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市場調査レポート
商品コード
1538910
車載ゲートウェイ市場:タイプ別、用途別、技術別:世界の機会分析と産業予測、2023-2032年Automotive Gateway Market By Type (CAN, LIN, FlexRay, Gigabit Ethernet), By Application (Passenger Vehicles, Commercial vehicles), By Technology (Vehicle-to-grid, Vehicle-to-vehicle): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032 |
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車載ゲートウェイ市場:タイプ別、用途別、技術別:世界の機会分析と産業予測、2023-2032年 |
出版日: 2024年06月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の車載ゲートウェイ市場は、2022年に46億米ドルと評価され、2023年から2032年にかけてCAGR 6%で成長し、2032年には84億米ドルに達すると予測されています。
この洗練されたモジュールは、コントローラー・エリア・ネットワーク(CAN)、ローカル・インターコネクト・ネットワーク(LIN)、イーサネット、FlexRayなど、車両内の異種通信ドメイン間のインターフェイスとして機能し、互換性と相互運用性を確保します。車車間(V2V)通信やマルチメディア伝送などの機能を実現する上で重要な役割を果たしています。
自動車業界では、環境問題や技術の進歩、消費者の嗜好の変化などさまざまな要因によって、電気自動車や自律走行車へのシフトが顕著になっています。このシフトの顕著な例として、世界の主要自動車メーカーによる電気自動車(EV)採用の増加が挙げられます。テスラ、日産、シボレーといった企業は、それぞれテスラ・モデルS、日産リーフ、シボレー・ボルトといった電気自動車モデルを発表し、環境に優しい交通手段に対する需要の高まりに対応しています。
さらに、自律走行技術の進歩が自動運転車の開発に拍車をかけています。アルファベット・インク(グーグル)の子会社であるウェイモ(Waymo)やテスラ(Tesla)といった企業が、自律走行車の研究開発の最前線にいます。ウェイモの自動運転車群は、より安全で効率的なモビリティ・ソリューションを提供することで交通に革命を起こすことを目指し、大規模なテストが行われてきました。自動車線維持やアダプティブクルーズコントロールなどの機能を提供するテスラのオートパイロットシステムは、完全な自律走行に向けた重要な一歩です。
さらに、世界中の政府が電気自動車や自律走行車の導入を促進するための規制やインセンティブを導入しています。例えば、ノルウェーやオランダのような国々は、内燃エンジン車の販売を段階的に廃止し、電気自動車に切り替えるという野心的な目標を掲げています。同様に、米国ではカリフォルニア州のゼロエミッションビークル(ZEV)義務化や電気自動車購入に対する税制優遇措置などの取り組みが、消費者の電気自動車への移行を促しています。
しかし、自動車業界における規制遵守は、自動車の開発、製造、運用を管理する上で非常に重要な側面です。これには、自動車の安全性、環境の持続可能性、データ・プライバシー、サイバーセキュリティの確保を目的とした多数の規制や標準の遵守が含まれます。車載ゲートウェイシステムの場合、データ伝送、車両接続性、さまざまな車載システム間の通信を管理する役割があるため、規制遵守が特に重要になります。規制要件に従わない場合、法的処罰、風評被害、市場からの排除など、深刻な結果を招く。さらに、法規制の進化が課題をさらに複雑にしており、法規制の情勢が変化し、新たな技術が登場する中、コンプライアンスを維持するためには、継続的な適応と革新が必要です。
車両通信技術の進歩は自動車業界に革命をもたらし、車両の性能、安全性、接続性を高める革新的なソリューションを提供しています。その重要な一例が、数十年にわたって自動車通信の要となってきたCAN(Controller Area Network)プロトコルの進化です。もともと1980年代に開発されたCANは、自動車内のさまざまな電子制御ユニット(ECU)間の通信を容易にし、エンジン管理、トランスミッション制御、(アンチロック・ブレーキ・システム)ABSシステムなどの機能を実現しました。
近年、自動車業界では、最新の自動車に対応するため、より高度な通信プロトコルへの移行が進んでいます。ローカル・インターコネクト・ネットワーク(LIN)は、CANを補完するプロトコルとして登場し、ウィンドウ・モーターやシート調節の制御など、車両内のそれほど重要でない通信タスクにコスト効率の高いソリューションを提供しています。
さらに、車載アプリケーションにイーサネットが導入されたことで、高速データ通信に新たな可能性が生まれました。イーサネットは従来のプロトコルに比べて帯域幅が大幅に広いため、ADAS(先進運転支援システム)、インフォテインメント・システム、OTA(Over-the-Air)アップデートなど、帯域幅を必要とするシステムの統合が可能になります。
もう1つの注目すべき進歩は、自動車のリアルタイムアプリケーション用に設計された決定論的通信プロトコルであるFlexRayの採用です。FlexRayは、正確なタイミングと信頼性が不可欠なステア・バイ・ワイヤやブレーキ・バイ・ワイヤなどのセーフティクリティカルなシステムに特に適しています。
さらに、車載イーサネットスイッチとゲートウェイの登場により、これらの多様な通信プロトコルの自動車内での統合が容易になり、さまざまなECUとシステム間のシームレスな通信が可能になりました。
さらに、車載ゲートウェイ市場における効率的なデータ処理の需要は、最新の自動車が生成する機能の複雑化とデータ量の増加によってもたらされています。自動車が技術的に高度化するにつれ、さまざまなセンサー、カメラ、電子制御ユニット(ECU)が組み込まれ、車両性能、環境条件、ドライバーの行動に関連するデータが継続的に生成されるようになります。流入する情報を効率的に管理するには、効率的なデータ処理が不可欠です。
さらに最近の車両には、さまざまなコンポーネントやシステムの故障や異常を監視する車載診断システムが搭載されています。診断データをリアルタイムで効率的に処理することで、車載ゲートウェイは潜在的な問題を早期に発見し、故障を予防して車両性能を最適化するプロアクティブ・メンテナンスを可能にします。例えば、自動車用ゲートウェイがエンジン性能のわずかな偏差を検出した場合、診断アラートをトリガーして、重大な故障が発生する前にメンテナンスのスケジュールを立てるようドライバーに促します。
車載ゲートウェイ市場は、タイプ、アプリケーション、テクノロジー、地域によって区分されます。タイプ別では、CAN、LIN、FlexRay、ギガビット・イーサネットに分類されます。エンドユーザーベースでは、市場は旅客用と商用に二分されます。技術別では、Vehicle-to-Vehicle、Vehicle-to-Gridに分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカで分析されます。
車載ゲートウェイ市場の主要企業は、Bosch、Continental、Aptiv、Denso、Marelli、NXP、Infineon、Broadcom、Texas Instruments、STMicroelectronicsです。
本レポートで可能なカスタマイズ(追加費用とスケジュールが必要です。)
The global automotive gateway market was valued at $4.6 billion in 2022, and is projected to reach $8.4 billion by 2032, growing at a CAGR of 6% from 2023 to 2032.
This sophisticated module acts as an interface between disparate communication domains within the vehicle, such as Controller Area Network (CAN), Local Interconnect Network (LIN), Ethernet, and FlexRay, ensuring compatibility and interoperability. It plays a crucial role in enabling functionalities such as vehicle-to-vehicle (V2V) communication and multimedia transmissions.
The automotive industry has witnessed a significant shift toward electric and autonomous vehicles, driven by various factors such as environmental concerns, technological advancements, and change in consumer preferences. One notable example of this shift is the increase in adoption of electric vehicles (EVs) by major automotive manufacturers worldwide. Companies such as Tesla, Nissan, and Chevrolet have introduced electric models such as the Tesla Model S, Nissan Leaf, and Chevrolet Bolt, respectively, cater to the rise in demand for eco-friendly transportation options.
Moreover, advancements in autonomous driving technology have fueled the development of self-driving vehicles. Companies such as Waymo, a subsidiary of Alphabet Inc. (Google), and Tesla have been at the forefront of autonomous vehicle R&D. Waymo's fleet of self-driving cars has been undergone extensive testing, aiming to revolutionize transportation by providing safer and more efficient mobility solutions. Tesla's Autopilot system, which offers features such as automatic lane-keeping and adaptive cruise control, represents a significant step toward fully autonomous driving.
Furthermore, governments across the globe have implemented regulations and incentives to promote the adoption of electric and autonomous vehicles. For instance, countries such as Norway and the Netherlands have set ambitious targets to phase out the sale of internal combustion engine vehicles in favor of electric alternatives. Similarly, initiatives such as California's Zero-Emission Vehicle (ZEV) mandate and tax incentives for electric vehicle purchases in the U.S. encourage consumers to transition to electric transportation.
However, regulatory compliance within the automotive industry is a critical aspect governing the development, manufacturing, and operation of vehicles. This involves adherence to a multitude of regulations and standards aimed at ensuring vehicle safety, environmental sustainability, data privacy, and cybersecurity. In the context of automotive gateway systems, regulatory compliance becomes particularly significant due to their role in managing data transmission, vehicle connectivity, and communication between various onboard systems. Failure to comply with regulatory requirements results in severe consequences, including legal penalties, reputational damage, and market exclusion. In addition, the evolving nature of regulations further compounds the challenge, requiring continuous adaptation and innovation to remain compliant amidst shifting legal landscapes and emerging technologies.
Advancements in vehicle communication technologies have revolutionized the automotive industry, offering innovative solutions that enhance vehicle performance, safety, and connectivity. One significant example of this is the evolution of the Controller Area Network (CAN) protocol, which has been a cornerstone in automotive communication for decades. Originally developed in the 1980s, CAN facilitated communication between various electronic control units (ECUs) within vehicles, enabling functionalities such as engine management, transmission control, and (Anti-lock braking system) ABS systems.
In recent years, the automotive industry has witnessed a shift toward more advanced communication protocols to meet the demands of modern vehicles. Local Interconnect Network (LIN) has emerged as a complementary protocol to CAN, providing a cost-effective solution for less critical communication tasks within the vehicle, such as controlling window motors and seat adjustments.
Moreover, the introduction of Ethernet in automotive applications has opened new possibilities for high-speed data communication. Ethernet offers significantly higher bandwidth compared to traditional protocols, enabling the integration of bandwidth-intensive systems such as advanced driver assistance systems (ADAS), infotainment systems, and over-the-air (OTA) updates.
Another notable advancement is the adoption of FlexRay, a deterministic communication protocol designed for real-time applications in vehicles. FlexRay is particularly suitable for safety-critical systems such as steer-by-wire and brake-by-wire, where precise timing and reliability are essential.
Furthermore, the emergence of automotive Ethernet switches and gateways has facilitated the integration of these diverse communication protocols within vehicles, enabling seamless communication between various ECUs and systems.
In addition, the demand for efficient data processing within the automotive gateway market is driven by the increase in functional complexity and volume of data generated by modern vehicles. As vehicles become more technologically advanced, they incorporate a wide array of sensors, cameras, and electronic control units (ECUs) that continuously generate data related to vehicle performance, environmental conditions, and driver behavior. Efficient data processing is essential to manage this influx of information effectively.
Furthermore, modern vehicles are equipped with onboard diagnostic systems that monitor various components and systems for faults or abnormalities. By efficiently processing diagnostic data in real-time, automotive gateways identify potential issues early, allowing proactive maintenance to prevent breakdowns and optimize vehicle performance. For instance, if an automotive gateway detects a slight deviation in engine performance, it triggers a diagnostic alert to prompt the driver to schedule maintenance before a major failure occurs.
The automotive gateway market is segmented on the basis of type, application, technology, and region. On the basis of type, the market is classified into CAN, LIN, FlexRay, and Gigabit Ethernet. On the basis of end user, the market is bifurcated into Passenger and commercial. On the basis of technology, the market is categorized into vehicle-to vehicle, and vehicle-to-grid. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middles East & Africa.
The key players in the automotive gateway market are Bosch, Continental, Aptiv, Denso, Marelli, NXP, Infineon, Broadcom, Texas Instruments, and STMicroelectronics.
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