロバイダー

投資銀行家

投資家

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメンテーションの推定・予測、2020年~2028年
    • ウェブトゥーンの世界市場:地域別、2020年~2028年
    • ウェブトゥーンの世界市場:タイプ別、2020年~2028年
    • ウェブトゥーンの世界市場:収益モデル別、2020-2028年
    • ウェブトゥーンの世界市場:アプリケーション別、2020-2028年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 ウェブトゥーンの世界市場の定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ウェブトゥーンの世界市場力学

  • ウェブトゥーン市場のインパクト分析(2020-2028年)
    • 市場促進要因
      • スマートフォンや電子書籍端末の世界の普及率上昇
      • デジタルコミックの普及率上昇
      • 主要プレイヤー別戦略的な取り組み
    • 市場の課題
      • 新興国におけるウェブトゥーンに対する認知度の低さ。
    • 市場機会
      • 携帯電話加入権の普及
      • 世界のインターネット普及率の上昇

第4章 ウェブトゥーンの世界市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2018-2028年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • 投資採用モデル
  • アナリストの結論・提言
  • トップ投資機会
  • 勝利のためのトップ戦略

第5章 リスク評価:COVID-19のインパクト

    • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
    • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 ウェブトゥーンの世界市場:タイプ別

  • 市場スナップショット
  • ウェブトゥーンの世界市場タイプ別実績-ポテンシャル分析
  • ウェブトゥーンの世界市場、タイプ別推定・予測2018~2028年
  • ウェブトゥーン市場、サブセグメント分析
    • コメディー
    • アクション
    • サイ・フィック
    • ホラー
    • ロマンス

第7章 ウェブトゥーンの世界市場:収益モデル別

  • 市場スナップショット
  • ウェブトゥーンの世界市場:収益モデル別、実績-ポテンシャル分析
  • ウェブトゥーンの世界市場、収益モデル別推定・予測2018-2028年
  • ウェブトゥーン市場、サブセグメント分析
    • サブスクリプションベース
    • アドベース

第8章 ウェブトゥーンの世界市場:アプリケーション別

  • 市場スナップショット
  • ウェブトゥーンの世界市場、アプリケーション別パフォーマンス-ポテンシャル分析
  • ウェブトゥーンの世界市場、アプリケーション別推定・予測2018~2028年
  • ウェブトゥーンの世界市場、サブセグメント分析
    • モバイル
    • ノートPC
    • タブレット
    • テレビ

第9章 ウェブトゥーンの世界市場:地域別分析

  • ウェブトゥーン市場:地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タイプ別推定・予測、2018年~2028年
      • 収益モデルの推定・予測、2018年~2028年
      • アプリケーションの推定・予測、2018年~2028年
    • カナダ
  • 欧州のウェブトゥーン市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のウェブトゥーン市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカウェブトゥーン市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Nhn Comico Corp
      • 主な情報
      • 概要
      • 財務(データの入手が可能な場合)
      • 製品概要
      • 最近の開発状況
    • Sidewalk Group
    • Marvel Unlimited
    • Naver Webtoon Corp
    • Kakao Corp.
    • Lezhin Entertainment
    • Tappytoon
    • Bomtoon
    • Daum Webtoon And Company
    • Izneo Webtoon

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Webtoons Market, report scope
  • TABLE 2. Global Webtoons Market estimates & forecasts by Region 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 3. Global Webtoons Market estimates & forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 4. Global Webtoons Market estimates & forecasts by Revenue Model 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 5. Global Webtoons Market estimates & forecasts by Application 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 6. Global Webtoons Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 7. Global Webtoons Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 8. Global Webtoons Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 9. Global Webtoons Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 10. Global Webtoons Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 11. Global Webtoons Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 12. Global Webtoons Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 13. Global Webtoons Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 14. Global Webtoons Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 15. Global Webtoons Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 16. U.S. Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 17. U.S. Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 18. U.S. Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 19. Canada Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 20. Canada Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 21. Canada Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 22. UK Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 23. UK Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 24. UK Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 25. Germany Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 26. Germany Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 27. Germany Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 28. RoE Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 29. RoE Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 30. RoE Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 31. China Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 32. China Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 33. China Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 34. India Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 35. India Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 36. India Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 37. Japan Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 38. Japan Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 39. Japan Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 40. RoAPAC Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 41. RoAPAC Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 42. RoAPAC Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 43. Brazil Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 44. Brazil Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 45. Brazil Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 46. Mexico Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 47. Mexico Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 48. Mexico Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 49. RoLA Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 50. RoLA Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 51. RoLA Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 52. Row Webtoons Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 53. Row Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 54. Row Webtoons Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 55. List of secondary sources, used in the study of global Webtoons Market
  • TABLE 56. List of primary sources, used in the study of global Webtoons Market
  • TABLE 57. Years considered for the study
  • TABLE 58. Exchange rates considered

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Webtoons Market, research methodology
  • FIG 2. Global Webtoons Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Webtoons Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Webtoons Market, growth prospects 2022-2028
  • FIG 6. Global Webtoons Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Webtoons Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Webtoons Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Webtoons Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 10. Global Webtoons Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 11. Global Webtoons Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 12. Global Webtoons Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 13. Global Webtoons Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 14. Global Webtoons Market, regional snapshot 2018 & 2028
  • FIG 15. North America Webtoons Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 16. Europe Webtoons Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 17. Asia pacific Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 18. Latin America Webtoons Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 19. Global Webtoons Market, company Market share analysis (2021)
目次

Global Webtoons Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.

The Webtoons or webcomics can be defined as an animated cartoon or series of comic strips published online and can be accessed through different devices such as Smartphones, Laptops, and Smart Televisions etc. Unlike traditional comics and newspapers which are read from left to right, webtoons are read top to bottom. The rising penetration of smartphones and e readers worldwide and growing penetration of digital comics as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - during 2020, the market size of digital comics in Japan was estimated at USD 520 million and the market further increased to USD 3080 million in 2021. Further, as per Statista estimates - during 2020, the global e-reader market was estimated at USD 18.13 million, and it is projected to reach USD 23.12 billion by 2026. Furthermore, leading market players are working towards strategic collaboration and new product launches to leverage the growing adoption of Webtoons. For instance, in August 2021, USA based Warner Bros. Discovery, Inc.'s DC Entertainment collaborated with Webtoon, a subsidiary of South Korean Internet giant Naver to bring DC characters into the world of webcomics. Initially the webcomics would be available in English language only and would be translated into other languages. Moreover, in April 2022, Kakao Entertainment unveiled its Kakao Webtoon service in Indonesia. Through thus new service the company would offer own new content, highlighting works that are seeing high views in Korea. Also, growing adoption of mobile cellular subscription coupled with increasing internet penetration worldwide are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a lack of awareness towards webtoons in emerging countries impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.

The key regions considered for the global Webtoons Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia-Pacific is the leading region across the world in terms of market share owing to the rising popularity of webtoons and presence of leading market players in the region. Whereas, North America is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of e-readers and rising number of collaboration activities between leading market players, would create lucrative growth prospects for the global Webtoons Market across the Asia pacific region.

Major market players included in this report are:

Nhn Comico Corp

Sidewalk Group

Marvel Unlimited

Naver Webtoon Corp

Kakao Corp.

Lezhin Entertainment

Tappytoon

Bomtoon

Daum Webtoon And Company

Izneo Webtoon

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type

Comedy

Action

Sci-Fic

Horror

Romance

By Revenue Model

Subscription Based

Adds bases

By Application

Mobile

Laptop

Tablets

Television

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year - 2018, 2019, 2020

Base year - 2021

Forecast period - 2022 to 2028

Target Audience of the Global Webtoons Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors

Large, medium-sized, and small enterprises

Venture capitalists

Value-Added Resellers (VARs)

Third-party knowledge providers

Investment bankers

Investors

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.1. Global Webtoons Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.2. Global Webtoons Market, by Type, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.3. Global Webtoons Market, by Revenue Model, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.4. Global Webtoons Market, by Application, 2020-2028 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Webtoons Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Webtoons Market Dynamics

  • 3.1. Webtoons Market Impact Analysis (2020-2028)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising penetration of smartphones and e readers worldwide.
      • 3.1.1.2. Growing penetration of digital comics.
      • 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Lack of awareness towards webtoons in emerging countries.
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing adoption of mobile cellular subscription
      • 3.1.3.2. Increasing internet penetration worldwide.

Chapter 4. Global Webtoons Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2018-2028)
  • 4.2. PEST Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
  • 4.3. Investment Adoption Model
  • 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
  • 4.5. Top investment opportunity
  • 4.6. Top winning strategies

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

    • 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
    • 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Webtoons Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Webtoons Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Webtoons Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
  • 6.4. Webtoons Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Comedy
    • 6.4.2. Action
    • 6.4.3. Sci-Fic
    • 6.4.4. Horror
    • 6.4.5. Romance

Chapter 7. Global Webtoons Market, by Revenue Model

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Webtoons Market by Revenue Model, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Webtoons Market Estimates & Forecasts by Revenue Model 2018-2028 (USD Million)
  • 7.4. Webtoons Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Subscription Based
    • 7.4.2. Adds based

Chapter 8. Global Webtoons Market, by Application

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Webtoons Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Webtoons Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Million)
  • 8.4. Webtoons Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Mobile
    • 8.4.2. Laptop
    • 8.4.3. Tablets
    • 8.4.4. Television

Chapter 9. Global Webtoons Market, Regional Analysis

  • 9.1. Webtoons Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Webtoons Market
    • 9.2.1. U.S. Webtoons Market
      • 9.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028
      • 9.2.1.2. Revenue Model estimates & forecasts, 2018-2028
      • 9.2.1.3. Application estimates & forecasts, 2018-2028
    • 9.2.2. Canada Webtoons Market
  • 9.3. Europe Webtoons Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Webtoons Market
    • 9.3.2. Germany Webtoons Market
    • 9.3.3. France Webtoons Market
    • 9.3.4. Spain Webtoons Market
    • 9.3.5. Italy Webtoons Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Webtoons Market
  • 9.4. Asia-Pacific Webtoons Market Snapshot
    • 9.4.1. China Webtoons Market
    • 9.4.2. India Webtoons Market
    • 9.4.3. Japan Webtoons Market
    • 9.4.4. Australia Webtoons Market
    • 9.4.5. South Korea Webtoons Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Webtoons Market
  • 9.5. Latin America Webtoons Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Webtoons Market
    • 9.5.2. Mexico Webtoons Market
  • 9.6. Rest of The World Webtoons Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Nhn Comico Corp
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Sidewalk Group
    • 10.2.3. Marvel Unlimited
    • 10.2.4. Naver Webtoon Corp
    • 10.2.5. Kakao Corp.
    • 10.2.6. Lezhin Entertainment
    • 10.2.7. Tappytoon
    • 10.2.8. Bomtoon
    • 10.2.9. Daum Webtoon And Company
    • 10.2.10. Izneo Webtoon

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption