表紙:ライフサイエンスにおける環境持続可能性の認識(2022年)
市場調査レポート
商品コード
1167081

ライフサイエンスにおける環境持続可能性の認識(2022年)

2022 Perceptions of Environmental Sustainability in the Life Sciences

出版日: | 発行: BioInformatics | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.97円
ライフサイエンスにおける環境持続可能性の認識(2022年)
出版日: 2022年12月02日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

消費者の視点で理解する

お客様の声を聞いてきました

今日、消費者にとって重要なのは、環境の持続可能性であり、そのような取り組みを推進・実施するブランドを支持することです。市場がより持続可能な製品に移行する中、組織の持続可能性イニシアチブの有効性を認識することは、ブランドの成長と信頼を促進する上で極めて重要です。そこで、BioInformaticsは、消費者向けの市場調査を実施し、環境に配慮した研究室用消耗品に対する消費者の認識を明らかにしました。実験用消耗品とは、ピペット、注射器、ビーカー、ファンネル、使い捨てチューブ、試験管など、使用期限があり、その後廃棄しなければならない消耗品を指します。

ライフサイエンス分野の消費者の85%以上が、環境に対する責任を少なくとも多少なりとも重要だと感じています

この消費者調査による具体的な目的は以下の通りです:

  • 環境的に持続可能な実験用消耗品に対する認識の理解
  • ライフサイエンス業界における現在の環境持続可能性に関する取り組みの評価
  • 環境に配慮した持続可能な取り組みを実施する際に経験するペインポイントの理解

本調査では、ライフサイエンス分野の消耗品サプライヤーがどのような認識を持っているか、またその持続可能な取り組みについて明らかにしています。最後に、本レポートでは、消費者の視点から、持続可能なソリューションが使われなくなった理由や、消費者がより持続可能な消耗品を採用するよう促す特徴など、環境の持続可能性を達成するための障壁を取り上げます。これらの障壁には、コスト、製品の品質、利用可能な選択肢、その他の要因が含まれます。

本調査は、消費者がどのような懸念を抱いているのか、また、来年はどのような位置づけでその懸念に対応すればよいのかを理解するのに役立つものです。

本調査範囲と内容

本調査は、39の 質問(デモグラフィックを含む)で構成され、全世界で290名の回答者に実施されました。回答者は、市場調査への参加に積極的な科学者コミュニティであるサイエンス・アドバイザリー・ボード(SAB)のメンバーを中心に、当社の信頼できるパートナーからの有資格のライフサイエンティストで構成されています。

本調査の参加資格は以下の通りです:

  • 北米、欧州、アジア太平洋地域のライフサイエンス産業の学術部門、製薬・バイオテクノロジー部門、産業・応用部門に勤務していること
  • 現在、ライフサイエンス分野の消耗品を使用していること

本レポートの対象企業は以下の通りです:

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • BD Biosciences
  • Bio-Rad Laboratories
  • Corning
  • Cytiva
  • Eppendorf
  • Gilson
  • Mettler Toledo
  • MilliporeSigma/ Merck
  • Perkin Elmer
  • Promega
  • Qiagen
  • Sartorius
  • Thermo Fisher Scientific
  • USA Scientific
  • VWR (Avantor, etc.)
  • Waters

当レポートでは、ライフサイエンス分野の消耗品サプライヤーとその持続可能性への取り組みに対する認識について調査し、消費者の視点から環境持続可能性の実現に向けた障壁を取り上げ、持続可能なソリューションが使用されなくなった理由や、消費者がより持続可能な消耗品を採用するよう促す特徴について説明しています。

目次

第1章 調査の概要と目的

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 人口統計

第4章 環境持続可能性に対する一般的な認識

  • さまざまなイニシアチブの重要性
  • サステナビリティについて考えるときに頭に浮かぶこと
  • ラボ環境に持続可能な製品を組み込むことの重要性
  • 最も影響力のあるサステナビリティへの取り組み、地域別

第5章 環境的に持続可能な実験室の実践に対する認識

  • 改善が必要な分野
  • 環境持続可能性ソリューションの使用
  • 環境持続可能性ソリューションに対する高い満足度、用途別
  • ラボ消耗品の購入を検討する際の重要な側面、地域別
  • 持続可能な研究用消耗品に対する割増料金の支払いの意思、購入機関別
  • 持続可能な実験用消耗品の購入の考え方と持続可能な実験用製品の重要性、地域別

第6章 制度的な環境持続可能性イニシアチブ

  • 制度的環境持続可能性イニシアチブの存在
  • 制度的持続可能性イニシアチブの全体的な目標と特定の側面の導出された重要性
  • 過去および今後3年間の組織のサステナビリティへの取り組みの変化、地域別
  • 組織における持続可能な製品/プロセスの発見/実行へのコミットメント
  • 制度的持続可能性イニシアチブの有効性認識、地域別
  • 持続可能な製品の重要性別、組織の持続可能性イニシアチブの認識された有効性

第7章 実験室消耗品サプライヤーの認識

第8章 環境的に持続可能な実験室イニシアチブを実施する際の課題

  • 持続可能なソリューションが使用されなくなった理由
  • 持続可能な消耗品を使用する上での最大の課題(n=290)
  • 持続可能な消耗品の採用を促進する機能、持続可能な製品の重要性別
目次
Product Code: 22-716

Understand From the Consumer Perspective

We've Spoken to Your Customers

Today, a key area of focus for consumers is environmental sustainability and supporting brands that promote and enforce those efforts. As markets move towards more sustainable products, the perceived efficacy of institutional sustainability initiatives is critical to driving growth and trust in your brand. To help you make strides with consumer audiences, BioInformatics has conducted an independent market research study to better understand consumer perceptions of environmentally sustainable laboratory consumables. Laboratory consumables are supplies that have limited use and then must be disposed, such as pipettes, syringes, beakers, funnels, disposable and test tubes, among many examples.

Over 85% of life science consumers feel environmental responsibility is at least somewhat important.

Specific objectives from this consumer study include:

  • Understanding the perceptions of environmentally sustainable laboratory consumables
  • Evaluating the current environmental sustainability initiatives within the life sciences industry
  • Understanding the pain points experienced with implementing environmentally sustainable initiatives

This study further highlights the perceptions of life science consumable suppliers and their sustainability initiatives. Finally, this report addresses the barriers to achieving environmental sustainability from the consumer perspective, including the reasons sustainable solutions are no longer used and the features that would encourage consumers to adopt more sustainable consumables. These barriers include cost, product quality, available selection, and other factors.

The complete findings in this study will help you understand the concerns of your audience and how your business can position itself to address those concerns in the coming year.

The Scope and Details of This Study

The study contains 39 questions (including demographics) and was fielded to 290 respondents worldwide. These were primarily members of the Science Advisory Board (SAB) - a segment of the scientific community with a demonstrated willingness to participate in market research activities and supplemented by additional qualified life scientists from our trusted partners.

The qualification criteria for this survey included:

  • Must work in Academia, Pharma / Biotech or Industry / Applied segments of the life sciences industry within North America, Europe and Asia Pacific
  • Must currently use life sciences consumables

Companies covered in this report include:

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • BD Biosciences
  • Bio-Rad Laboratories
  • Corning
  • Cytiva
  • Eppendorf
  • Gilson
  • Mettler Toledo
  • MilliporeSigma/ Merck
  • Perkin Elmer
  • Promega
  • Qiagen
  • Sartorius
  • Thermo Fisher Scientific
  • USA Scientific
  • VWR (Avantor, etc.)
  • Waters

Table of Contents

1. Study Overview & Objectives

2. Executive Summary

3. Demographics

4. General Perceptions of Environmental Sustainability

  • Importance of Different Initiatives
  • What Comes to Mind When Thinking About Sustainability
  • Importance of Incorporating Sustainable Products in Lab Environments
  • Most Impactful Sustainability Efforts by Region

5. Perceptions of Environmentally Sustainable Laboratory Practices

  • Areas in Need of Improvement
  • Usage of Environmentally Sustainable Solutions
  • High Satisfaction with Environmentally Sustainable Solutions by Usage
  • High Importance of Aspects When Considering Laboratory Consumables to Purchase by Region
  • Willingness to Pay a Premium for Sustainable Laboratory Consumables by Purchase Authority
  • Approach to Purchasing Sustainable Lab Consumables by Region and Importance of Sustainable Lab Products

6. Institutional Environmental Sustainability Initiatives

  • Prescence of Institutional Environmental Sustainability Initiatives
  • Derived Importance of Overall Goals and Specific Aspects of Institutional Sustainability Initiatives
  • Change in Organization Sustainability Efforts Over Last and Next 3 Years by Region
  • Commitment to Finding/Executing Sustainable Products/Processes at Organizations
  • Perceived Effectiveness of Institutional Sustainability Initiatives by Region
  • Perceived Effectiveness of Institutional Sustainability Initiatives by Importance of Sustainable Products

7. Perceptions of Laboratory Consumable Suppliers

  • Perception of Life Science Suppliers' Sustainability Efforts by Region
  • Perception of Life Science Suppliers' Sustainability Efforts by Importance of Sustainable Products
  • Top 4 Reasons for Respondent Perceptions of LS Suppliers' Sustainability Efforts
  • Improvements Most Impactful in Improving Sustainability Efforts
  • Change in Suppliers' Sustainability Efforts in Last 3 Years by Region
  • Life Science Suppliers Current Usage and Considered as Sustainability Leaders
  • Large Life Science Suppliers Summary: Usage, Believed Leader and Evaluation of Sustainability Efforts
  • Medium Life Science Suppliers Summary: Usage, Believed Leader and Evaluation of Sustainability Efforts
  • Small* Life Science Suppliers Summary: Usage, Believed Leader and Evaluation of Sustainability Efforts
  • Change in Suppliers' Reputation When Implementing Sustainability Efforts by Importance of Sustainable Products

8. Challenges in Implementing Environmentally Sustainable Laboratory Initiatives

  • Reasons Sustainable Solutions Are No Longer Used
  • Biggest Challenges in Using More Sustainable Consumables (n=290)
  • Features That Would Encourage Adoption of Sustainable Consumables by Importance of Sustainable Products