市場調査レポート
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1421157

スナップショット:欧州の車内決済市場と各種動向 (2024年)

Snapshot: Europe In-Car Payment Market and Trends 2024

出版日: | 発行: yStats.com | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スナップショット:欧州の車内決済市場と各種動向 (2024年)
出版日: 2024年02月06日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

「欧州の自動車メーカーは、決済会社や従来とは異なる事業体と提携し、車内決済を運転体験に組み込もうとしています」

欧州の自動車業界は大きな変革期を迎えている

自動車オーナーが各種サービスの利用のために車内決済を採用する傾向が強まり、欧州の自動車業界は大きな変革期を迎えています。メーカー各社は音声アシスタント技術を統合し、ドライブスルーやその他のサービスの注文や支払いを容易にしています。通行料金の支払いは、欧州電子通行料金サービス (European Electronic Toll Service) によって進化しており、非接触型駐車場支払いサービスは、欧州13カ国でApcoaが提供しているような取り組みを通じて普及しています。

欧州の自動車メーカーは、決済会社や、駐車場やガソリンスタンドといった従来とは異なる事業体と提携し、車内決済をシームレスに統合しようとしています。Mercedes Benz GroupとVisaはMercedesPayを立ち上げ、欧州14カ国、8万カ所の駐車場で車内決済を可能にしています。ドイツでは、利便性を高めるために生体認証を採用しているユーザーもいます。

ドイツは車載ディスプレイを使った車内決済、特に駐車と給油に高い関心を示している

ドイツで最近実施された調査によると、車載ディスプレイを車内決済に利用することへの関心が高く、特に駐車場 (74%) と給油 (72%) で高いことが示されています。しかし、回答者は決済のセキュリティやデータプライバシーに懸念を示しています。このような懸念にもかかわらず、自動車メーカーは安全でユーザーフレンドリーなソリューションを提供し、運転体験とモビリティに革命をもたらすことに専心しています。

当レポートでは、欧州の車内決済市場を調査し、世界的動向、欧州全体および主要国のドライバーの好み、考え、要望、懸念、関連法規制などをまとめています。

目次

第1章 マネジメントサマリー

第2章 世界

  • 車内決済ソリューションの概要と動向
  • コネクテッドカーの利用事例で生まれる合計価値
  • 稼働中のコネクテッドカーの台数
  • 今後2年間にコネクテッドカーサービスに投資または投資を計画しているOEMの割合
  • コネクテッドカー普及率・国別
  • 車内統合駐車サービスを重視する運転手と、不正確な駐車情報のソリューションとして車内支払いを挙げる運転手の割合
  • 集中型の車内支払いを重視する回答者とプロバイダー間をまたがるシングルサインオンアクセスを望む回答者の割合
  • 回答者が車内支払いしたいと考える上位の活動
  • 充電のための車内アクティベーションと支払いを重要なスタンドアロン機能として評価するEVドライバーの割合と駐車&充電機能を搭載した車両を好むEVドライバーの割合
  • 車内での支払いがコネクテッドカーの重要な機能であると回答した人の割合
  • 車内での支払いがメーカーの主要な競合上の利点であると考える潜在ユーザーの割合

第3章 欧州

  • 地域別
    • 車内決済ソリューションの概要・動向
    • 車内決済規制環境の概要
  • 英国
    • コネクテッドカーの利点 (回答者の割合)
  • ドイツ
    • 回答者におけるコネクテッドカーの主な利点と懸念点 (回答者の割合)
    • 車内ディスプレイを介した直接の買い物や支払いを想像できるドライバー割合
    • 車内決済を使用して支払いをした好みの自動車関連サービス (%)
    • 車内コマースを拒否した回答者が抱いている主な懸念 (回答者の割合)
    • 主なコネクテッドカー機能に対する消費者の関心のレベル (回答者の割合)
目次
Product Code: 1625

“European car manufacturers are partnering with payment firms and non-traditional players to embed in-car payments into the driving experience:” new yStats.com report.

Europe's automotive industry is undergoing a significant transformation as car owners increasingly adopt in-car payments for services

Europe's automotive industry is undergoing a significant transformation as car owners increasingly adopt in-car payments for services. Manufacturers are integrating voice assistant technology to facilitate ordering and payment for drive-through and other services. Toll payments are evolving with the European Electronic Toll Service, while contactless parking payment services are becoming widespread through initiatives like Apcoa's offerings in 13 European countries.

European car manufacturers are teaming up with payment firms and unconventional entities like parking lots and gas stations to integrate in-car payments seamlessly. Mercedes Benz Group and Visa launched MercedesPay, enabling in-car parking payments across 14 European countries and 80,000 lots. In Germany, some users are even employing biometric authentication for added convenience.

Germany shows high interest in using car displays for in-car payments, especially for parking and refueling

A recent survey in Germany indicates strong interest in utilizing car displays for in-car payments, particularly for parking (74%) and refueling (72%). However, respondents express concerns about payment security and data privacy. Despite these worries, car manufacturers are dedicated to offering secure and user-friendly solutions, revolutionizing the driving experience and mobility.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global

      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (1 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (2 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (3 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (4 of 4)
      • Total Value Created By Connected Car Use Cases, in USD billion, 2020 & 2030f
      • Number of Connected Cars in Service, in millions, 2023e & 2027f
      • Share of OEMs Investing or Planning to Invest in Connected Car Services in the Next 2 Years, in %, May 2022
      • Connected Car Penetration Rate, by Countries, in %, Q4 2022
      • Connected Car Penetration Rate, in %, Q4 2022
      • Share of Motorists Who Value In-Car Integrated Parking Services & Those Who Cite In-Car Payments as a Solution to Inaccurate Parking Information, in %, May 2023
      • Share of Respondents Who Value Vehicle Centric In-Car Payments vs Those Who Want Single Sign-on Access Across Providers, in %, May 2023
      • Top Activities For Which Respondents Lean Towards In-Car Payments, in % of Respondents, May 2023
      • Share of EV Drivers Who Regarded In-Car Activations and Payments for Charging as Important Standalone Features & Share of EV Respondents Preferring Vehicles With Park and Charge Enabling Them to Locate and Pay From the Car in %, May 2023
      • Share of Respondents For Whom In-Car Payments is an Important Feature of Connected Cars, in %, Q4 2022
      • Share of Potential Users Who Believe In-Car Payment to Be Key Competitive Advantage of Manufacturers, by Selected Countries, in %, February 202

3. Europe

  • 3.1. Regional
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (1 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (2 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (3 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Regulatory Environment, July 2023
  • 3.2. UK
      • Benefits of Connected Cars, in % of Respondents, March 2022
  • 3.3. Germany
      • Top Benefits and Concerns of Connected Cars Among Respondents, in % of Respondents, March 2022
      • Share of Drivers Who Can Imagine Shopping and Paying Directly via Display in the Vehicle, in %, September 2022
      • Preferred Car Related Services For Which Drivers Are Willing to Pay Using In-Car Payments, in %, September 2022
      • Top Concerns That Respondents Who Rejected In-Car Commerce Have, in % of Respondents, September 2022
      • Level of Consumer Interest in Select Connected Car Features, in % of Respondents, 2022