デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1802415

中国におけるeSIMスマートフォンの事業機会

The eSIM Smartphone Opportunity in China


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 13 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.79円
中国におけるeSIMスマートフォンの事業機会
出版日: 2025年08月27日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、中国におけるeSIMスマートフォンの事業機会を調査し、サービス開始とバリューチェーン全体への影響の関する分析、アジア太平洋地域のスマートフォン市場およびeSIM導入の規模・予測、主要企業とエコシステムなどをまとめています。

実用的なメリット:

  • 中国のスマートフォン向け組み込み型加入者識別モジュール (eSIM) の国内利用開始に関する期待を理解できます。
  • eSIM ICおよびスマートフォン市場における世界的動向への主要な影響を特定できます。
  • 主要スマートフォンベンダーの地域シェアを定量化し、影響を受ける製造業者と影響力を持つ製造業者を特定できます。

重要な質問への回答:

  • 初期のローンチはどのように進展するのか?
  • タイムライン、主要企業、実装に関する期待はどうか?
  • このローンチは世界のeSIM市場にどのような影響を与えるか?
  • 消費者による導入に影響を与える主要な推進要因は何か?

調査ハイライト:

  • ローンチとそのバリューチェーン全体への影響を概説する主要な調査結果
  • アジア太平洋地域のスマートフォン市場およびeSIM導入を定量化する予測
  • 中国のeSIMにおいて影響力を持つ地域企業のエコシステム内訳

目次

第1章 主な調査結果

第2章 主要予測

第3章 主要企業とエコシステム:中国で最も影響力のあるeSIM企業

  • CHINA UNICOM
  • REDTEA MOBILE
  • EASTCOMPEACE
  • CEC HUADA
  • TMC

第4章 チップ製造業者のインパクト:コラボレーションと進化

第5章 旅行:もっとも有望な利用促進要因

目次
Product Code: AN-6455

Actionable Benefits:

  • Understand expectations around the launch of the Embedded Subscriber Identity Module (eSIM) for smartphones in China for domestic use.
  • Identify key impacts on global trends in eSIM Integrated Circuit (IC) and smartphone markets.
  • Quantify the regional shares of key smartphone vendors to identify impacted and impactful manufacturers.

Critical Questions Answered:

  • How will the initial launch progress?
  • What are the timelines, who are the key players, and what are the expectations around implementation?
  • How will the launch impact global eSIM markets?
  • What are the key drivers that will impact consumer adoption?

Research Highlights:

  • Key findings outlining the launch and its impact across the value chain.
  • Forecasts quantifying the Asia-Pacific smartphone market and eSIM adoption.
  • Ecosystem breakdown of impactful local players in Chinese eSIM.

Who Should Read This?

  • Strategists and marketers in international eSIM IC and infrastructure vendors looking to understand the launch and its global impact.
  • Partnership leads assessing opportunity for collaboration with Chinese vendors.
  • Wider eSIM ecosystem product strategists assessing future eSIM capability distribution (e.g., necessary smartphone support and travel eSIM opportunity for outbound Chinese travelers).

TABLE OF CONTENTS

1 KEY FINDINGS

2 KEY FORECASTS

3 KEY COMPANIES AND ECOSYSTEMS CHINAS MOST IMPACTFUL ESIM PLAYERS

  • 3.1 CHINA UNICOM
  • 3.2 REDTEA MOBILE
  • 3.3 EASTCOMPEACE
  • 3.4 CEC HUADA
  • 3.5 TMC

4 CHIPMAKER IMPACT COLLABORATION AND EVOLUTION

5 TRAVEL THE MOST PROMISING USAGE DRIVER