表紙:モバイル広告市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410209

モバイル広告市場:2023年から2028年までの予測

Mobile Advertising Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 121 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.97円
モバイル広告市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のモバイル広告市場は、2021年の2,349億2,700万米ドルから2028年には9,964億9,700万米ドルまで、CAGR 22.93%で成長すると予測されます。

情報や娯楽のためのモバイル機器の利用が増加している背景には、モバイルユーザー数の増加、より手頃な価格のスマートフォンやタブレットの入手可能性、手頃な価格のデータプラン、4G/5G契約の迅速な発展など、いくつかの要因があります。このため、広告主はモバイル広告を利用して商品やサービスを宣伝できる可能性があります。さらに、アップルが発表したレポートによると、2021年には、モバイル広告の成長率は27%、アプリインストール広告の成長率は28%と予測されています。

AdMob、Apple iAd、Tapjoy、ironSource、Adstream、Digital Turbine、AdCheck URL Tracking Link Verification、InMobiは、モバイル広告プラットフォームのトップ企業です。例えば、InMobiの広告プラットフォームは、リアルな人々とのつながりやオーディエンスのエンゲージメントを支援することで、クライアントの成長をサポートしています。コネクテッド・コンシューマー企業であるRoposoとGlanceは、特徴的で頻繁なライブ・エンターテイメントや小売体験を提供することで、消費者のモバイルやCTVスクリーンへの関わり方に革命を起こしています。

市場促進要因:

スマートフォンの普及

技術が発達した現代社会では、スマートフォンの普及が世界中で急速に進んでいます。それに伴い、人々のコミュニケーションや社交のスタイルも変化しています。スマートフォンユーザーは、さまざまなアプリケーションを通じて、インターネット上の多くのサービスや情報にアクセスすることができます。また、ソーシャル・ネットワーキング・サイトを利用したり、ゲームをしたり、ウェブをブラウズしたり、映画を見たり、電子書籍を読んだり、音楽を聴いたりすることもできます。情報放送省のシュリ・アプルヴァ・チャンドラ長官によると、インドのスマートフォンユーザーは6億人、携帯電話ユーザーは12億人を超えており、スマートフォンの普及と非常に安価なデータ通信料により、人々はモバイルデバイスを使用して大量の娯楽や情報を消費しています。

インターネットの普及

技術の進歩、デジタル化、スマートフォンの普及に伴い、高速インターネットの需要も増加しています。例えば、PIBによると、インドではブロードバンドとインターネットの利用が急速に増加しています。2020年9月末現在、世界のインターネットユーザーは7億7,645万人。2020年9月のブロードバンド接続数は7億2,632万でした。これにより、2020年1月から9月までのインターネットトラフィックの増加が加速し、携帯電話のデータ使用量は75.21エクサバイトに達しました。また、データ通信料が1GBあたり10.55ルピーと大幅に下がったことで、何百万人もの人々がインターネット接続をより手頃な価格で利用できるようになった。また、世界銀行によると、全人口に占めるインターネット利用者の割合は、2020年の59.57%から2021年には63.07%に増加します。

モバイル広告市場は米国で着実に成長する

米国ではデジタル化が急速に進んでおり、インターネットやスマートフォンの普及率も高まっていることから、企業はインターネット広告への投資を増やしており、モバイル広告の普及率も高まっています。世界銀行のデータによると、2021年には米国人口の92%がインターネットユーザーとなります。インタラクティブ・アドバタイジング・ビューローの「インターネット広告収入」レポートによると、2022年の米国のインターネット広告収入は2,097億米ドルで、2021年の1,893億米ドルに比べ10.8%増加しました。さらに、同出典によると、モバイル広告の売上は同年に前年比14.1%増を記録しました。

さらに、5G技術を展開するための積極的な取り組みや投資、AdColony IncやGoogle LLCといった米国におけるモバイル広告プラットフォームの確立された存在感も、同国の市場成長にプラスの影響を与えています。デジタル環境の継続的な拡大と、ポッドキャストなどのデジタルオーディオの消費の増加は、米国におけるモバイル広告のニーズを促進すると思われます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 タイプ別:世界のモバイル広告市場

  • イントロダクション
  • ディスプレイ広告
  • アプリ内広告
  • 検索広告
  • ゲーム内広告

第6章 ソリューション別:世界のモバイル広告市場

  • イントロダクション
  • モバイル広告プラットフォーム
  • モバイル広告ネットワーク
  • モバイル広告サーバー
  • その他

第7章 業界別:世界のモバイル広告市場

  • イントロダクション
  • BFSI
  • メディアとエンターテイメント
  • 教育
  • 政府
  • ヘルスケア
  • 日用消費財
  • その他

第8章 地域別:世界のモバイル広告市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • タイ
    • 台湾
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • ironSource(Unity Technologies)
  • App Annie(Data.AI)
  • Chartboost(Zynga)
  • InMobi
  • Mobvista Co. Ltd.
  • Yeahmobi
  • Google LLC
  • GumGum Inc.
  • Digital Turbine Inc.
目次
Product Code: KSI061610319

The global mobile advertising market is expected to grow at a CAGR of 22.93% from US$234.927 billion in 2021 to US$996.497 billion in 2028.

The increased use of mobile devices for information and entertainment has been attributed to several factors, including the rising number of mobile users, the availability of more affordable smartphones and tablets, affordable data plans, and the quick development of 4G/5G subscriptions. This may allow advertisers to utilize mobile advertising to promote their goods and services. Furthermore, according to a report published by Apple, in 2021, there was a 27% growth in mobile advertising and a projected 28% growth in app install advertising.77% The fact that Apple Search Ads expanded alongside the expanding mobile advertising market should come as no surprise.

AdMob, Apple iAd, Tapjoy, ironSource, Adstream, Digital Turbine, AdCheck URL Tracking Link Verification, and InMobi are some of the top mobile advertising platforms. For instance, the advertising Platform from InMobi supports clients' growth by assisting them in connecting with real people and engaging their audiences. The businesses' connected consumer companies, Roposo and Glance, are revolutionizing how consumers engage with mobile and CTV screens by offering distinctive, frequent live entertainment and retail experiences.

Market Driver:

Growing Smartphone Penetration.

In today's technologically advanced society, smartphones are being adopted worldwide at a very quick pace. People's communication and socializing routines are changing as a result. Through a range of applications, smartphone users may access a multitude of services and information over the Internet. They can also utilize social networking sites, play games, browse the web, watch movies, read e-books, and listen to music which has led to the growth in utilization of mobile advertising globally. As per the Ministry of Information & Broadcasting, according to Shri Apurva Chandra, Secretary, of the Ministry of Information Broadcasting, India has 600 million smartphone users and over 1.2 billion mobile phone users, due to the widespread usage of smartphones and their extremely inexpensive data rates, people are using mobile devices to consume large amounts of entertainment and information.

Increasing Internet Adoption.

Owing to the growing technological advancements, digitization and smartphone subscription the demand for high-speed internet has also increased. For instance, as per PIB, in India, the use of broadband and the internet has increased quickly. At the end of September 2020, there were 776.45 million Internet users worldwide. In September 2020, there were 726.32 million broadband connections. This sped up the increase in internet traffic from January to September 2020, and cellular data use reached 75.21 Exabytes. A significant decrease in data costs to Rs. 10.55 per GB has also made internet connection more affordable for millions of people. Also, as per the World Bank, individuals using the Internet in percentage of the total population increased from 59.57% in 2020 to 63.07% in 2021.

It is anticipated the mobile advertising market will grow steadily in the USA

The booming digitalization in the United States, coupled with growing internet & smartphone penetration has led companies to invest more in internet advertising in the USA which increased the prevalence of mobile advertising in the country. According to the World Bank's data, in 2021, 92% of the US population were internet users. According to the Interactive Advertising Bureau's "Internet Advertising Revenue" report, in 2022, the Internet advertising revenue in the USA stood at US$209.7 billion which represented an increase of 10.8% over 2021's figure of US$189.3 billion. Furthermore, as per the same source, mobile advertising revenue witnessed 14.1% Y-o-Y growth in the same year.

Moreover, favorable initiatives and investments to roll out 5G technology coupled with the well-established presence of mobile advertising platforms in the USA namely AdColony Inc and Google LLC have also positively impacted the country's market growth. The continued expansion of the digital environment and increasing consumption of digital audio such as podcasts are likely to propel the need for mobile advertising in the United States.

Segmentation:

By Type

  • Display Advertising
  • In-App Advertising
  • Search Advertising
  • In-Game Advertising

By Solution

  • Mobile Advertising Platform
  • Mobile Advertising Network
  • Mobile Advertising Server
  • Others

By Industry Vertical

  • BFSI
  • Media & Entertainment
  • Education
  • Government
  • Healthcare
  • FMCG
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Market Opportunities
  • 4.4. Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3. Threat of New Entrants
    • 4.4.4. Threat of Substitutes
    • 4.4.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.5. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL MOBILE ADVERTISING MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Display Advertising
  • 5.3. In-App Advertising
  • 5.4. Search Advertising
  • 5.5. In-Game Advertising

6. GLOBAL MOBILE ADVERTISING MARKET BY SOLUTION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mobile Advertising Platform
  • 6.3. Mobile Advertising Network
  • 6.4. Mobile Advertising Server
  • 6.5. Others

7. GLOBAL MOBILE ADVERTISING MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Media & Entertainment
  • 7.4. Education
  • 7.5. Government
  • 7.6. Healthcare
  • 7.7. FMCG
  • 7.8. Others

8. GLOBAL MOBILE ADVERTISING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. Germany
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. Thailand
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Indonesia
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ironSource (Unity Technologies)
  • 10.2. App Annie (Data.AI)
  • 10.3. Chartboost (Zynga)
  • 10.4. InMobi
  • 10.5. Mobvista Co. Ltd.
  • 10.6. Yeahmobi
  • 10.7. Google LLC
  • 10.8. GumGum Inc.
  • 10.9. Digital Turbine Inc.