表紙:コネクテッドカーのセルラーデータトラフィック:世界の予測(2023年~2029年)
市場調査レポート
商品コード
1611493

コネクテッドカーのセルラーデータトラフィック:世界の予測(2023年~2029年)

Cellular Data Traffic from Connected Cars: Worldwide Forecast 2023-2029


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英文 15 Slides
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コネクテッドカーのセルラーデータトラフィック:世界の予測(2023年~2029年)
出版日: 2024年12月09日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 15 Slides
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概要

「今後5年間、システム生成データがコネクテッドカーのセルラーデータトラフィックの大半を占める見込みです。」

当レポートでは、世界のコネクテッドカーが生成するセルラーデータトラフィックの数量の予測を示しています。また、事業者とOEMに対する影響についても考察しています。

コネクテッドカーによるデータ消費の主な促進要因

  • 5G接続への移行
  • 電気自動車(EV)のシェアの拡大
  • ソフトウェアアップデートの影響
  • 車両と環境に関するデータを収集するテレマティクスの利用の増加
  • 消費者による車内エンターテインメントサービスの利用拡大の可能性

範囲

地理的範囲 主要指標

モデル地域

  • 中東欧(CEE)
  • 中国
  • 先進アジア太平洋(DVAP)
  • 中国を除く新興アジア太平洋(EMAP)
  • ラテンアメリカ(LATAM)
  • 中東・北アフリカ(MENA)
  • 北米(NA)
  • サブサハラアフリカ(SSA)
  • 西欧(WE)
  • セルラー自動車接続数とデータトラフィック(世界、地域別)
  • セルラー自動車データトラフィック:技術タイプ別(5G、4G、2G/3G)
  • 接続数とデータトラフィック:車両タイプ別
    • EV(バッテリー電気自動車(BEV)とプラグインハイブリッド(PHEV)を含む)
    • 主に内燃機関(ICE)を動力とする自動車(非プラグインのハイブリッドを含む)(プラグインハイブリッドを除く)
  • データトラフィック:用途タイプ別
    • テレマティクス
    • ソフトウェアアップデート
    • ビデオストリーミング
    • オーディオストリーミング
    • その他
目次

"Systems-generated data will account for the majority of all connected car cellular data traffic over the next 5 years."

This report provides forecasts for the volume of cellular data traffic generated by connected cars worldwide. The forecasts are split by network type and application, as well as by car type.

We outline the main drivers of connected car data consumption, which include:

  • the transition to 5G connectivity
  • the rising share of electric vehicles (EVs)
  • the impact of software updates
  • the increasing use of telematics to collect data about vehicles and the environment
  • the potential for greater consumer use of in-car entertainment services.

The report also looks at the implications for operators and original equipment manufacturers (OEMs).

Who should read this report:

This report addresses the requirements of anyone who is assessing the likely volume of traffic to be generated by connected cars. This includes:

  • automotive business units within telecoms operators
  • strategy teams in telecoms operators
  • teams in vendors that are involved in the automotive IoT market
  • service development and purchasing managers at car OEMs keen to understand potential exposure to costs.

COVERAGE:

Geographical coverageKey metrics

Regions modelled

  • Central and Eastern Europe (CEE)
  • China
  • Developed Asia-Pacific (DVAP)
  • Emerging Asia-Pacific excluding China (EMAP)
  • Latin America (LATAM)
  • Middle East and North Africa (MENA)
  • North America (NA)
  • Sub-Saharan Africa (SSA)
  • Western Europe (WE)
  • Cellular automotive connections and data traffic (worldwide and by region)
  • Cellular automotive data traffic by technology type: 5G, 4G, 2G/3G
  • Connections and data traffic by vehicle type:
    • EVs including battery electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid vehicles (PHEVs)
    • Cars primarily powered by internal combustion engines (ICEs). Includes hybrids that cannot be plugged in. Excludes plug-in hybrids.
  • Data traffic by application type:
    • Telematics
    • Software updates
    • Video streaming
    • Audio streaming
    • Other