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市場調査レポート
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1685887

航空機電動化(More Electric Aircraft):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

More Electric Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
納期
2~3営業日
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航空機電動化(More Electric Aircraft):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

航空機電動化(More Electric Aircraft)の市場規模は2025年に44億米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.22%で、2030年には81億9,000万米ドルに達すると予測されています。

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パワーエレクトロニクス、フォールト・トレラント・アーキテクチャ、静電アクチュエータ、飛行制御システム、高密度電気モーター、発電・変換システムにおける最近の技術進歩が、航空機電動化市場の成長を後押ししています。

環境に優しい航空機への注目が高まるにつれ、航空機の排出ガスに関する多くの規制が課されるようになりました。排出ガス規制の厳しさにより、メーカーは航空機電動化(More Electric Aircraft)へとシフトしています。航空機の相手先商標製品製造業者(OEM)が、燃費の改善、メンテナンスコストの削減、最新のパワーエレクトロニクスを使用した信頼性の向上など、このアーキテクチャの潜在的な利点を認識するにつれて、航空機電動化の需要は拡大しています。

加えて、エンジンの取り付けに必要な油圧・空圧部品も少なくなります。今後数年間で、航続距離の短い電気航空機が、地域輸送に利用できるようになると予想されます。その一方で、適切なインフラの不足、推進システムに関連する高コスト、投資リスクが市場の成長を妨げる可能性があります。

その他の航空機電動化市場動向

予測期間中、商用セグメントが市場を独占する見込み

航空産業は、人類が発生させる二酸化炭素排出量の2~3%を排出し、全輸送源からの二酸化炭素排出量の約12%を排出しています。したがって、環境への影響を低減し、事業の持続可能性を向上させるために、商用航空部門は2050年までに航空輸送の排出量を正味ゼロにすることを約束しています。

航空業界は、航空機の性能向上、ガス排出量の削減、運航の信頼性向上、整備コストの削減に重点的に取り組んでいます。主なOEM(相手先商標製品製造会社)は、研究開発を通じて先進技術の導入に取り組み、ハイブリッド電気駆動機や航空機電動化(More Electric Aircraft)の採用に取り組んでいます。航空機電動化(More Electric Aircraft)のコンセプトは、非推進システムに電力を利用するものです。従来、システムは、機械、空気圧、油圧、電気など、さまざまな二次的動力源によって駆動されていました。

フォールト・トレラント・アーキテクチャ、パワー・エレクトロニクス、飛行制御システム、静電アクチュエータ、高密度電気モーター、発電・変換システムなどの技術進歩により、より多くの電気航空機が採用されるようになり、市場の成長を牽引しています。民間航空分野における航空機電動化には、ボーイング787やエアバスA350 XWBなどがあります。長年にわたり、エアバスSEやボーイング社などの大手航空機製造会社は、民間航空機により多くの電動アーキテクチャを導入してきました。このように、研究開発への支出の増加と先進的な航空機電動化の導入が市場の成長を促進しています。

予測期間中、北米が市場を独占する見込み

北米は、米国への電動アーキテクチャーを取り入れた航空機の大量納入により、航空機電動化の大きな市場となっています。必要なインフラと、航空機サブシステムの電動化における研究開発に重点を置いていることが、北米の航空機電動化市場の成長を助けると予想されます。例えば、2021年にロッキード・マーチン社は米国とその同盟国に142機のF-35戦闘機を納入しました。F-35のパワー・バイ・ワイヤ・システムは、航空機電動化(More Electric Aircraft)技術における本質的な進歩を象徴しています。F-35のパワー・バイ・ワイヤ・システムは、主要な飛行面を制御するための自己完結型の静電アクチュエータ(EHA)を統合しています。

環境問題への関心の高まりと、航空機の排出ガスに関する厳しい規制が、この地域における航空機電動化市場の優位性の主な要因となっています。同地域では、ボーイングB787ドリームライナーやエアバスA350 XWBのようなワイドボディ機の納入が減速しているもの、航空会社は依然として納入予定の航空機を数機発注しています。例えば、2023年10月、バーモント州を拠点とする電気航空機の新興企業であるBETA Technologies社は、完全電気航空機であるALIAをフロリダ州のエグリン空軍基地に配備しました。ALIAは1回の充電で336海里を飛行しました。このような商用・軍用分野からの新型電気航空機への需要が、予測期間中の北米市場を牽引すると予想されます。

航空機電動化産業の概要

航空機電動化市場は、少数の世界的プレーヤーが大きなシェアを占めているため、半固体化しています。市場の主要企業は、RTX Corporation、General Electric Company、Safran、Honeywell International Inc.、Eaton Corporation PLCなどです。主要企業は現在、より多くの電気部品に対する需要の増加に対応するため、先進的な電気アーキテクチャ・プラットフォームの開発に注力しています。しかし、航空宇宙試験は複雑であるため、プレーヤーはこれらのシステムやコンポーネントの検証を支援する必要があります。

開発企業は、この問題に対処するため、より多くの電動アーキテクチャ・システムを開発するためのインフラに投資しています。例えば、コリンズ・エアロスペース社(RTX社)は、最先端の電力システム研究所となる専門研究所「グリッド」を建設中です。このラボでは、民間、軍事、ビジネス航空、UAV、都市型エアモビリティ・プラットフォームを含む、より電気的な次世代航空機のための高出力発電機のようなシステムの設計と評価が可能になります。同様に、2021年4月、エアバスは、A320ネオファミリーの航空機の機械式ラダーコントロールを、2024年初頭までに完成予定の電動ラダーシステム全体に置き換える計画を発表しました。OEM各社のこうした開発は、今後数年間の市場開拓の原動力となると思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 商用航空機
    • 軍用航空機
    • 一般航空機
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • The Boeing Company
    • Airbus SE
    • Lockheed Martin Corporation
    • Safran
    • Honeywell International Inc.
    • RTX Corporation
    • General Electric Company
    • Moog Inc.
    • Parker-Hannifin Corporation
    • Eaton Corporation PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48955

The More Electric Aircraft Market size is estimated at USD 4.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.19 billion by 2030, at a CAGR of 13.22% during the forecast period (2025-2030).

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Recent technological advances in power electronics, fault-tolerant architecture, electro-hydrostatic actuators, flight control systems, high-density electric motors, and power generation and conversion systems have boosted the growth of the more electric aircraft market.

With increasing focus on eco-friendly aircraft, many regulations have been imposed on aircraft emissions. Due to the stringency of emission regulations, manufacturers are shifting toward more electric aircraft. The demand for more electric aircraft is growing as original equipment manufacturers (OEMs) for aircraft realize the architecture's potential advantages, like improved fuel efficiency, reduced maintenance costs, and enhanced reliability using modern power electronics.

In addition, engine installation has fewer hydraulic and pneumatic components. In the coming years, more electric aircraft with short ranges are expected to become viable for regional transportation. On the other hand, the lack of suitable infrastructure, the high cost associated with propulsion systems, and investment risks may hamper the market's growth.

More Electric Aircraft Market Trends

The Commercial Segment is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

The aviation industry generates 2-3% of the world's human-generated carbon dioxide emissions and around 12% of the CO2 emissions from all transportation sources. Thus, to lower its impact on the environment and improve the sustainability of operations, the commercial aviation sector has committed to achieving net-zero air transport emissions by 2050.

The aviation industry is focused on improving aircraft performance, reducing gas emissions, increasing dispatch reliability, and reducing maintenance costs. The key original equipment manufacturers (OEMs) are working on introducing advanced technologies through research and development (R&D) and adopting hybrid electric-powered or more electric aircraft. The more electric aircraft (MEA) concept utilizes electric power for non-propulsive systems. Traditionally, the systems were driven by various secondary power sources such as mechanical, pneumatic, hydraulics, and electrical.

Technological advancements in fault-tolerant architecture, power electronics, flight control systems, electro-hydrostatic actuators, high-density electric motors, and power generation and conversion systems lead to the growing adoption of more electric aircraft, driving the market's growth. More electric aircraft in the commercial aviation segment include the Boeing 787 and Airbus A350 XWB. Over the years, major aircraft manufacturing companies like Airbus SE and The Boeing Company have introduced more electric architecture to their commercial aircraft. Thus, growing expenditure on research and development and introducing advanced electric aircraft are driving the market's growth.

North America is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

North America is a large market for more electric aircraft due to the huge amount of aircraft deliveries that incorporate more electric architecture into the US. The necessary infrastructure and a strong emphasis on research and development in the electrification of aircraft subsystems are expected to aid the growth of the more electric aircraft market in North America. For instance, in 2021, Lockheed Martin Corporation delivered 142 F-35 fighter jets to the US and its allies. The power-by-wire system of the F-35 represents an essential advancement in more electric aircraft technology. It integrates self-contained electro-hydrostatic actuators (EHAs) to control the primary flight surfaces.

The increasing environmental concerns and stringent regulations for aircraft emissions are the major factors responsible for the dominance of the more electric aircraft market in the region. Though the deliveries of wide-body aircraft like the Boeing B787 Dreamliner and Airbus A350 XWB have slowed down in the region, airlines still have several aircraft on order due for delivery. For instance, in October 2023, BETA Technologies, a Vermont-based electric aircraft startup company, deployed its ALIA, a fully electric aircraft, to Eglin Air Force Base in Florida. The ALIA has flown 336 nautical miles in a single charge. Such demand for new models of more electric aircraft from the commercial and military segments is expected to drive the market in North America during the forecast period.

More Electric Aircraft Industry Overview

The more electric aircraft market is semi-consolidated due to a few global players holding significant shares in the market. Some key players in the market are RTX Corporation, General Electric Company, Safran, Honeywell International Inc., and Eaton Corporation PLC. Major players are currently focused on developing advanced electric architecture platforms to keep up with the increasing demand for more electric components. However, due to the complexity of aerospace testing, players need help validating these systems and components.

Players are investing in infrastructure to develop more electric architecture systems to address this issue. For example, Collins Aerospace (RTX Corporation) is building a specialized lab, The Grid, which will be the most advanced electric power systems laboratory. The lab will enable the design and evaluation of systems like high-power generators for the next generation of more electric aircraft, including commercial, military, business aviation, UAV, and urban air mobility platforms. Similarly, in April 2021, Airbus announced its plans to replace the mechanical rudder controls on A320 Neo-family aircraft with an entire electric rudder system, expected to be completed by early 2024. Such developments from OEMs will drive market growth in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Commercial Aviation
    • 5.1.2 Military Aviation
    • 5.1.3 General Aviation
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 United Arab Emirates
      • 5.2.5.3 Rest of the Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 The Boeing Company
    • 6.2.2 Airbus SE
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 Safran
    • 6.2.5 Honeywell International Inc.
    • 6.2.6 RTX Corporation
    • 6.2.7 General Electric Company
    • 6.2.8 Moog Inc.
    • 6.2.9 Parker-Hannifin Corporation
    • 6.2.10 Eaton Corporation PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS