表紙:Clootrack リアルタイム・カスタマーエクスペリエンス分析プラットフォーム
年間契約型情報サービス
商品コード
995889

Clootrack リアルタイム・カスタマーエクスペリエンス分析プラットフォーム

Clootrack Real Time Customer Experience Analytics Platform

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Clootrack Software Labs Pvt Ltd | ページ情報: 英文

価格
詳細については [お見積] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Clootrack リアルタイム・カスタマーエクスペリエンス分析プラットフォーム
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Clootrack Software Labs Pvt Ltd
ページ情報: 英文
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

カスタマーエクスペリエンスは収益性を高めます

カスタマーエクスペリエンスは、高リスクの意思決定において重要な要因となります。

しかし、決断には悩みを伴います

急速な市場の動き

  • 変化する顧客の優先順位を把握できません。

改善すべき多くの側面

  • 何に注力すべきか、自信を持って決めるのが難しい。

ステークホルダーを納得させるのが困難

  • 効果的な結果を出すためには、複数の部門が手を取り合って集中的に行動する必要があります。しかし、各部門のステークホルダーは、それぞれ独自の顧客理解をしています。

既存の代替案は役に立たない

従来の市場調査

  • 時間がかかる
  • 偏りがある
  • 費用が高い

ソーシャルリスニングツール

  • 何を聞くかの設定に、専門家が必要
  • 知らないものは検索できないため、失敗を繰り返す
  • 実用的でない考察
  • 対応するデータソースは、主にソーシャルメディアのプラットフォーム
  • キャンペーンの追跡とORM用に構築

データサイエンスチーム

  • システムの構築には深い技術力が必要
  • システム構築に時間がかかる
  • 高コスト
  • データサイエンスチームは一般的に共有リソースであるため、必要なときの確保が難しい

代理店 / BPOによる手動タグ付け

  • データの一部しか検討できないため、全体像を把握できず、非常に時間がかかる
  • エラーが発生しやすい
  • 毎回、結果を詳細に監視する必要がある

ソフトウェアツールの分析モジュール

  • 準最適分析
  • ツールによって分析方法が異なる
  • 異なるツールによる分析を、同じ尺度に合わせるのは難しい
  • 実績のある市場調査モデルに基づいていない

何が必要とされているか

高リスクの意思決定者向けに構築された、カスタマーエクスペリエンス分析プラットフォーム。

Clootrack AIベースのプラットフォーム

  • 複数のソースから顧客のフィードバックを集約
  • 顧客の声を分析し、定性分析を特定
  • カスタマーエクスペリエンスの統合ビューを提供

B2Cブランドに最適です。

Clootrackは、どのように機能するか

クライアント

顧客の一部

Clootrackについて

SmartEye

  • 顧客の会話を集約・分析し、機会と脅威を特定するAI主導のプラットフォーム

SmartProbe

  • 5,000万人以上の回答者からなるオンラインパネルや、自社の顧客を対象としたオープンエンド調査。リアルタイムで公平なフィードバックが得られます。

CLOOTRACK - SmartEye

オンラインおよび企業内での顧客との会話を集約・分析し、詳細な定性分析を得られます。

ClootrackSmartEye - 差別化要素

知的で監視不要のプラットフォーム

  • 設定の手間がかからず、偏りのない考察を得ることができます。

実績のある市場が、ブランド分析用に構築

調査フレームワーク

  • 実用的な結果を得ることができます。

顧客の声を元にした考察の作成

  • 透明性と信頼性を高めます。

従来の手段に比べ、統計的に堅牢です

55以上の言語に対応

外部データをクロールし、企業データの統合が可能

  • シームレスなデータ統合を実現

Clootrack SmartEye - 使用例

カスタマーエクスペリエンス / ブランドの健全性の統一見解

オンラインや企業内における顧客との会話から、カスタマーエクスペリエンスを一元的に把握することができます。

  • 有意義な方法で、カスタマーエクスペリエンスを向上させるために注力すべき点を特定
  • 急速に変化する市場動向に基づいた、戦略的な意思決定を行う
  • コンサルティング企業 / 代理店 - データに基づいた迅速な提案を行う
  • 競合他社に対するブランドの健全性を評価

eコマースカテゴリー

ベンチマーキングを体験

SKU/カテゴリーごとに、製品やサービスに関するカスタマーエクスペリエンスをベンチマーキングします。競合他社の情報も含みます。

  • 主要な顧客の関心事を特定します。配送や製品に関する大半の懸念は、エスカレーションしない限り省かれます。
  • ブランドやサービスに対して適切な行動を取るために、競合他社のベンチマーキングを行います。
  • 集中的な取り組みが必要な顧客に関する重要な問題について、複数のブランドの運用部門を調整します。
  • ブランドがeコマースプラットフォーム間のパフォーマンスをベンチマークするために使用します。

キャンペーン・パフォーマンストラック

デジタルキャンペーンの定性・定量的な反応を、ネット上の意見をもとに追跡します。

  • ブランド資産のパフォーマンスを測定
  • 競合他社とのベンチマーク

Clootrack SmartProbe

隠された感情を発掘するためのオープンエンドの調査です。

ClootrackSmartProbe - 差別化要素

  • 大量の自由形式のフィードバックを分析可能
  • ほとんどの質問は自由形式であるため、偏りのない考察を提供
  • 質問票作成時間の大幅な短縮

ClootrackSmartProbe - 使用例

効果的な仮説の評価

プロファイルに基づいてパネルを選択し、仮説を検証します。自由形式の質問により、偏りのない調査結果を得ることができます。

  • 顧客の目標到達プロセス
  • 仮説の検証

その他の詳細

バリュープロポジション

  • 顧客の優先順位を明確化
  • 偏りのない考察
  • データに基づいて結論を出すため、多様なチーム間の整合性が保たれる
  • 平均90%の作業時間短縮
  • 平均85%のコスト削減

Clootrack Intelligence - 独自性と詳細

完全に自動化されたエンジンで、以下の考察を引き出します。

地域、時間など様々な条件でのセグメンテーションが可能です。

  • 1. 顧客の主な優先事項
  • 2. 顧客の主な関心事
  • 3. 既存ブランドが持つ資産価値
  • 4. 競合他社の強み・弱み
  • 5. 新たなトレンド
  • 6. デザイン、色などのさまざまな側面におけるクライアントの仮説に対する回答

ドメインの専門性

銀行と金融

  • 銀行
  • ファイナンス
  • 証券
  • 保険

消費財

  • FMCG / CPG
  • 消費者
  • エレクトロニクス
  • アプリベース
  • サービス

ホスピタリティとツーリズム

  • ホスピタリティ
  • F&B
  • 観光
  • トラベル

自動車と輸送

  • 自動車
  • 輸送
  • マーケットプレイス

ユーティリティサービス

  • 通信
  • 電気、水道、その他のユーティリティ

Clootrack 分析エンジン

ハイレベルな概要

ステップ1:

  • ブランドの詳細設定

ステップ2:

  • AIエンジンによる定期的な分析

ステップ3:

  • リアルタイムのブランド認知度レポート

Clootrack SmartEye

対応するオンラインデータソースの種類

Clootrackは、一般的なオンラインデータソースからデータを取得するための、広範なデータクロール機能を備えています。

  • eコマースレビュー
  • レビューサイト
  • ソーシャルメディア
  • ブログのコメント
  • ドメイン固有のニッチサイト
  • ピアレビューフォーラム

対応する企業データソースの種類

Clootrackは、社内の企業データを取得するために、APIを使用しない疎結合など幅広い統合機能を備えています。

  • オープンエンドのNPSフィードバック
  • CRMチケット
  • ウェブサイト / アプリのフィードバック
  • メールフィードバック
  • 自由形式の調査
  • 顧客の提案

Clootrack SmartProbe

オンラインパネルカバレッジ:

南米

  • アルゼンチン:451,616
  • ボリビア:3,984
  • ブラジル:1,856,825
  • チリ:241,536
  • コロンビア:343,336
  • コスタリカ:14,797
  • エクアドル:31,968
  • エルサルバドル:12,425
  • グアテマラ:10,932
  • ホンジュラス:5,628
  • ジャマイカ:2,485
  • ニカラグア:4,272
  • パナマ:16,403
  • パラグアイ:2,881
  • ペルー:170,800
  • ウルグアイ:9,915
  • ベネズエラ:18,725

欧州

  • アンドラ:3,910
  • オーストリア:70,595
  • ベルギー:155,979
  • ブルガリア:33,386
  • クロアチア:42,523
  • チェコ共和国:93,639
  • デンマーク:68,229
  • エストニア:6,509
  • フィンランド:59,116
  • フランス:1,420,273
  • ドイツ:1,443,580
  • ギリシャ:59,892
  • ハンガリー:119,243
  • アイルランド:77,603
  • イタリア:763,751
  • ラトビア:11,213
  • リトアニア:10,675
  • オランダ:345,051
  • ノルウェー:74,229
  • ポーランド:339,604
  • ポルトガル:105,476
  • ルーマニア:150,534
  • ロシア1,210,186
  • セルビア:10,939
  • スロバキア:21,526
  • スロベニア:9,173
  • スペイン:842,054
  • スウェーデン:164,745
  • スイス:45,143
  • ウクライナ:152,214
  • 英国:2,830,486

北米

  • カナダ:1,300,880
  • ドミニカ共和国:16,520
  • メキシコ:1,309,376
  • プエルトリコ:14,279
  • 米国:15,232,776

アジア太平洋

  • オーストラリア:923,598
  • バングラデシュ:8,083
  • 中国:1,667,851
  • 香港:124,931
  • インド:3,390,559
  • インドネシア:1,212,041
  • 日本:1,470,321
  • カザフスタン:9,855
  • マレーシア:253,156
  • ニュージーランド:72,664
  • フィリピン:986,024
  • シンガポール:193,509
  • 韓国:579,671
  • 台湾:359,141
  • タイ:503,293
  • ベトナム:259,007

中東

  • バーレーン:1,758
  • イスラエル:65,689
  • ヨルダン:8,628
  • クウェート:8,924
  • オマーン:1,181
  • パキスタン:70,869
  • カタール:4,314
  • サウジアラビア:196,741
  • トルコ:629,806
  • アラブ首長国連邦:133,676

アフリカ

  • アルジェリア:17,178
  • エジプト:228,670
  • ガーナ:1,960
  • ケニア:48,025
  • モロッコ:44,993
  • ナイジェリア:180,285
  • 南アフリカ:244,307
  • チュニジア:1,580

Smart Probe - 仕組み

カスタマーエクスペリエンス部門やカスタマーインサイト部門が、Clootrackを使用する理由

  • 1. 設定に時間をかける必要がない
  • 2. リアルタイムに近い形で、新しいセグメントを深く理解できる
  • 3. データに裏付けられた、すべてのチャネルからの考察により、異なる部門間の調整が容易になる
  • 4. 隣接する地域や顧客セグメントの幅広い情報に基づいて行動を起こすことができる
  • 5. 費用対効果が高い
  • 6. 既存のシステムを補完する働き 例:リスニングツール、調査結果など
目次

Today, Customer Experience Drives Profitability!

This makes Customer Experience A Key Factor in High Stake Decision Making Every Day!

However, Decision Makers are struggling...

Market Trends are Moving Fast

  • Cannot keep tab of changing customer priorities.

There are Many Aspects to Improve

  • Difficult to decide what to focus on with confidence

Difficult to Convince Stakeholders

  • For effective results multiple departments must join hands with focussed action. However, stakeholders from each department have their own version of customer understanding.

The Existing Alternatives Are Not Helpful

Traditional Market Research

  • Takes long time
  • Biased
  • Highly Expensive

Social Listening Tools

  • Need expert to configure what to listen to
  • Many a times goes wrong, as you don't search for those which you don't know about
  • Non actionable insights
  • Data sources supported are mostly social media platforms
  • Built for campaign tracking & ORM

Data Science Teams

  • Need deep tech skills to build the system
  • Takes time to get it right
  • Highly Expensive
  • Data science teams are generally shared resources making it difficult to obtain the needed resource allocation when needed

Manual Tagging with Agencies/BPO

  • No wholistic picture as only part of the data can be considered. Else it becomes highly time consuming
  • Error prone
  • Need close monitoring of results every time

Analytics Module of Software Tools

  • Sub optimal analysis
  • Different tools analyze different way
  • Difficult to align analysis by different tools to same scale
  • Not based on proven market research models

What is Needed?

Customer Experience Analytics Platform built for High Stake Decision Makers.

Clootrack AI - Based Platform That

  • Aggregates Customer Feedback Across Multiple Sources
  • Discerns Customer Speak to Identify Qualitative Insights
  • Provide Unified View of Customer Experience

Ideal for B2C Brands.

Clootrack - How It Works?

Our Clients

Some of the Clients

How Does Clootrack Do It ?

SmartEye

  • AI driven platform that aggregates and analyzes customer conversations to identify opportunities & threats.

SmartProbe

  • Open Ended Survey of online panel of 50 Million+ respondents or your own customers. Unearth unbiased feedback real time.

CLOOTRACK - SmartEye

Aggregates and analyses all online and enterprise customer conversations to obtain qualitative granular insights.

Clootrack SmartEye - Differentiators

Intelligent Unsupervised Platform.

  • Hence no configureation effort & insights unbiased.

Built for Brand Analysis Using Proven Market.

Research Frameworks

  • Hence results actionable

Insights back traced to original customer verbatims.

  • Builds transparency and confidence.

Statistically more robust than traditional means.

Supports 55+ Languages

Ability to crawl external data & integrate enterprise data.

  • Seamless Data Integration.

Clootrack SmartEye - Use Cases

Unified View of Customer Experience/Brand Health

A single view of customer experience from online and enterprise customer conversations.

  • Identify aspects to focus on to improve customer experience in meaningful way
  • Arrive at strategic decisions based on fast moving market trends
  • Consulting firms/Agencies - Make data driven pitches in a fast pace
  • Evaluate Brand Health vis a vis Competition

E-Commerce Category

Experience Benchmarking

SKU/Category wise benchmarking of customer experience on product and service. Includes competitor intelligence as well.

  • Identify key customer concerns. Many customer concerns on delivery and product are missed unless escalated.
  • Competitive benchmarking to take appropriate action with brand/service.
  • Align multiple brand, operations departments on the key issues concerning the customer which needs focused efforts.
  • Used by brands to benchmark performance across ecommerce platforms.

Campaign Performance Track

Track qualitative and quantitative response to digital campaigns through online opinions.

  • Measure performance of brand assets
  • Benchmark with competition

Clootrack SmartProbe

Open ended survey to unearth hidden emotions .

Clootrack SmartProbe - Differentiators

  • Ability to analyze large number of open-ended feedback.
  • Unbiased insights as most questions are open ended.
  • Significant reduction in questionnaire formation time.

Clootrack SmartProbe - Use Cases

Effective Hypothesis Evaluation

Validation of hypothesis with profile based panel selection. Open ended questions make the survey results unbiased.

  • Customer funnel track
  • Validate hypothesis

Other Details

Value Proposition

  • Clarity on Customer Priorities
  • Unbiased Insights
  • Alignment Among Diverse Teams, As Conclusions Are Data Driven
  • 90% Avg. Reduction in time taken
  • 85% Avg. Reduction in cost

Clootrack Intelligence - Unique & Detailed

Fully automated engine that brings out the following insights.

Segmentations by various criteria like geography, time possible.

  • 1. Key Customer Priorities
  • 2. Key Customer Concerns
  • 3. Brand Equity of Incumbent Players
  • 4. Competitor Strengths & Weaknesses
  • 5. Emerging Trends
  • 6. Answers to client hypothesis on various aspects like design, color etc.

Domain Expertise

Banking & Finance

  • Banking
  • Finance
  • Securities
  • Insurance

Consumer Goods

  • FMCG/CPG
  • Consumer
  • Electronics
  • App Based
  • Services

Hospitality & Tourism

  • Hospitality
  • F&B
  • Tourism
  • Travel

Auto & Transport

  • Automotive
  • Transport
  • Market Places

Utility Services

  • Telecom
  • Electricity, Water and other utilities

Clootrack Analysis Engine

High Level Overview

STEP 1:

  • Configure brand Details

STEP 2:

  • Analysis run by AI Engine regularly

STEP 3:

  • Real Time brand perception reports

Clootrack SmartEye

Types of Online Data Sources Supported

Clootrack has extensive data crawl capabilities to fetch data from public online data sources.

  • eCommerce Reviews
  • Review Sites
  • Social Media
  • Blog comments
  • Domain Specific Niche Sites
  • Peer Review Forums

Types of Enterprise Data Sources Supported

Clootrack has extensive integrations to fetch data from internal enterprise data, including loosely coupled integration without APIs.

  • Open Ended NPS Feedback
  • CRM Tickets
  • Website/App Feedback
  • Email Feedback
  • Open ended Surveys
  • Customer Suggestions

Clootrack SmartProbe

Online Panel Coverage:

Central/South America

  • Argentina: 451,616
  • Bolivia: 3,984
  • Brazil: 1,856,825
  • Chile: 241,536
  • Colombia: 343,336
  • Costa Rica: 14,797
  • Ecuador: 31,968
  • El Salvador: 12,425
  • Guatemala: 10,932
  • Honduras: 5,628
  • Jamaica: 2,485
  • Nicaragua: 4,272
  • Panama: 16,403
  • Paraguay: 2,881
  • Peru: 170,800
  • Uruguay: 9,915
  • Venezuela: 18,725

Europe

  • Andorra: 3,910
  • Austria: 70,595
  • Belgium: 155,979
  • Bulgaria: 33,386
  • Croatia: 42,523
  • Czech Republic: 93,639
  • Denmark: 68,229
  • Estonia: 6,509
  • Finland: 59,116
  • France: 1,420,273
  • Germany: 1,443,580
  • Greece: 59,892
  • Hungary: 119,243
  • Ireland: 77,603
  • Italy: 763,751
  • Latvia: 11,213
  • Lithuania: 10,675
  • Netherlands: 345,051
  • Norway: 74,229
  • Poland: 339,604
  • Portugal: 105,476
  • Romania: 150,534
  • Russia 1,210,186
  • Serbia: 10,939
  • Slovakia: 21,526
  • Slovenia: 9,173
  • Spain: 842,054
  • Sweden: 164,745
  • Switzerland: 45,143
  • Ukraine: 152,214
  • United Kingdom: 2,830,486

North America

  • Canada: 1,300,880
  • Dominican Republic: 16,520
  • Mexico: 1,309,376
  • Puerto Rico: 14,279
  • United States: 15,232,776

Asia Pacific

  • Australia: 923,598
  • Bangladesh: 8,083
  • China: 1,667,851
  • Hong Kong: 124,931
  • India: 3,390,559
  • Indonesia: 1,212,041
  • Japan: 1,470,321
  • Kazakhstan: 9,855
  • Malaysia: 253,156
  • New Zealand: 72,664
  • Philippines: 986,024
  • Singapore: 193,509
  • South Korea: 579,671
  • Taiwan: 359,141
  • Thailand: 503,293
  • Vietnam: 259,007

Middle East

  • Bahrain: 1,758
  • Israel: 65,689
  • Jordan: 8,628
  • Kuwait: 8,924
  • Oman: 1,181
  • Pakistan: 70,869
  • Qatar: 4,314
  • Saudi Arabia: 196,741
  • Turkey: 629,806
  • United Arab Emirates: 133,676

Africa

  • Algeria: 17,178
  • Egypt: 228,670
  • Ghana: 1,960
  • Kenya: 48,025
  • Morocco: 44,993
  • Nigeria: 180,285
  • South Africa: 244,307
  • Tunisia: 1,580

Smart Probe - How it Works

Why Customer Experience Departments Use Clootrack?

Why Customer Insights Departments Use Clootrack?

  • 1. No time needed to be spent on configuration
  • 2. Deep understanding of new segments close to real time
  • 3. Easily align different departments, as insights are data backed and from all channels
  • 4. Actions can be taken based on wide information across adjacencies and customer segments.
  • 5. Cost Effective
  • 6. Works complementary to existing systems eg: Listening tools, Survey Results etc.