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市場調査レポート
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1782481

ウェアラブルコンピューティングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年~2033年の予測

Global Wearable Computing Market Research Report- Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2025 to 2033


出版日
ページ情報
英文 136 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.26円
ウェアラブルコンピューティングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年~2033年の予測
出版日: 2025年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ウェアラブルコンピューティングの世界市場規模は、2024年の920億3,000万米ドルから2033年には4,936億7,000万米ドルに成長し、2026年から2033年の予測期間中に20.52%の堅調な年間平均成長率(CAGR)を示すと予測されます。

ウェアラブルコンピューティング市場は、テクノロジーによって日常生活を向上させる革新的なデバイスを求める消費者の増加に伴い、急速な成長を遂げています。スマートウォッチ、フィットネストラッカー、拡張現実メガネなどのウェアラブルデバイスは、健康モニタリング、コミュニケーション、エンターテインメントに不可欠なものとなりつつあります。こうした機器の需要は、健康やフィットネスを重視する傾向の高まりに加え、シームレスな接続性と利便性への欲求が原動力となっています。メーカー各社が技術革新を続け、製品ラインナップを拡充しているため、ウェアラブルコンピューティング市場は大幅に拡大すると予想されます。

さらに、技術の進歩がウェアラブルコンピューティングの展望を変えつつあります。人工知能、機械学習、高度なセンサーのウェアラブル機器への統合は、その機能性とユーザー体験を向上させています。これらの技術により、ウェアラブル端末はリアルタイムの健康データ、パーソナライズされた洞察、ユーザーとのインタラクションの向上を提供できるようになります。消費者がより洗練された機能豊富なデバイスを求めるようになるにつれ、高度なウェアラブルコンピューティング・ソリューションに対する需要は拡大すると思われます。

さらに、健康とウェルネスへの関心の高まりがウェアラブルコンピューティング市場に影響を与えています。バイタルサインをモニターし、身体活動を追跡し、健康に関する洞察を提供するウェアラブルデバイスは、健康志向の消費者の間で人気を集めています。この動向は、アスリート、高齢者、慢性疾患を管理する個人など、さまざまな層のニーズに応える、健康に焦点を当てた革新的なウェアラブルの開発をメーカーに促しています。このように、ウェアラブルコンピューティング市場は、技術の進歩、健康動向、コネクテッドデバイスに対する需要の高まりによって、大きな成長が見込まれています。

当社のレポートは、様々な産業や市場に関する包括的かつ実用的な洞察をお客様に提供できるよう、綿密に作成されています。各レポートは、市場情勢を完全に理解するために、いくつかの重要な要素を含んでいます:

市場概要:定義、分類、業界の現状など、市場に関する詳細なイントロダクション。

市場力学:市場成長に影響を与える主な促進要因・抑制要因・機会・課題を詳細に分析します。このセクションでは、技術の進歩、規制の変更、新たな動向などの要因を検証します。

セグメンテーション分析:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域などの基準に基づき、市場を明確なセグメントに内訳。この分析により、各セグメントの業績と将来性を明らかにします。

競合情勢:市場シェア、製品ポートフォリオ、戦略的イニシアティブ、財務実績など、主要市場プレイヤーの包括的評価。主要企業が採用する競合力学と主要戦略に関する考察を提供します。

市場予測:過去のデータと現在の市場状況に基づき、一定期間における市場規模と成長動向を予測します。これには、定量的分析と将来の市場軌跡を示すグラフ表示が含まれます。

地域分析:地域ごとの市場パフォーマンスを評価し、主要市場や地域動向を明らかにします。地域の市場力学とビジネスチャンスを理解するのに役立ちます。

新たな動向と機会:現在の市場動向と新たな市場動向、技術革新、潜在的な投資対象分野を特定します。将来の市場開拓と成長見通しに関する洞察を提供します。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ウェアラブルコンピューティング産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ウェアラブルコンピューティングの世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 過去および予測データ分析:製品タイプ別
  • スマートウォッチ
  • スマートジュエリー
  • フィットネス・トラッカー
  • ヘッドマウントディスプレイ
  • ボディウォーンカメラ
  • その他

第6章 ウェアラブルコンピューティングの世界市場分析:接続性別

  • 概要:接続性別
  • 過去および予測データ分析:接続性別
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 4G/5G
  • その他

第7章 ウェアラブルコンピューティングの世界市場分析:エンドユース別

  • 概要:エンドユース別
  • 過去および予測データ分析:エンドユース別
  • フィットネス&ウェルネス
  • ヘルスケア
  • エンターテインメント
  • 防衛
  • ゲーミング
  • その他

第8章 ウェアラブルコンピューティングの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 ウェアラブルコンピューティング企業の競合情勢

  • ウェアラブルコンピューティング市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Apple
  • Google LLC
  • Garmin
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • Samsung Electronics
  • Sony Corporation
  • Xiaomi Corporation
  • Nike
  • Fossil Group Inc.
  • Sensoria Inc
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product Type (USD MN)
  • Smart Watches Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Jewelry Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fitness Trackers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Head Mounted Display Market Sales By Geography (USD MN)
  • Body Worn Cameras Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Connectivity (USD MN)
  • Bluetooth Market Sales By Geography (USD MN)
  • Wi-Fi Market Sales By Geography (USD MN)
  • 4G/5G Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End Use (USD MN)
  • Fitness & Wellness Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Wearable Computing Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Wearable Computing Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Wearable Computing Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product Type
  • Market Attractiveness Analysis By Connectivity
  • Market Attractiveness Analysis By End Use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product Type (USD MN)
  • Smart Watches Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Jewelry Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fitness Trackers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Head Mounted Display Market Sales By Geography (USD MN)
  • Body Worn Cameras Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Connectivity (USD MN)
  • Bluetooth Market Sales By Geography (USD MN)
  • Wi-Fi Market Sales By Geography (USD MN)
  • 4G/5G Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End Use (USD MN)
  • Fitness & Wellness Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112112040

Global Wearable Computing Market size is anticipated to grow from USD 92.03 Billion in 2024 to USD 493.67 Billion by 2033, showcasing a robust Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 20.52% during the forecast period of 2026 to 2033.

The wearable computing market is experiencing rapid growth as consumers increasingly seek innovative devices that enhance their daily lives through technology. Wearable devices, such as smartwatches, fitness trackers, and augmented reality glasses, are becoming integral to health monitoring, communication, and entertainment. The demand for these devices is driven by the growing emphasis on health and fitness, as well as the desire for seamless connectivity and convenience. As manufacturers continue to innovate and expand their product offerings, the wearable computing market is expected to expand significantly.

Moreover, advancements in technology are transforming the wearable computing landscape. The integration of artificial intelligence, machine learning, and advanced sensors into wearable devices is enhancing their functionality and user experience. These technologies enable wearables to provide real-time health data, personalized insights, and improved user interaction. As consumers seek more sophisticated and feature-rich devices, the demand for advanced wearable computing solutions is likely to grow.

Additionally, the increasing focus on health and wellness is influencing the wearable computing market. Wearable devices that monitor vital signs, track physical activity, and provide health insights are gaining popularity among health-conscious consumers. This trend is prompting manufacturers to develop innovative health-focused wearables that cater to the needs of various demographics, including athletes, seniors, and individuals managing chronic conditions. The wearable computing market is thus positioned for significant growth, driven by technological advancements, health trends, and the increasing demand for connected devices.

Our reports are meticulously crafted to provide clients with comprehensive and actionable insights into various industries and markets. Each report encompasses several critical components to ensure a thorough understanding of the market landscape:

Market Overview: A detailed introduction to the market, including definitions, classifications, and an overview of the industry's current state.

Market Dynamics: In-depth analysis of key drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. This section examines factors such as technological advancements, regulatory changes, and emerging trends.

Segmentation Analysis: Breakdown of the market into distinct segments based on criteria like product type, application, end-user, and geography. This analysis highlights the performance and potential of each segment.

Competitive Landscape: Comprehensive assessment of major market players, including their market share, product portfolio, strategic initiatives, and financial performance. This section provides insights into the competitive dynamics and key strategies adopted by leading companies.

Market Forecast: Projections of market size and growth trends over a specified period, based on historical data and current market conditions. This includes quantitative analyses and graphical representations to illustrate future market trajectories.

Regional Analysis: Evaluation of market performance across different geographical regions, identifying key markets and regional trends. This helps in understanding regional market dynamics and opportunities.

Emerging Trends and Opportunities: Identification of current and emerging market trends, technological innovations, and potential areas for investment. This section offers insights into future market developments and growth prospects.

SEGMENTATION COVERED IN THE REPORT

By Product Type

  • Smart Watches
  • Smart Jewelry
  • Fitness Trackers
  • Head Mounted Display
  • Body Worn Cameras
  • Others

By Connectivity

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 4G/5G
  • Others

By End Use

  • Fitness & Wellness
  • Healthcare
  • Entertainment
  • Defense
  • Gaming
  • Others
  • COMPANIES PROFILED
  • Apple
  • Google LLC
  • Garmin
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • Samsung Electronics
  • Sony Corporation
  • Xiaomi Corporation
  • Nike
  • Fossil Group Inc.
  • Sensoria Inc.
  • The above list can be customized.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. WEARABLE COMPUTING INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Connectivity
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End Use
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Overview By Product Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Product Type
  • 5.3. Smart Watches Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Smart Jewelry Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Fitness Trackers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Head Mounted Display Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Body Worn Cameras Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET ANALYSIS BY CONNECTIVITY

  • 6.1. Overview By Connectivity
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Connectivity
  • 6.3. Bluetooth Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Wi-Fi Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. 4G/5G Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET ANALYSIS BY END USE

  • 7.1. Overview By End Use
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By End Use
  • 7.3. Fitness & Wellness Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Healthcare Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Entertainment Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Defense Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.7. Gaming Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE WEARABLE COMPUTING COMPANIES

  • 9.1. Wearable Computing Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF WEARABLE COMPUTING INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Apple
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Google LLC
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Garmin
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Samsung Electronics
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Sony Corporation
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Xiaomi Corporation
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Nike
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Fossil Group Inc.
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Sensoria Inc
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies