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市場調査レポート
商品コード
1802416

旅行用eSIM市場の促進要因・課題・機会:進化するエコシステムの背景にある要因

Drivers, Challenges, and Opportunities in the Travel eSIM Market: The Factors Behind an Evolving Ecosystem


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 12 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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旅行用eSIM市場の促進要因・課題・機会:進化するエコシステムの背景にある要因
出版日: 2025年08月27日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、旅行用eSIMの市場を調査し、推進因子の分析、プロファイルダウンロード数およびeSIM専用スマートフォン出荷数の推移・予測、主要企業とエコシステム、関連事業者への主な提言などをまとめています。

実用的なメリット:

  • 旅行用組み込み型加入者識別モジュール (eSIM) 市場の進化と将来、eSIM専用デバイスなどの主要な推進要因を理解できます。
  • 世界の消費者プロファイルダウンロードへの影響を定量化できます。
  • 差別化の機会を特定できます。
  • B2Bへのシフトを理解し、このサブニッチを活用する戦略を把握できます。

重要な質問への回答:

  • 市場の長期的な将来性は?また、この競合環境において長寿命を確保するために重要なこととは?
  • 旅行関連のプロファイルダウンロードにおいて、リモートSIMプロビジョニング (RSP) インフラ市場への影響はどの程度か?
  • 旅行用eSIMの高度な利用を実現するために必要な条件は何か?

調査ハイライト:

  • 市場全体の分析と、デバイス、ネットワーク環境、流通チャネル、旅行ブランドの差別化など主要な推進要因の概要
  • 2024年から2030年までの旅行関連ダウンロード数およびeSIM専用スマートフォン出荷数の予測
  • エコシステム内の企業に対する主要な提言

目次

第1章 主な調査結果

  • eSIMの普及とeSIMオンリー
  • 流通とマーケティングにおけるイノベーション
  • ニッチターゲティングまたは代替的価値

第2章 主要予測

第3章 主要企業とエコシステム:旅行用eSIMがハイパースペシャリストを育成

第4章 ローミング

第5章 多様なエコシステムのためのホワイトラベリングに関する主な提言

  • 実現因子とサービス
目次
Product Code: AN-6456

Actionable Benefits:

  • Understand the evolution and future of the travel Embedded Subscriber Identity Module (eSIM) market and key contributing drivers such as eSIM-only devices.
  • Quantify the impact on global consumer profile downloads.
  • Identify differentiation opportunities.
  • Understand the shift toward Business-to-Business (B2B) and strategies for exploiting this sub-niche.

Critical Questions Answered:

  • What is the long-term future of this market, and what are the key factors for longevity in this competitive landscape?
  • How large is the impact on the Remote SIM Provisioning (RSP) infrastructure market in terms of travel-related profile downloads?
  • What are the necessary conditions for high degrees of travel eSIM usage?

Research Highlights:

  • Analysis of the full market and outline of the key levers across devices, network conditions, distribution channels, and travel brand differentiation.
  • Forecasts of travel-related downloads and eSIM-only smartphone shipments worldwide from 2024 to 2030.
  • Key recommendations for ecosystem players.

Who Should Read This?

  • Marketing and product strategy leads within travel eSIM providers seeking to understand leading differentiation, key messaging points, and distribution channels.
  • Product leads in enablement and white-labeling vendors seeking to guide customers and provide relevant tools and features for success and differentiation.
  • Marketing leads in enablement and white-labeling brands looking for unique value propositions to offer new brands in a highly competitive market.
  • Strategic leads in Mobile Network Operators (MNOs) and Mobile Virtual Network Operators (MVNOs) evaluating the travel eSIM opportunity for mainstream operators.

TABLE OF CONTENTS

1 KEY FINDINGS

  • 1.1 ESIM PENETRATION AND ESIM ONLY
  • 1.2 INNOVATION IN DISTRIBUTION AND MARKETING
  • 1.3 NICHE TARGETING OR ALTERNATIVE VALUE

2 KEY FORECASTS

3 KEY COMPANIES AND ECOSYSTEMS TRAVEL ESIM BREEDS HYPERSPECIALISTS

4 ROAMING

5 KEY RECOMMENDATIONS FOR A DIVERSE ECOSYSTEM WHITE-LABELING

  • ENABLERS AND SERVICES