表紙:消費者・企業向け衛星ブロードバンドの世界市場:動向と予測(2023年~2033年)
市場調査レポート
商品コード
1611488

消費者・企業向け衛星ブロードバンドの世界市場:動向と予測(2023年~2033年)

Consumer and Enterprise Broadband via Satellite: Trends and Forecasts 2023-2033


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消費者・企業向け衛星ブロードバンドの世界市場:動向と予測(2023年~2033年)
出版日: 2024年12月12日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 14 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

「世界の消費者・企業向け衛星ブロードバンドサービスの市場規模は主に、非GEOソリューションの需要により、2033年までに240億米ドルを超える見込みです。

非静止軌道(非GEO)衛星システムの前例のない成長は、消費者・企業向けブロードバンド市場を変化させ、GEOの既存企業の著しい解約につながっています。この変化により、従来のGEO企業はビジネスモデル、価格戦略、成長計画の見直しを迫られています。

当レポートでは、世界の消費者・企業向け衛星ブロードバンド市場について調査分析し、各産業と各地域の成長を促進する動向の評価や、企業向けVSAT市場におけるマルチオービットソリューションとその将来性の評価、消費者向けブロードバンド市場のシェアの分析などを提供しています。

セグメンテーション

業界/市場

  • 消費者向けブロードバンド
  • 企業向けVSAT

変数

  • 現在の稼働台数
  • 現在の加入者数
  • 処理能力需要
  • 処理能力収益
  • サービス収益
  • 出荷台数
  • 顧客構内設備収益

用途/ユースケース

  • 企業向けVSAT
    • 小売、ホスピタリティ
    • 銀行業務
    • ソーシャルインクルージョン(EV)
    • エネルギー
    • その他
  • 消費者向けブロードバンド
    • 宅内直接接続
    • Wi-Fiホットスポット
    • ソーシャルインクルージョン(CB)

周波数帯域

  • 企業向けVSAT
    • FSS、GEO HTS Cバンド、Kaバンド、Kuバンド
    • 非GEO HTS
  • 消費者向けブロードバンド
    • FSS Kuバンド
    • GEO HTS
    • 非GEO HTS

地域

  • アジア
  • 欧州(EU)
  • ラテンアメリカ(LAM)
  • 北米(NAM)
  • 中東・アフリカ(MEA)
目次

"Consumer and enterprise broadband via satellite service revenue will surpass USD24 billion by 2033, primarily driven by demand for non-GEO solutions."

The unprecedented growth of non-geostationary (non-GEO) satellite systems is changing the consumer and enterprise broadband markets and leading to significant churn among the GEO incumbents. This shift is compelling traditional GEO players to reassess their business models, pricing strategies and growth plans. The report analyses the changing industry dynamics across different applications and regions.

This is the 23rd edition of this report. It covers two major satellite broadband verticals; enterprise very-small-aperture terminal (VSAT) and consumer broadband, and is accompanied by two Excel annexes with forecast data for 2023-2033.

Report coverage:

  • Assessment of the trends that drive growth in each vertical and region.
  • Analysis of the changing dynamics between incumbents and new entrants.
  • Assessment of multi-orbit solutions and their potential in the enterprise VSAT market.
  • Market share analysis in the consumer broadband market.
  • 10-year forecast of subscribers, capacity requirements and revenue across the segments and regions.

Questions answered:

  • What are the satellite broadband opportunities in the consumer broadband and enterprise VSAT markets?
  • How is the competition between GEO and non-GEO players changing and what are the top strategic imperatives?
  • How are different players advancing in developing multi-orbit solutions?
  • What are the regional market trends at the wholesale and retail levels of the consumer broadband and enterprise VSAT markets?

Segmentation:

Vertical or market

  • Consumer broadband
  • Enterprise VSAT

Variable

  • In-service units
  • Active subscribers
  • Capacity demand
  • Capacity revenue
  • Service revenue
  • Shipments
  • Customer premises equipment revenue

Application or use case

  • Enterprise VSAT
    • Retail and hospitality
    • Banking
    • Social inclusion (EV)
    • Energy
    • Others
  • Consumer broadband
    • Direct to premises
    • Wi-Fi hotspots
    • Social inclusion (CB)

Frequency band

  • Enterprise VSAT
    • FSS and GEO HTS C-, Ka-, Ku-band
    • Non-GEO HTS
  • Consumer broadband
    • FSS Ku-band
    • GEO HTS
    • Non-GEO HTS

Geographical region

  • Asia
  • Europe (EU)
  • Latin America (LAM)
  • North America (NAM)
  • Middle East and Africa (MEA)

Who should read this report:

  • Satellite operators
  • Internet service providers (satellite and terrestrial)
  • Cloud service providers
  • Satellite equipment manufacturers
  • Investors and financial institutions