表紙:オートメーション&オーケストレーション:通信事業者とクラウド
市場調査レポート
商品コード
1386885

オートメーション&オーケストレーション:通信事業者とクラウド

Telco Cloud Automation and Orchestration

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 41 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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オートメーション&オーケストレーション:通信事業者とクラウド
出版日: 2023年10月05日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、オートメーション&オーケストレーションにおける通信事業者とクラウドの動向を調査し、オートメーション&オーケストレーションにおけるクラウドソフトウェアの影響、CSPが取り組むべき課題、CSPへおよびベンダーへの提言などをまとめています。

レポートのメリット:

  • オートメーション&オーケストレーションにおけるクラウドソフトウェアの影響を理解できます
  • オートメーションが通信サービスプロバイダ (CSP) の事業にもたらす促進要因と価値を特定できます
  • CSPがオートメーション製品およびサービスへの投資を継続する際に直面する課題について理解できます

主な質問への回答:

  • IT/クラウド領域におけるオートメーションは通信業界におけるオートメーションとどのように異なるか?
  • ネットワーク領域のオートメーションとは何か?
  • CSPがネットワークトランスフォーメーションに着手する際、変革が期待される主な事業領域は何か。

調査ハイライト:

  • CSPがネットワークトランスフォーメーションのために考慮すべきいくつかの実践分野の分析
  • オートメーションソフトウェアとAPIへの投資に関するCSPの一部グループの分析
  • ベンダーがクラウド化ネットワーク向けの次世代オートメーション製品を構築する際に考慮すべき主要な柱

目次

市場動向・オートメーションの推進要因

  • オートメーションに対するクラウドの影響
  • オートメーション&オーケストレーションの促進要因

エコシステムの複雑さとそれに伴う課題

  • ネットワークの複雑化
  • CSPが取り組まなければならない課題

オートメーション:IT/クラウド vs 通信事業者

  • ITおよびクラウド領域のオートメーション
  • 通信領域のオートメーション

クラウドネットワークオートメーション:4G vs 5G

  • インテリジェントオートメーション:4G vs 5G
  • 4Gネットワークオートメーション
  • 5Gネットワークオートメーション
  • E2Eクラウド化オートメーションスタックの3つの条件

ネットワーク領域のオートメーションの構成要素

  • 単一ドメイン内のクロスレイヤーオートメーション
  • クロスドメイン環境におけるクロスレイヤーオートメーション
  • オートメーションの意思決定における3つの段階
  • マルチベンダーのネットワークトランスフォーメーション
  • ネットワークの近代化の段階と計画

クラウドおよびオートメーションパートナーの選択

  • オートメーションとクラウドベンダーとの統合
  • CSPのネットワークトランスフォーメーションのための6つの実践分野
  • オートメーションサプライヤーの4つの選択基準
  • クラウドネットワークにおけるサービスライフサイクル管理

知識ギャップの克服

  • 通信事業者の領域とデータサイエンスの専門知識
  • 通信事業者におけるソフトウェアの専門知識
  • CSPのソフトウェアとオートメーションへの投資

次世代オートメーションソリューションの主要な柱

  • 次世代オートメーションソリューションの主要な柱
  • オートメーションにより達成される事業成果

推奨事項・総論

  • CSPへの推奨事項
  • ベンダーへの推奨事項
  • 総論
目次
Product Code: PT-2315

Actionable Benefits:

  • Understand the impact of cloud software on automation and orchestration.
  • Identify business drivers and value that automation adds to Communication Service Providers' (CSPs) business.
  • Develop an understanding of some challenges that CSPs face as they continue to invest in automation products and services.

Critical Questions Answered:

  • How does automation in the Information Technology (IT)/cloud domain differ from that in the telecoms industry domain?
  • What constitutes automating a network domain?
  • What are some key business areas where CSPs are expected to initiate change as they embark on their network transformation?

Research Highlights:

  • Analysis of several practice areas that CSPs should consider for their network transformation.
  • Analysis of a select group of CSPs on their automation software and Application Programming Interface (API) investments.
  • A breakdown of key pillars that vendors should consider as they build their next-generation automation products for cloudified networks.

Who Should Read This?

  • Automation suppliers' product management and solution architects.
  • CSPs' network engineers and technical and network maintenance providers.
  • Professional services executives working in network transformation projects.

Table of Contents

Market Trends and Automation Drivers

  • Impact of Cloud on Automation
  • Drivers for Automation and Orchestration

Ecosystem Complexity and Associated Challenges

  • Growing Network Complexity
  • Challenges CSPs must Contend with

IT/Cloud versus Telco Automation

  • Automation in IT and Cloud Domain
  • Automation in Telco Domain

4G versus 5G Cloud Network Automation

  • 4G versus 5G Intelligent Automation
  • Automation in 4G Networks
  • Automation in 5G Networks
  • Three Conditions for E2E Cloudified Automation Stacks

What Constitutes Automating a Network Domain?

  • Cross-Layer Automation within a Single Domain
  • Cross-Layer Automation in a Cross-Domain Environment
  • Three Stages in Automation Decision-Making
  • Multi-Vendor Network Transformation
  • Network Modernization Phasing and Planning

Picking a Cloud and Automation Partner

  • Automation and Integration with Cloud Vendors
  • Six Practice Areas for CSPs' Network Transformation
  • Four Selection Criteria for Automation Suppliers
  • Service Lifecycle Management in Cloud Networks

Overcoming the Knowledge Gap

  • Telco Domain Plus Data Science Expertise
  • Software Expertise in Telcos
  • CSPs' Software and Automation Investments

Key Pillars of Next-Generation Automation Solutions

  • Key Pillars of Next-Generation Automation Solutions
  • Business Outcomes Achieved through Automation

Recommendations and Concluding Remarks

  • Recommendations for CSPs
  • Recommendations for Vendors
  • Concluding Remarks