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市場調査レポート
商品コード
1297039
電動航空機システムの世界市場Global More Electric Aircraft Systems Market |
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電動航空機システムの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: お問合せ
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航空会社は、従来の航空機がもたらす環境問題を回避し、世界各地の航空規制当局が課す規制や制限を遵守するため、航空機機能の全体的または部分的な電動化を採用しています。航空機の電動化が進めば進むほど、油圧や空気圧の動力が徐々に電力に置き換えられ、燃料消費量、組み立てコスト、メンテナンスコスト、温室効果ガス排出量、機体質量の削減に役立ちます。モアエレクトリックエアクラフト(MEA)は、すべての非推進システムに電力を利用するというコンセプトを提供します。従来、これらの非推進システムは、油圧、空気圧、電気、機械で駆動されていました。最近では、フォールトトレラントアーキテクチャ、飛行制御システム、発電、変換システム、高密度電気モーター、静電アクチュエーター、パワーエレクトロニクスの分野で技術的進歩が見られ、MEAの時代が到来しています。航空機メーカーがサプライヤーと協力し、電力密度の高い電気集約型アーキテクチャを実装し、新システムを設計しているため、航空機の電動化動向は加速しています。
市場成長を牽引する主要市場
MEA(More Electric aircraft)の排出ガスと騒音公害の低減がこの市場の促進要因です。騒音公害の悪影響が増大したため、航空機騒音に関するさまざまな規制が実施されるようになっています。騒音公害に関する基準は、1971年に国際民間航空機関によって策定された航空騒音に関する国際基準が採用されたことにより、さらに強化されました。例えば、科学産業研究評議会(CSIR)の国立物理研究所は、インド全土の空港の騒音マッピングを発表し、オーストラリアでの航空機の運航は、航空航法規制によって実施される騒音基準を満たすために必要であると発表しました。
電動航空機市場では、商用セグメントが最も高い市場シェアを占めています。このセグメントの電動航空機は数機しかなく、ボーイング787やエアバスA350 XWBなどがその一例です。ボーイング社やエアバス社といった大手航空機製造会社は、民間航空機に電動化を導入しています。エアバスはA380とA350のモデルで、3つの油圧システムを2つの電気システムに置き換え、この技術が航空機にとって安全であることを証明しました。エアバスはさらに、油圧システムを電気発電機に置き換えたいと考えていた。ボーイングは、ボーイング787ドリームライナー1,006機の納入を記録しました。ボーイング787は、より電気的なアーキテクチャー・システムを採用したパイオニアのひとつです。以前は油圧やエンジンからのエアブローで駆動していたが、電気システムに取って代わられました。新型機には多くの電気システムが組み込まれています。民間航空機のエンジンメーカーも、エンジンに電気アーキテクチャを多く取り入れています。例えば、英国を拠点とするBAEシステムは、米国のエンディコットで航空機の電動化事業をサポートするために投資しました。このような発展は、今後の市場の成長を促進すると予想されます。
市場力学
MEA市場の主な抑制要因は、多額の投資と長いクリアランス期間です。先進的なパワーエレクトロニクス部品の市場開拓は市場にとってチャンスです。MEA市場の主な課題の1つは重量です。多くの研究が、MEAは燃料燃焼を削減できると述べており、おそらくナローボディ、ワイドボディ、さらに小型の航空機に関連したものだと予想されます。しかし、現在の技術ではMEAの方が重い。MEAは油圧や空圧を電気に置き換えるものであり、その結果、従来のアプローチよりも高い電力を要求することになります。例えば、ボーイング787型機の総発電量は1MWを超えますが、従来型機ではその1/4にも達しません。また、パワーエレクトロニクスとそれに関連する制御や冷却の継続的な改善により、電気部品の重量がすぐにでも軽量化されることにも留意すべきです。新しいパワーエレクトロニクス、新しい制御、新しいシステム、新しい冷却は、新しいMEAの堅牢性、信頼性、安全性、認証に課題します。このことは、MEAの投資と開発に莫大なコスト、技術、資源、スケジュールのリスクをもたらします。この課題を克服し、MEAを前進させることが急務です。
ハネウェル・コーポレーションは、米国陸軍から4億7,600万米ドル相当の制御装置とCH-47エンジン製造の契約を獲得しました。制御システムとエンジンは、陸軍の戦闘機や大型ヘリコプターの任務の即応性を確保します。ゼネラル・エレクトリック社とサフラン社は、燃料消費を20%以上削減する新世代のジェット・エンジンの技術開発を共同で進めています。
当レポートでは、世界の電動航空機システム市場について調査しており、市場予測、市場力学、動向分析など、包括的な情報を提供しています。電動航空機の排出ガスと騒音公害の低減は、市場の成長を促進しています。
10年間の電動航空機システム市場分析は、電動航空機システム市場の成長、変化する市場力学、技術の採用の概要を詳細に概観し、全体的な市場の魅力についてはこの章で説明しています。
このセグメントでは、この市場に影響を与えると予想される主要10件の技術と、これらの技術が市場全体に与える可能性のある影響を取り上げます。
この市場の10年間の電動航空機システム市場予測は、上記のセグメント全体にわたって詳細に説明しています。
このセグメントでは、地域の電動航空機システム市場の動向、促進要因、この市場の抑制要因と課題、政治、経済、社会、技術の側面がカバーされています。このセグメントでは、地域全体の市場予測とシナリオ分析についても詳しく説明しています。地域分析の後半部分には、主要企業のプロファイリング、サプライヤーの情勢、企業のベンチマークを記載しています。現在の市場規模は通常のシナリオに基づいて推定されています。
この章では、この市場の主要な防衛プログラムについて説明し、最新のニュースとこの市場で出願された特許についても取り上げます。この章では、国レベルでの10年間の市場予測とシナリオ分析についても説明しています。
機会マトリックスは、読者がこの市場で機会の多いセグメントを理解するのに役立ちます。
この市場の分析についての当社専門家からの意見
The aviation companies are adopting overall or partial electrification of aircraft functions to avoid the environmental challenges posed by conventional aircraft and to comply with the regulation and restrictions imposed by aviation regulators globally. The more the electric aircraft involves, the gradual replacement of hydraulic and pneumatic power with electric power and aids in the reduction of fuel consumption, assembling cost, maintenance cost, greenhouse gas emission, and aircraft mass. More Electric aircraft (MEA) provide the concept of utilization of electric power for all non-propulsive systems. Traditionally these non-propulsive systems are driven by hydraulic, pneumatic, electrical, and mechanical. There is a recent technological advancements in the field of fault-tolerant architecture, flight control systems, power generation, conversion systems, high-density electric motors, electro-hydrostatic actuators, and power electronics which have defined the era of MEA more electric aircraft. The electrification of aircraft trend is accelerating, as aircraft manufacturers collaborate with their suppliers, to implement power-dense electrically intensive architectures and design to new systems.
Major markets driving the growth of the market
Reduced emissions and noise pollutions of the MEA (More electric aircraft) are the drivers of this market. The increased adverse effects of noise pollution, it has to lead to the implementation of various regulations on aircraft noise. Standards for noise pollution have been made even stronger with the adoption of the international standards for aviation noise developed by the international civil aviation organization in 1971. For instance, the National physical laboratory of the council of scientific and industrial research (CSIR) announced that noise mapping of all airports across India, while aircraft operations in Australia are needed to satisfy the noise standards implemented by the air navigation regulations.
The commercial segment had the highest market share in the more electric aircraft market. There are only a few electric aircraft in this segment; some of them are Boeing 787 and Airbus A350 XWB. Major aircraft manufacturing companies such as The Boeing Company and Airbus SE have introduced more electric architecture to their commercial aircraft. Airbus replaced three hydraulic systems with two electrical systems, for its A380 and A350 models, proving the technology to be safe for the aircraft. Airbus further wanted to replace hydraulic power systems with electric generators. Boeing recorded delivery of 1,006 of its Boeing 787 Dreamliner aircraft. Boeing 787 is one of the pioneers, which have more electric architecture systems. Previously powered by hydraulics or bleeding air from the engines are replaced by electric systems. New aircraft models are incorporated with a lot of electric architecture. Commercial aircraft engine manufacturers are also incorporating more electric architecture into their engines. For example, UK-Based BAE systems invested to support Aircraft Electrification operations in Endicott, US. These kinds of developments are expected to drive the growth of the market in the future period.
Market dynamics
The main restraint of the MEA market is heavy investments and a long clearance period. The Development of advanced power electronic components is an opportunity for the market. One of the major challenges of the MEA market is weight. Many studies have said that MEA can reduce fuel burns, likely pertaining to, narrow body, wide body, and even smaller aircraft. However, with the technologies we have today MEA is heavier. MEA will replace hydraulic and pneumatic with electric, and this approach will consequently demand a higher electric power than the conventional approach. For instance, the total electrical power generation on Boeing 787 is above one MW while the conventional use less than ¼ of the power. It should be also noted that continuous improvements in power electronics and their associated controls and cooling will bring down the weight of the electrical components soon. New power electronics, new controls, new systems, and new cooling challenge the robustness, reliability, safety, and certification of the new MEA. This causes tremendous cost, technical, resource, and schedule risks to the investment and development of MEA. It is imperative that we overcome the challenges and go forward with MEA.
Honeywell Corporation has been awarded a contract worth $476 million from the US army for control units and CH-47 engine manufacturing. The control system and the engine will ensure the readiness of the mission for army war-fighters and heavy-lift helicopters. General Electric and Safran said that they are working together, to develop technologies for jet engines of the new generation, which would cut fuel consumption by more than 20%.
Market Definition
Market Segmentation
By Region
By Aircraft Type
By Component
10 Year Market Outlook
The 10-year market outlook would give a detailed overview of changing dynamics, technology adoption overviews and the overall market attractiveness is covered in this chapter.
Market Technologies
This segment covers the top 10 technologies that is expected to impact this market and the possible implications these technologies would have on the overall market.
Global Market Forecast
The 10-year market forecast of this market is covered in detailed across the segments which are mentioned above.
Regional Market Trends & Forecast
The regional market trends, drivers, restraints and Challenges of this market, the Political, Economic, Social and Technology aspects are covered in this segment. The market forecast and scenario analysis across regions are also covered in detailed in this segment. The last part of the regional analysis includes profiling of the key companies, supplier landscape and company benchmarking.
North America
Drivers, Restraints and Challenges
PEST
Market Forecast & Scenario Analysis
Key Companies
Supplier Tier Landscape
Company Benchmarking
Europe
Middle East
APAC
South America
Country Analysis
This chapter deals with the key defense programs in this market, it also covers the latest news and patents which have been filed in this market. Country level 10 year market forecast and scenario analysis are also covered in this chapter.
US
Defense Programs
Latest News
Patents
Current levels of technology maturation in this market
Market Forecast & Scenario Analysis
Canada
Italy
France
Germany
Netherlands
Belgium
Spain
Sweden
Greece
Australia
South Africa
India
China
Russia
South Korea
Japan
Malaysia
Singapore
Brazil
Opportunity Matrix
The opportunity matrix helps the readers understand the high opportunity segments in this market.
Expert Opinions
Hear from our experts their opinion of the possible outlook for this market.
Conclusions
About Aviation and Defense Market Reports