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市場調査レポート
商品コード
1297028
航空機アクチュエーションの世界市場Global Aircraft Actuation Market |
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航空機アクチュエーションの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: お問合せ
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機械のアクチュエーターは、機構やシステムの移動と制御を担当する部品です。簡単に言うと「mover」です。エレベーター、舵、エルロン、フラップ、スラット、スポイラーなどの飛行制御面は、航空機のアクチュエーターによって調整されます。また、着陸装置の伸縮、エンジン入口ガイドベーンと推力反転装置の位置決め、貨物室や武器庫のドアの開閉も行います。
制御信号のエネルギー レベルは低く、電圧や電流、空気圧や油圧流体の圧力、さらには人間の作業によっても生成されます。電流、油圧、または空気圧はすべて、その動力源となる可能性があります。通常、制御装置はバルブです。アクチュエータは、電源の動力を機械的な動きに変換し、運動エネルギーに変換することで制御信号に適応します。これは、電気、油圧、空気圧による自動化または自動制御の一種です。
航空機部品市場は、世界市場全体で航空機の需要が高まっているため、急速に成長する傾向にあります。いくつかの航空会社が乗客の需要を満たすために既存の機材を増強しようとしていることが注目されます。例えば、統計によると、エアバス社では約 7,000 機の航空機が未発注となっており、ボーイング社では 5,000 機強となっています。したがって、航空機作動システムの潜在的な市場は、注文数の急激な増加により拡大する傾向にあります。
航空機の発注数の増加は、世界市場における航空機の RPK および CTK の増加の直接の結果です。パンデミック後の世界市場が段階的に再開されたことにより、この価値は増加しています。しかし、ロシアとウクライナの間で戦争のような状況が生じており、ジェット燃料の価格、ひいては乗客一人当たりの旅行代金の値上がりが見込まれているため、航空業界は打撃を受けると予想されています。世界市場におけるインフレの拡大も、市場の主要な抑制要因となる可能性があるもう一つの要因です。
航空機技術に関しては、電気航空機の普及の高まりとグリーンテクノロジーの成長が、航空機作動システム市場に関連する成長を促進すると予想されます。この成長は、この分野での調査の増加によるものです。
航空機に搭載されているアクチュエーターのソース制御信号と電力は、過去数十年の間に変化してきました。作動技術は、ケーブルやロッドなどの手動操作源から油圧式や電動式のオプションまで、時間の経過とともに進化してきました。油圧機械システムは、機械システムから自動システムへの市場動向の変化を示しました。この技術では、制御コラムまたはレバーの動きが機械的に伝達されて油圧回路内の制御バルブが作動し、シリンダに充填および空にしてアクチュエータ動作を生成することが注目されました。
その後、フライバイワイヤシステムの機械的リンケージの代わりに電子接続が使用されるようになりました。フライバイワイヤシステムでは、フライトコンピュータがパイロットの操縦桿の動きを解釈し、電気信号をアクチュエータ制御電子機器に送信します。制御電子機器からの指示に従って、電気モーターは電気機械アクチュエーターを動かすために使用され、油圧制御バルブは油圧アクチュエーターを動かすために使用されます。フライバイワイヤ技術により、航空機メーカーは航空システムにおいて、電気油圧アクチュエータや電気機械アクチュエータなど、より電気的に駆動されるアクチュエータを使用できるようになりました。エンジン駆動の発電機によって生成され、パワーバイワイヤシステムによって送電される電気が、これらのアクチュエータに動力を供給します。
全体的な市場力学の変化は、全電動航空機の長期目標に向けた航空宇宙部門の電動航空機への移行によってもたらされています。飛行機の性能を向上させ、メンテナンスと運用コストを節約し、燃料効率を高め、排出ガスを削減します。これらの目的は、機械、空圧、油圧システムを電気システムに変換することによって達成されます。
アクチュエータの分野に新しい技術を取り入れることで、この市場に関連する成長を促進する態勢が整っており、電磁アクチュエータもそのような技術の 1 つです。電気エネルギーは、電気機械アクチュエータによって機械エネルギーに変換されます。この技術は現在、安全性が重要な航空機の飛行軌道を継続的に修正する主要な飛行制御の作動ソリューションとして機能するほど十分に成熟していないと考えられています。しかし、電気機械式アクチュエーターは、航空機内のそれほど重要ではない位置で使用されています。ボーイング 787 では、着陸装置ブレーキの操作、水平尾翼の調整、ミッドボード スポイラーの作動に使用されます。
当レポートでは、世界の航空機アクチュエーション市場について調査しており、市場予測、市場力学、動向分析など、包括的な情報を提供しています。世界市場における航空機需要の増加、電動航空機の普及とグリーン技術の成長は、市場の成長を促進しています。
10年間の航空機アクチュエーション市場分析は、航空機アクチュエーション市場の成長、変化する市場力学、技術の採用の概要を詳細に概観し、全体的な市場の魅力についてはこの章で説明しています。
このセグメントでは、この市場に影響を与えると予想される主要10件の技術と、これらの技術が市場全体に与える可能性のある影響を取り上げます。
この市場の10年間の航空機アクチュエーション市場予測は、上記のセグメント全体にわたって詳細に説明しています。
このセグメントでは、地域の航空機アクチュエーション市場の動向、促進要因、この市場の抑制要因と課題、政治、経済、社会、技術の側面がカバーされています。このセグメントでは、地域全体の市場予測とシナリオ分析についても詳しく説明しています。地域分析の後半部分には、主要企業のプロファイリング、サプライヤーの情勢、企業のベンチマークを記載しています。現在の市場規模は通常のシナリオに基づいて推定されています。
この章では、この市場の主要な防衛プログラムについて説明し、最新のニュースとこの市場で出願された特許についても取り上げます。この章では、国レベルでの10年間の市場予測とシナリオ分析についても説明しています。
機会マトリックスは、読者がこの市場で機会の多いセグメントを理解するのに役立ちます。
この市場の分析についての当社専門家からの意見
A machine's actuator is the part in charge of moving and controlling a mechanism or system. In simple terms, it is a "mover". Flight control surfaces like the elevator, rudder, ailerons, flaps, slats, and spoilers are adjusted by actuators on aircraft. They also extend and retract the landing gear, position engine inlet guide vanes and thrust reversers, and open and close cargo or weapon bay doors.
The control signal has a low energy level and can be produced by an electrical voltage or current, pneumatic or hydraulic fluid pressure, or even by work done by a human. Electric current, hydraulic pressure, or pneumatic pressure are all potential sources of power for it. Typically, the control device is a valve. An actuator adapts to a control signal by transforming the power of the source into mechanical movement thus transforming it into kinetic energy. It is a type of automation or automatic control in the electric, hydraulic, and pneumatic senses.
The aircraft component market is poised to grow rapidly owing to the increased demand for aircraft fleets across the global markets. It is noted that several airline operators have been trying to boost their existing fleet to meet the passenger demand. For instance, statistics suggest that roughly 7,000 aircraft are on Airbus' backlog and a little over 5,000 on Boeing's. Hence the potential market for aircraft actuation systems is poised to increase owing to the rampant increase in the number of orders.
The increase in the number of aircraft orders is a direct result of the increase in RPK as well as CTK for aircraft across the global markets. This value is increasing owing to the gradual reopening of the global markets post-pandemic. However, the airline sector is anticipated to take a hit owing to the war-like situation brewing between Russia and Ukraine which is poised to increase the prices of jet fuel and hence the travel fee per passenger. The growing inflation within the global markets is another factor that is poised to serve as a key market restraint.
In terms of aircraft technology, the rise in the proliferation of electric aircraft and the growth in green technology is hereby anticipated to drive the growth associated with the aircraft actuation systems market. This growth is attributed to the increased research within this domain.
The source control signals and power for actuators aboard aircraft have changed during the past few decades. Actuation technology evolved throughout time from manually operated sources like cables and rods to hydraulically and electrically powered options. Hydromechanical systems marked the shift in market trends from mechanical to automated systems. In this technology it was noted that the motion of a control column or lever was mechanically transmitted to activate control valves in the hydraulic circuit, filling and emptying cylinders to produce actuator action.
Later, electronic connections were used in place of mechanical linkages in fly-by-wire systems. In a fly-by-wire system, the flight computer interprets the pilot's control column movements and transmits electrical signals to actuator control electronics. Electric motors are used to move electromechanical actuators, and hydraulic control valves are used to move hydraulic actuators, according to instructions from the control electronics. Fly-by-wire technologies allowed makers of aircraft to use more electrically driven actuators, such as electro hydrostatic actuators and electromechanical actuators, in aviation systems. Electricity generated by engine-driven generators and transmitted by power-by-wire systems powers these actuators.
The change in overall market dynamics is brought about by the aerospace sector's movement to more electric aircraft with a long-term goal of all-electric aircraft. To improve airplane performance, save maintenance and operating costs, boost fuel efficiency, and cut emissions. These objectives are to be attained by converting mechanical, pneumatic, and hydraulic systems to electric systems.
The inclusion of new technologies within the actuators domain is poised to drive the growth associated with this market, electromagnetic actuators are one such technology. Electrical energy is transformed into mechanical energy by electromechanical actuators. The technology is presently not considered mature enough to serve as actuation solutions for primary flight controls that continually correct safety-critical aircraft flight trajectories. However, electromechanical actuators are being used in less crucial positions on board aircraft. On the Boeing 787, they are used to operate the landing gear brakes, trim the horizontal stabilizer, and activate the mid-board spoilers.
Market Definition
Market Segmentation
By Region
By Aircraft Type
By Application
10 Year Market Outlook
The 10-year market outlook would give a detailed overview of changing dynamics, technology adoption overviews and the overall market attractiveness is covered in this chapter.
Market Technologies
This segment covers the top 10 technologies that is expected to impact this market and the possible implications these technologies would have on the overall market.
Global Market Forecast
The 10-year market forecast of this market is covered in detailed across the segments which are mentioned above.
Regional Market Trends & Forecast
The regional market trends, drivers, restraints and Challenges of this market, the Political, Economic, Social and Technology aspects are covered in this segment. The market forecast and scenario analysis across regions are also covered in detailed in this segment. The last part of the regional analysis includes profiling of the key companies, supplier landscape and company benchmarking.
North America
Drivers, Restraints and Challenges
PEST
Market Forecast & Scenario Analysis
Key Companies
Supplier Tier Landscape
Company Benchmarking
Europe
Middle East
APAC
South America
Country Analysis
This chapter deals with the key defense programs in this market, it also covers the latest news and patents which have been filed in this market. Country level 10 year market forecast and scenario analysis are also covered in this chapter.
US
Defense Programs
Latest News
Patents
Current levels of technology maturation in this market
Market Forecast & Scenario Analysis
Canada
Italy
France
Germany
Netherlands
Belgium
Spain
Sweden
Greece
Australia
South Africa
India
China
Russia
South Korea
Japan
Malaysia
Singapore
Brazil
Opportunity Matrix
The opportunity matrix helps the readers understand the high opportunity segments in this market.
Expert Opinions
Hear from our experts their opinion of the possible outlook for this market.
Conclusions
About Aviation and Defense Market Reports