![]() |
市場調査レポート
商品コード
1365826
サブスクリプション課金管理市場:タイプ別、エンドユーザー別:世界の機会分析と産業予測、2023~2032年Subscription Billing Management Market By Type (Fixed, Variable), By End-users (Entertainment, Ecommerce, Fitness, Publishing, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032 |
||||||
|
サブスクリプション課金管理市場:タイプ別、エンドユーザー別:世界の機会分析と産業予測、2023~2032年 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 2~3営業日
|
サブスクリプション課金管理市場の2022年の市場規模は69億米ドルで、2023年から2032年までのCAGRは21.7%で、2032年には477億米ドルに達すると推定されます。
サブスクリプション課金管理は、サブスクリプションプランの設計、加入者のオンボーディング、価格管理、自動化された請求書発行と支払い処理、サブスクリプションの変更処理、収益追跡など、ライフサイクル全体をカバーします。サブスクリプション課金管理、およびサブスクリプション管理システムの目標は、企業がサブスクリプションビジネスモデルをうまく収益化できるように支援することです。このようなビジネスモデルを維持することは難しいかもしれませんが、サブスクリプションは、従来の販売と比較して、確実で継続的な収益を提供することができます。企業は、顧客が求める製品を開発するだけでなく、顧客との長期的な関係を確立する必要があります。サブスクリプションの扱いが悪いと、ボラティリティが高まり、企業の評判が低下する可能性があります。サブスクリプション課金管理プラットフォームは、必要なすべての手続きを簡単に処理できるだけでなく、パーソナライズされた製品と簡単で安全な支払い処理を提供することで、顧客との永続的な関係を構築するのに役立ちます。
消費者は、携帯電話をエンターテイメントやeコマースに利用するだけでなく、特にソーシャルネットワーキングやテキストなど、モバイルアプリケーションの利用時間が増加しています。スマートフォンの利用時間が急増することで、人々はデジタル・プラットフォームを通じて商品やサービスを購入するようになります。モバイル機器の利用時間が増加するにつれ、サブスクリプション・プラットフォームの利用も増加すると予想されます。米国では、モバイルメディアの消費は、従来のチャンネルの視聴や聴取に取って代わり続けています。顧客を獲得し、長期間維持するために、各社はサブスクリプションに基づくサービスを提供しており、サブスクリプション課金管理の需要が急増すると予想されます。
市場開拓は、さまざまな技術設定が複雑であるため、多数の組織で新しいクラウド製品をスケジュール通りに、消費者の期待に沿って開発・発売することが困難であるなど、リスクとその影響を受けやすいです。製品や技術的アプローチが失敗する可能性、顧客が技術プラットフォーム、アプリケーション、クラウドサービスを十分に迅速に採用しない可能性、顧客が市場で代替の競合製品を考える可能性、または特に製品ポートフォリオを新市場に拡大する文脈において、戦略が顧客の期待やニーズに合致しない可能性などです。これらの事象のいずれかが、サブスクリプション課金管理組織の事業運営、資金状況、収益、キャッシュフローに深刻な悪影響を及ぼす可能性があります。
パンデミックによって、人々は様々なeコマース商品やサービス・プロバイダーを通じてオンラインで商品を購入するようになっています。健康を維持するために、人々は薬局やオンライン医療製品サプライヤーのプラットフォームから免疫力を高める医薬品を定期的に購入するようになっています。このような顧客行動の変化に伴い、医療商品サービスプロバイダーもまた、商品やサービスを定期購入ベースで提供することに重点を移し始めました。定期的に製品を購入するこの習慣は、サブスクリプション課金管理システムプロバイダーにとって、自社サービスの新規顧客を獲得するためのいくつかの機会を生み出すと予想されます。
COVID-19の大流行とその蔓延を抑えるための努力は、サブスクリプション課金管理システムプロバイダーとその顧客、パートナー、サプライヤーが事業を運営する方法に影響を与えています。COVID-19の大流行により、各国政府は、渡航制限、不要不急の活動の禁止、検疫、在宅勤務指示、社会的距離の縮小命令など、ウイルスの蔓延を食い止め、抑制するための予防措置を発表せざるを得なくなっています。こうした予防措置の結果、特定の業界では需要が激減し、パンデミックの初期段階における市場の成長が妨げられました。パンデミックの規制による商品やサービスの需要減少に伴い、サブスクリプション課金管理に対する企業運営やその需要は激減しました。また、パンデミックはインフレと生活費の上昇を引き起こし、人々は必要な時に必要なものだけを買うようになっています。人々は、よほど必要でない限り、商品やサービスを繰り返し購入することを避けた。その結果、人々は定期購入を断念し、サブスクリプション課金管理サービスプロバイダーの事業活動は直接的に縮小しました。
According to a new report published by Allied Market Research, titled, "Subscription Billing Management Market," The subscription billing management market was valued at $6.9 billion in 2022, and is estimated to reach $47.7 billion by 2032, growing at a CAGR of 21.7% from 2023 to 2032.
The subscription billing management covers entire lifecycle, including subscription plan design, subscriber onboarding, price management, automated invoicing & payment processing, handling subscription modifications, and revenue tracking. The goal of subscription billing management, as well as a subscription management system, is to assist businesses in successfully monetizing their subscription business models. Although these business models might be challenging to maintain, subscriptions can provide dependable and recurring revenue as compared to traditional sales. In addition to developing products that customers want, businesses also need to establish long-lasting relationships with them. Poorly handled subscriptions can cause increased volatility and damage to the reputation of the company. A subscription billing management platform not only makes it easier to handle all necessary procedures, but it also helps to build enduring relationships with customers by providing personalized products and easy & secure payment processing.
Consumers are spending increasing amounts of time using mobile applications, notably for social networking and texting, in addition to utilizing their cellphones for entertainment and e-commerce. This surging amount of time spent on smartphones can make people purchase goods and services through digital platforms. As the amount of time spent on mobile devices is increasing, the usage of subscription platform is also expected to rise. In the U.S., mobile media consumption is continuing to replace traditional channels' viewership and listenership. To gain and preserve customers for a longer period of time, the companies are providing services based on subscriptions, which is expected to surge the demand for subscription billing management.
The market is susceptible to risks and their effects, such as the difficulty to develop and launch new cloud products across numerous organizations on schedule and in line with consumer expectations due to complexity in various technical settings. The possibility of the product and technology approach failing; customers may not adopt technology platforms, applications, or cloud services quickly enough; they may think about alternative competing products in the market; or the strategy may not match customers' expectations and needs, particularly in the context of extending the product portfolio into new markets. Any one of these events could have a severe negative effect on the business operations, money situation, revenue, and cash flow of the subscription billing management organization.
The pandemic has led to people buying products online through various e-commerce goods and service providers. To stay healthy, people started to buy medicines that boost immunity from pharmacy shops and online healthcare product supplier platforms on a regular basis. With this change in customer behavior, healthcare goods and services providers have also started to shift their focus to providing goods and services on a subscription basis, which necessitated them acquiring an efficient subscription billing management system provider. This habit of buying products on a regular basis is expected to create several opportunities for subscription billing management system providers to acquire new clients for their services.
The COVID-19 pandemic and efforts to control its spread have affected how subscription billing management system providers and their customers, partners, and suppliers are operating their businesses. The COVID-19 pandemic forced governments to issue preventative measures to contain or control the spread of the virus, such as travel restrictions, prohibitions of non-essential activities, quarantines, work-from-home directives, and social distancing orders. These preventative measures resulted in a sharp decrease in demand in certain industries and thus hampered the market growth in the initial stage of the pandemic. Business operations and their demand for subscription-based billing management drastically decreased with the decrease in demand for goods and services due to pandemic restrictions. The pandemic also caused a rise in inflation and the cost of living, which resulted in people buying only the necessary stuff at the time required. People avoided buying products and services repeatedly unless it was very necessary. This impacted people abandoning subscriptions, which directly reduced the business activities of subscription billing management service providers.
The key players profiled in this report include: Zuora Inc., Salesforce, Inc., SAP SE, Oracle Corporation, ZOHO Corporation., Chargebee Inc., Chargify LLC., Recurly Inc., 2Checkout, and Apttus Corporation. The market players are continuously striving to achieve a dominant position in this competitive market using strategies such as collaborations and acquisitions.
Additional benefits you will get with this purchase are:
Possible Customization with this report (with additional cost and timeline talk to the sales executive to know more)