表紙:アジア太平洋地域のモバイル広告市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1152289

アジア太平洋地域のモバイル広告市場:成長機会

Asia-Pacific Mobile Advertising Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アジア太平洋地域のモバイル広告市場:成長機会
出版日: 2022年10月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

インターネット普及率の上昇とスマートフォンのユビキタス化は、アジア太平洋地域におけるモバイル広告の成長に寄与しています。広告主、メディア企業、パブリッシャーが従来のテレビコマーシャルやデスクトップから離れたオーディエンスを追いかけ、この地域のモバイル広告サービスは急成長しています。

当レポートでは、アジア太平洋地域のモバイル広告市場について調査し、アプリ内広告、モバイルWeb広告、モバイル動画広告に焦点を当て、成長機会分析や競合分析などを提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • モバイル広告における上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 主な競合
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 広告費の予測
  • 広告費の予測分析
  • 広告費の予測:国別
  • 広告費の予測分析:国別
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析

成長機会分析:アプリ内広告

  • 成長指標
  • 広告費の予測
  • 広告費の予測:国別
  • 予測分析と市場動向

成長機会分析:モバイルWeb広告

  • 成長指標
  • 広告費の予測
  • 広告費の予測:国別
  • 予測分析と市場動向

成長機会分析:モバイル動画広告

  • 成長指標
  • 広告費の予測
  • 国別の広告費予測
  • 予測分析と市場動向

主要な競合と業界参加企業の評価

  • 企業プロファイルの評価
  • Alibaba
  • Alphabet
  • AppLovin
  • Baidu
  • ByteDance
  • InMobi
  • Kakao
  • Meta(Facebook)
  • Mobvista
  • Tencent
  • Twitter

成長機会領域

  • 成長機会1:分散型広告
  • 成長機会2:モバイルゲーム広告
  • 成長機会3:メタバース広告

結論

  • 結論・提言
  • 3つの大きな予測

次のステップ

目次
Product Code: PD9B-65

Hyper-personalization of Advertising and Autonomous Ad Network for Transformational Growth

The rising Internet penetration and ubiquity of smartphones will contribute to the growth of mobile advertising in Asia-Pacific. Mobile advertising services in the region are growing rapidly, as advertisers, media companies, and publishers follow audiences away from traditional TV commercials and desktops.

The increased use of next-generation analytics solutions supported by artificial intelligence/machine learning (AI/ML) allows service providers to track user behavior across mobile devices and rich media platforms. The combination of data collection and analytics helps providers understand consumers' preferences and create valuable targeting that will be useful for advertisers.

The study evaluates the mobile advertising industry in Asia-Pacific, focusing on in-app, mobile web, and mobile video advertising. The research identifies key market participants in the mobile advertising ecosystem and analyzes their competitive positions in the market. Geographic scope includes China, India, Singapore, and the rest of Asia-Pacific.

The base year is 2021, and the forecast period is from 2022 to 2026, with a breakdown by segment type and country.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Mobile Advertising
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Ad Spending Forecast
  • Ad Spending Forecast Analysis
  • Ad Spending Forecast by Country
  • Ad Spending Forecast Analysis by Country
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis: In-App Advertising

  • Growth Metrics
  • Ad Spending Forecast
  • Ad Spending Forecast by Country
  • Forecast Analysis and Market Trend

Growth Opportunity Analysis: Mobile Web Advertising

  • Growth Metrics
  • Ad Spending Forecast
  • Ad Spending Forecast by Country
  • Forecast Analysis and Market Trend

Growth Opportunity Analysis: Mobile Video Advertising

  • Growth Metrics
  • Ad Spending Forecast
  • Ad Spending Forecast by Country
  • Forecast Analysis and Market Trend

Key Competitors and Industry Participants Assessment

  • Company Profile Assessment
  • Alibaba
  • Alphabet
  • AppLovin
  • Baidu
  • ByteDance
  • InMobi
  • Kakao
  • Meta (Facebook)
  • Mobvista
  • Tencent
  • Twitter

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Decentralization Advertising
  • Growth Opportunity 1: Decentralization Advertising (continued)
  • Growth Opportunity 2: Mobile Game Advertising
  • Growth Opportunity 2: Mobile Game Advertising (continued)
  • Growth Opportunity 3: Metaverse Advertising
  • Growth Opportunity 3: Metaverse Advertising (continued)

The Last Word

  • Conclusions and Recommendations
  • The 3 Big Predictions

Next Steps

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